Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Sony

    Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn sigma 17-70 2.8-4.5

    zou deze een goeie vervanger zijn? heb nog nooit tamron gebuikt. . .

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

  • #2
    Re: Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Sony

    Wat wil je met de lens gaan doen ?

    Voor mij is een 28-75/2.8 niet meteen een vervanger voor een 17-70mm, eerder aanvullend.
    17-70 is ideaal als allround zoom, net als een CZ 16-80 bv.

    28-75/2.8 is een heel leuke portretlens dankzij de constante f/2.8, maar mist teveel groothoek om als allround-lens te gebruiken.
    Toen ik nog een aps-c dslr had, werd zowel de 16-80 als 28-75 gebruikt.

    Los daarvan: die Tamron is een prima lens. Veel waar voor weinig geld.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Sony

      De tamron 28-75 f2.8 is een degelijke, betaalbare lens (ook op full frame), altijd testen voor je 'm koopt, er kan variatie op zitten - maar op een cropped factor ga je niet veel breedhoek meer overhouden - heb 'm zelf ook, als je nieuw wil kopen - zijn er in de range 17-50's heel wat f2.8-ers te koop die betaalbaar blijven en degelijk zijn (je zit dan wel cropped) - de full-frame zeiss en de tamron 24-70-ers die zitten jammer genoeg in een duurdere klasse, zijn ook wel nog ietsje beter.
      't is jammer dat u niet vanuit de buurt is - anders kon u afspreken om 'm eens te testen, dat is vaak het best.
      We weten eigenlijk net iets te weinig van uw camera's en gebruik - en mogelijk toekomstig gebruik om hier een volledig antwoord op te geven.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Sony

        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        De tamron 28-75 f2.8 is een degelijke, betaalbare lens (ook op full frame), altijd testen voor je 'm koopt, er kan variatie op zitten - maar op een cropped factor ga je niet veel breedhoek meer overhouden - heb 'm zelf ook, als je nieuw wil kopen - zijn er in de range 17-50's heel wat f2.8-ers te koop die betaalbaar blijven en degelijk zijn (je zit dan wel cropped) - de full-frame zeiss en de tamron 24-70-ers die zitten jammer genoeg in een duurdere klasse, zijn ook wel nog ietsje beter.
        't is jammer dat u niet vanuit de buurt is - anders kon u afspreken om 'm eens te testen, dat is vaak het best.
        We weten eigenlijk net iets te weinig van uw camera's en gebruik - en mogelijk toekomstig gebruik om hier een volledig antwoord op te geven.
        Ik gebruik voorlopig een sony a58 maar wil dit jaar nog overschakelen naar een full frame. A99. daarom wil ik ook wel een deftige lens.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Sony

          ah, FF. Ik merk zelf verschil in de beelden van a900 Minolta/Tamron 28-75 tegenover CZ24-70... Met een a99 zal dat niet anders zijn.
          Als je de volle capaciteit van de sensor wil benutten, dan zal de Tamron iets tekort schieten. Op f/2.8 ga je het meeste verschil zien.

          Maar kijk eens op het web voor voorbeeldfoto's (bv. op www.dyxum.com). Mogelijk vind jij de resulaten van de Tamron wel voldoende.
          Zelf werk ik trouwens nog met de KM17-35 (of Tamron 17-35 dus) op a900. Dat is toch nooit volopen, en die lens voldoet dan abosoluut.

          Als het je vooral om hoge kwaliteit van beelden te doen is bij bv. landschappen, studio, portret, en niet zozeer om liveview, filmen, of supersnelle AF voor bv. sportfotografie, dan zou je kunnen overwegen om voor veel lagere prijs een a900 of a850 aan te schaffen met meteen de beste lens: CZ24-70. Dat gaat samen ongeveer hetzelfde kosten als a900 + Tamron vermoed ik. Die eerste combinatie zou in elk geval mijn persoonlijke voorkeur hebben.
          Last edited by K-2; 2 juni 2014, 14:38.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Sony

            Hallo, ik zelf een a850 en sinds 1 jaar een a 99, gebruik op beide een Minolta-lens 28-70, 2.8 lichtsterkte, werk perfect met schitterende foto's. Je kan die wel eens vinden via tweedehands markt aan +_ 500 euro. Zie foto's op www.jospoelmans.be
            Veel succes met je zoektocht.

            Comment

            Working...
            X