Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony , Samsung, Fujifilm of Panasonic??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony , Samsung, Fujifilm of Panasonic??

net wat testfoto's gemaakt binnenshuis, maar kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk ben. Bokeh lijkt meer bewogen dan dat het onscherp is. Doet zwaar onder voor mijn D7000.
    Morgen maar in het daglicht eens testen. Hoop dat ik dan blij verrast wordt.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Danielsl,

Hier is binnen alles netjes scherp hoor. Ik denk dat niet alles goed ingesteld staat ... RTFM en dat moet in orde komen ...
      Maar, de juiste instellingen zijn belangrijk, en Fuji heeft er nogal wat ...

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Ik kon me niet meer inhouden....... t'is de X-E1 + 18-55mm geworden :-)
        Komt goed.
        ...leeg...

Comment

Instellingen staan goed en heb vandaag in daglicht nog wat nieuwe foto's gemaakt. Deze zijn een stuk beter, maar minder dan verwacht.
          Dus heb ik besloten hem terug te brengen.
          Qua body mis ik ook gewoon teveel dingen

Comment

kijk nog eens goed naar Olympus, met name de OM-D EM5 daar een mooi lensje bij, denk dat je aangenaam verrast zult zijn, ik heb hem zelf naast een 5D mark 2, niet bepaald een slechte kamera dacht ik zo en ik heb vaker de OM-D in mijn handen dan de canon.
            Van Fuji heb ik alleen een kompact, de XF1 mede door de JPEG omzetting en de Fuji colors !! een leuk ding, maar voor de rest Olympus.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
              kijk nog eens goed naar Olympus, met name de OM-D EM5 daar een mooi lensje bij, denk dat je aangenaam verrast zult zijn, ik heb hem zelf naast een 5D mark 2, niet bepaald een slechte kamera dacht ik zo en ik heb vaker de OM-D in mijn handen dan de canon.
              Van Fuji heb ik alleen een kompact, de XF1 mede door de JPEG omzetting en de Fuji colors !! een leuk ding, maar voor de rest Olympus.
              Deze ligt iets buiten mijn budget. Heb wel de OM-D EM10 in mijn handen gehad, maar vond deze iets te klein voor mijn handen.

Comment

Dingen waar ik dus tegenaan loop met de X-E1:

-gemis draaischijfje met P/S/A/M.
                -Kantelbaar schermpje
                -Als ik foto wil bekijken nadat ik hem gemaakt heb, dan verschijnt de foto, komt er zwart beeld, en dan weer de foto
                -EVF flikkert lichtjes als je fotografeert bij kunstlicht
                -EVF lijkt te eventjes te bevriezen als je flitst. Kan zijn dat ik misschien een instelling verkeerd heb staan.

Eerste 2 punten wist ik natuurlijk toen ik hem kocht:-)

En het ergste.... Als ik scherpstel op iets en er staat iets naast op iets verdere afstand, dan is hetgene op iets verdere afstand op een heel lelijke manier onscherp. Het lijkt dan net bewogen ipv onscherp. Weet ff niet hoe ik het moet omschrijven. Zal vanavond ff voorbeeld plaatsen.
                Het heeft in ieder geval niets met een te langzame sluitertijd te maken.
                Last edited by danielsl; 27 juni 2014, 11:58. Reden: typo

Comment

Allé, dan echt eens tot op de bodem met de Fuji X-T1 en de Fujinon 10-24.

Opname op max. 25.600 iso diafragma f6.4 en 1/14 sec uit de hand.
                  Enige licht, was dat van één rij gaatjes in rolluik, de opnamegegevens liegen er niet om.

Comment

Ach,

De ene kan zeer enthousiast zijn over een bepaalde camera, de andere kan er zijn draai niet mee vinden - en dat is normaal.
                    Dus goed dat er zoveel merken en modellen zijn.
                    Je moet een camera nemen die aan jouw verwachtingen voldoet.
                    En als de X-T1 dat niet doet, dan is dat zo - al begrijp ik niet al je contra-argumenten 😉
                    Succes in je verdere zoektocht ...

Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Onderstaande struik stond 2 meter achter het object waar ik op scherp stelde.

Het scherpe object ziet er mooi scherp uit, maar het onscherpe deel is toch wel heel lelijk
                      Tis een waardeloze foto, maar ik moest het ff testen voordat ik naar mijn werk ging

DIt doet mijn D7000 toch echt veel mooier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

DIt doet mijn D7000 toch echt veel mooier.
                        Je kent de D7000 beter denk ik.
                        ...leeg...

Comment

En mijn Fuji maakt er dat van. Fuji X-T1 met 56mm f1.2 opname vol open, en de struikjes staan een meter achter het beeldje.

Comment

Dat ik mijn D7000 beter ken, is logisch. Maar dat verklaart niet de slechte beeldkwaliteit.

Comment

Je kan in juni niet meer verwachten dat een kerstboom er nog goed uit ziet.

heeft volgens mij te maken met wat je zelf verwacht van (subjectieve) kwaliteit van het onscherpe ( bokeh ).
                              En heeft dus te maken met lenseigenschappen. Maak eerst eens reeksje zelfde fotos met uw Nikon en Fuji met zelfde diafragmaopeningen en brandpunten.
                              Uw 85mm Nikon is gekend voor z'n mooie bokeh, vandaar misschien. ( de olympus 45mm valt ook goed mee, die opm sluit een beetje aan bij uw vraag naar panasonic m43)

Bij bv photozone kun je mooi op voorbeeldfoto's de kwaliteit van die onscherpte bekijken vooraleer je met aankoop te engageren.

hopelijk ben je hier iets mee, Geert.
                              Last edited by geert62; 29 juni 2014, 13:40.

Comment

Jouw 50mm f/1.8G en 85mm f/1.8G zijn niet te vergelijken met de kitlens van die Fuji, die kitlens kan nog niet in de schaduw staan... En de D7000 is een prima camera die qua beeldkwaliteit ongeveer hetzelfde doet als de Fuji. Echter is het glas wat jij op jouw D7000 gebruikt 500% beter. Is ook wel logisch; de beeldhoek is niet variabel (hoeft maar over één brandpuntsafstand te corrigeren) en de diameter van het lichtdoorlaatbare oppervlak is veel maar dan ook veel groter... Leuk hoor zo'n dure camera met een elektronisch beeldscherm voor je oog ;-)

Als je er nu een goed vastbrandpunt opzet ben je een eerlijk vergelijk aan het doen... Dan kun je wil je dat bij Fuji realiseren je boot gaan verkopen ;-) Bij Panasonic of Olympus kost je dat veel minder en is zelfs betere kwaliteit mogelijk als dat je op dit moment voor je Nikon hebt; voor minder geld dan je Nikon materiaal kost... Maar dat heb ik hierboven en in een ander topic al eens uitgelegd.

Comment

Working...
                                X