Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Ik heb de VRI en ben daar super tevreden mee, een vriend van mij heeft de VRII daar heb ik eens wat foto's mee genomen
om te vergelijken en ik zie er toch geen verschil in. Als je ze voor een goede prijs kan kopen zou ik toch niet twijfelen.
Op een DX camera zou ik de VR1 nemen, zeker voor die prijs. Ook heeft de VR1 veel minder last van focus breathing op korte afstanden dan de VR2.
Op een FX camera heeft de VR1 voor velen te veel last van vignetering. Dat is opgelost met de VR2.
950 euro is zeker een correcte prijs.
Zoals hierboven is de VRI wat gevoeliger aan vignettering dan de VRII bij FF.
Toch blijft de VRI een heel scherpe lens, ook op FF.
Indien je f2.8 niet echt noodzakelijk lijkt (sport, low-light), dan is de 70-200 f4 nog meer aan te bevelen dan bovenstaande opties.
Op een DX camera zou ik de VR1 nemen, zeker voor die prijs. Ook heeft de VR1 veel minder last van focus breathing op korte afstanden dan de VR2.
Op een FX camera heeft de VR1 voor velen te veel last van vignetering. Dat is opgelost met de VR2.
Of met een lensprofiel in Lightroom.
De 70-200 VR1 is gewoon een goed objectief. De VR2 is nanocoated wat een iets hogere optische kwaliteit zou hebben.
Ik kan namelijk voor een goede prijs de VRI versie kopen met garantie.
De VRI is zeker een goede lens. Maar hoe kan dit nu nog met garantie zijn? Tenzij je een winkel gevonden hebt die nog met oude voorraad zit of ze onlangs in herstelling geweest is...
De VRI is zeker een goede lens. Maar hoe kan dit nu nog met garantie zijn? Tenzij je een winkel gevonden hebt die nog met oude voorraad zit of ze onlangs in herstelling geweest is...
Die moeten ze geven. Het lijkt me echter niet logisch dat een winkel nog zo'n "oude" lens op voorraad heeft zodat ze de normale garantie van 2 jaar kunnen geven...
Comment