Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mening over 50mm 1.8 vs 50mm 2.5 "macro beide canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mening over 50mm 1.8 vs 50mm 2.5 "macro beide canon

Gegroet,.. Ik begin meer en meer plezier te hebben aan portret fotografie,.. Nu doe ik dit al geregeld met mn canon 50 mm 2.5 "macro" . Nu had ik de 50mm 1.8 canon gezien en leek me wel interresant voor portret,.. Maar is dit wel noodzakelijk als ik de 50mm 2.5 macro al heb van canon.

Toestel Canon 600d.
    Benieuwd naar jullie advies/ mening.
    Last edited by Stijn-h; 27 mei 2014, 13:13.

Re: Mening over 50mm 1.8 vs 50mm 2.5 "macro beide canon

Tja, je diafragma is nog een stuk wijder, maar de 1.8 is ook niet zo'n kei in snelle focus, dus wat dat betreft maakt het volgens mij niet uit, en als ik me niet vergis is je macrolens ook heel scherp. Dus ik zou het niet doen.
    Aan de andere kant moet je het voor het geld ook niet laten.

Anders, als je ooit in de buurt van Gent of Brussel bent, mag je het gerust eens proberen met de mijne.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Re: Mening over 50mm 1.8 vs 50mm 2.5 "macro beide canon

De ene 50mm vervangen door een andere 50mm zal niet zoveel uitmaken, de Canon 50mm macro heb ik nooit gebruikt, maar ik vermoed dat die een betere beeldkwaliteit heeft dan de goedkope 50mm f1,8.
      Je kan beter uitkijken naar een 85mm f1,8 , die is heel goed.
      De nieuwste Sigma 50mm f1,4 is volgens de tests zelfs héél goed, maar die valt wel in een hogere prijsklasse.

Voor echte 1:1 macrofoto's moet je bij de Canon 50mm macrolens nog een speciale tussenring kopen, anders krijg je nooit een 1:1 vergroting.
      Dat is het grootste nadeel van die lens, daardoor wordt die veel minder interessant dan andere korte macrolenzen die geen tussenring nodig hebben om 1:1 vergrotingen te maken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X