Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke combo kiezen voor bruidsfotografie ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke combo kiezen voor bruidsfotografie ?

Dag beste fotoliefhebbers,

ik moet binnen een paar weken foto's gaan maken op het stadhuis ivm een bruiloft.
    Ik beschik over :

Canon 5D mk3
    24-70 f2.8
    70-200 f2.8 IS II

Canon 400D
    17-85 f4-f5.6 IS
    70-300 f3.5-5.6 IS

natuurlijk weet ik dat de bovenste combo zo wie zo de beste is.
    Maar het probleem is dat ik veel te veel tijd verlies bij het wisselen van de lenzen en zo veel fotomomenten mis.
    Dus had ik gedacht aan mijn oude 400D om zo met 2 body's te werken.
    Maar welk is dan de beste combinatie om een zo best mogelijk resultaat te bekomen.

Bijkomend vraagje :

voor buitenfotografie maak ik meestal gebruik van POL/UV/ND filters.
    worden deze ook wel eens binnen gebruikt of heeft dit geen zin?
    De UV filters zitten er bij mij meestal wel op als lensbescherming.

groetjes

Re: Welke combo kiezen voor bruidsfotografie ?

Ik zou op je 5D je 24-70 steken. De meeste shots zullen daar toch mee gemaakt worden vermoed ik.
    Indien je meer zoom nodig hebt, doe dan beroep op je 400D die je uitrust met je 70-300.
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Uiteraard zet je je 70-200 2.8 op je 400D...

Comment

Nu ben ik niet thuis in de wereld van Canon, maar past die lens wel op die camera?
        Aangezien de schrijver de lenzen en de body's groepeert, ging ik er vanuit dat deze combo niet mogelijk was...

Indien deze wel mogelijk is, kies je idd beter voor die lichtsterkere combo.
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Beide lenzen zijn lichtgevoelig nl. F2.8

Ik had ook al gedacht aan die combo van : 5D je 24-70 en 400D met de 70-200 IS L
          Ze zijn beide te monteren op de 400D crop camera -> alleen wordt de 70-200 dan -> 112-320

volgend probleem heb ik nu ineens met mijn Metz 58AF-1 deze geeft nu continu Tilt of Zoom ERR aan :-(
          Ik zal dit hier op het forum ergens in een andere categorie moeten posten.

thx voor de reacties alvast

Comment

Met je 5DIII zal je binnen niet gauw een flitser nodig hebben. Zet de maximale ISO op 12500, dan auto ISO, de rest manueel: sluitertijd afhankelijk van de situatie tussen 1/60 en 1/125 of zo, en je diafragma op f2.8-5.6, ook afhankelijk van de situatie. Je camera zal het prima redden, ook binnen. Met je 400D zal dat dan weer niet lukken, maar binnen zal je ook niet snel met je 70-200 aan de slag gaan op een bruiloft.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Aangezien je hartje zomer gaat fotograferen, waarschijnlijk midden op de dag, is de kans groot dat de zon schijnt.
              Schaduwen zijn nog wel in te flitsen maar let erop dat je flitser voldoende bereik heeft voor je 70-200mm.
              De 400D in de felle zon gebruiken, levert volgelopen highlights op. Deze zijn niet meer te redden.
              Ook buiten kan ik je van harte de full frame adviseren.

groeten,

Arno
              Canon EOS 5D - Canon EOS 7D - Canon EOS 10D - Canon 24-70 F2.8 L USM - Canon 100 F2.8 L IS USM - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 24-105 F4 L IS USM - Canon 50 II F1.8

Comment

Bedankt voor de hints (y).

Ik heb net de Lowepro 500aw flipside gekocht om al mijn apparatuur veilig te transporteren.

Nog een backupkaartje besteld bij ibood : http://www.ibood.com/be/nl/product_s..._10_microSDXC/

grt

Comment

Working...
                X