Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voetbalwedstrijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens voetbalwedstrijd

Enkele maanden geleden bij een forumlid in Bierbeek geweest, zijn naam ben ik helaas vergeten.
    Die man had prachtige foto's van voetbalwedstrijden en daarvoor gebruikte hij een 300- en een 500mm op een Canon 1D.
    Maar bekijk in het forum "Sport" ook de foto's van de Club Brugge fotograaf 'Pixelboy' en vraag desnoods per PM om hulp.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
      Maar dan heb je minimum 150, en heb je een minder lichtgevoelig objectief, wat niet bevorderlijk is voor een wedstrijd in slechtere lichtomstandigheden. Voor de rest staat die Tamron ook op mijn verlanglijstje hoor, maar voor andere doeleinden
      Daar heb je gelijk in maar de prijs is navenant , staat ook op mijn verlanglijstje ( voor natuurfotografie ).

Comment

Ik gebruik voor voetbal wedstrijden de Sigma 120-300 Sport , niet goedkoop maar een geweldige lens .
        Ik ga hem ook gebruiken voor natuurfotografie
        Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Sommigen gebruiken zelfs een fisheye lens om de doelman te fotograferen.
          Lijkt me wel iets voor van achter de goal te doen in een groot stadion waar je dan het dak en tribunes mee hebt, maar anders toch beetje vreemd...

Comment

ik werk reeds enige jaren met een 70-200 f2,8 samen met een 7D en dit tot mijn eigen tevredenheid. Maar je moet wel de limieten leren kennen, een doelman fotograferen aan de andere kant is wel wat veel van het goede. Ik stel mij op aan de zijkant ter hoogte van de kleine backlijn, de aanvallers komen dan naar je toe, beperk je best tot één speelhelft, als de ISO niet te hoog is, zoals in de zomer bij goed weer kun je behoorlijk kroppen. Meestal zijn het foto's voor de website en die kwaliteit is voldoende.
            Sony A7III & Sony A7 RIII
            Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

Misschien een kleine zijdelingse tip: kijk op Flickr en 500pix naar foto's die je goed vindt, meestal vind je dan de apparatuur erbij vermeld....
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Working...
              X