Hello allemaal,
Ik overweeg om een nieuw lichtsterk zoom objectief te kopen, vooral voor binnenshuis te gebruiken.
Momenteel werk ik met een Nikon D300 (DX formaat) maar ik wil eigenlijk mijn opties openhouden voor Full Frame (FX) en niet investeren in DX lenzen. De standaard zoom die ik nu gebruik is de nikkor 16-85 DX lens en de maximale opening neemt heel snel af naarmate je inzoomt.
En dan volgen nu een paar vraagjes:
Alvast bedankt voor jullie reacties en opmerkingen.
Groeten,
Yves
Ik overweeg om een nieuw lichtsterk zoom objectief te kopen, vooral voor binnenshuis te gebruiken.
Momenteel werk ik met een Nikon D300 (DX formaat) maar ik wil eigenlijk mijn opties openhouden voor Full Frame (FX) en niet investeren in DX lenzen. De standaard zoom die ik nu gebruik is de nikkor 16-85 DX lens en de maximale opening neemt heel snel af naarmate je inzoomt.
En dan volgen nu een paar vraagjes:
- Kan er iemand zijn ervaringen delen over dit objectief?
- Kent er iemand een alternatief dat qua beeldkwaliteit gelijkwaardig is, maar iets goedkoper uitkomt?
- Heeft er iemand ervaring met http://www.mydigitaland.com/ ? Daar bieden ze dat objectief aan voor pakweg 400€ minder dan andere winkels...
- Is een 17-35mm op een full frame een interessante zoom range? Of moet je dan zowiezo naar de 24-70 gaan? en is het dan interessanter om nu voor een 12-24mm te gaan?
Alvast bedankt voor jullie reacties en opmerkingen.
Groeten,
Yves
Comment