Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nieuwe Sigma 180mm macro met OS voor Canon 5d m3 = probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Nieuwe Sigma 180mm macro met OS voor Canon 5d m3 = probleem

Beste allen....

Ik heb me 2 weken geleden de nieuwe macrolens aangeschaft van SIGMA, de 180mm mét OS!!!
    een degelijke lens maar een beetje zwaar.
    Enfin, er zijn compatibiliteitsproblemen opgedoken.
    Samen met Foto Konijnenberg hebben we verdere testen gedaan.
    Namelijk, Als de zon schijnt en je neemt foto's, staan er op alle foto's grote lichtende cirkels op.
    En de autofocus heeft serieuze problemen met te focussen !!!!
    Deze hebben we getest op 2 canon bodys 5d mk3, met het zelfde resultaat
    en we hebben twee sigma's 180mm macro met os getest, met zelfde resultaat.

Ook binnenshuis met spotverlichting zijn de cirkels duidelijk te zien

Men weze gewaarschuwd!!!
    Ik wacht nu op een teken van Sigma zelf, die van dit probleem nog niet wisten, hoe dit nu verder moet

Ik zou je een foto of twee willen laten zien, ik weet niet hoe ik hier een foto op moet plaatsten
    maar voor fotos met het probleem dat zich voordoet kan je me altijd mailen peteravoort@hotmail.com

have a nice shoot
    Last edited by Peterke Pan; 27 mei 2014, 23:34.

Re: De Nieuwe Sigma 180mm macro met OS voor Canon 5d m3 = probleem

Als ik mij niet vergis bezit forumlid black Bandit, deze lens ook.
    Ik dacht er al een paar foto's van gezien te hebben.
    Toch geen problemen gemeld,zover ik weet.
    MVG. Hugo

Comment

De lichtende cirkels zullen verdwijnen als je de lensafwijkingscorrectie helderheid randen uitschakelt.
      De reden daarvoor is dat de camera meer vignetting gaat corrigeren dan dat er in werkelijkheid is (daardoor worden de hoeken lichter dan het midden van de foto).
      Sigma zal dit probleem zeker kennen, want ik had er al over gelezen voor ik die lens kocht.
      Of dit probleem aan Sigma zelf ligt, dat weet ik niet, want volgens mij heb ik dat probleem nog niet gezien als ik de 180mm op de 700D gebruik.
      Het is dus de combinatie 5D MKIII + Sigma 180mm f2,8 OS Macro die voor problemen zorgt, maar het is aan te passen door de juiste camera-instellingen te gebruiken.

Ik vind het eigenaardig dat de verkopers van Fotokonijnenberg dit probleem niet kennen, en dat ze jou niet het juiste advies kunnen geven om dat te vermijden...

De autofocus werkt niet goed als je heel dicht bij het onderwerp komt, waarschijnlijk is dat omdat het diafragma op dat ogenblik niet helemaal open kan (op de minimale scherpstelafstand komt er dus minder licht op de scherpstelsensor).
      De Sigma 150mm f2,8 had hetzelfde probleem, op de minimale scherpstelafstand weigerde de AF ook wel eens.
      De autofocus van die lenzen mag je niet vergelijken met die van de meeste "L" lenzen, supersnel is de AF van de Sigma 150 en 180 mm zeker niet, en die heeft ook voldoende licht + contrast nodig om goed te werken.
      Voor het fotograferen van kleine onderwerpen (beestjes) stel ik bijna altijd handmatig scherp met de Sigma 150/180mm macro (de 150mm heb ik ondertussen niet meer).

Voor macrofotografie vind ik die lenzen heel goed, maar voor bijvoorbeeld actiefotografie of concertfotografie zal ik die nooit meenemen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Beste Black Bandit,

Inderdaad is dit probleem blijkbaar een intiem gebeuren tussen de Sigma 180mm Macro 2.8 OS en de 5D mk3.
        Wat Konijnenberg in Turnhout betreft, hebben ze blijkbaar toch (bij deze combinatie) nog geen ervaring...
        Sigma zelf kwam, bij het telefoontje van een medewerker van Konijnenberg, ook uit de lucht gevallen

Wat die autofocus betreft, dit was op vrijwel alle afstanden, niet alleen het minimum toegestane, maar ook afstanden van +- 1, 5, 10 meter en verder

Let wel, deze lens is niet geprobeerd op andere body's dat ik weet.

Ik vind het best een spijtige zaak, want vond mijn aankoop wel een serieuze kippenvel-moment

Comment

Wat de AF betreft heeft de Sigma 105 mm ook problemen op de Nikon D 800 op de kortste afstand. Daar had het oude type met uitschuifbare frontlens geen last van maar die pendelde vaak. De AF is zeker traag, maar ik stel bijna altijd handmatig scherp bij macro opnamen.

Comment

Working...
          X