Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

    Is er een groot verschil bij de 70-200 2,8 tussen de VRI en VRII versie? Ik kan namelijk voor een goede prijs de VRI versie kopen met garantie.
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

    Ik heb de VRI en ben daar super tevreden mee, een vriend van mij heeft de VRII daar heb ik eens wat foto's mee genomen
    om te vergelijken en ik zie er toch geen verschil in. Als je ze voor een goede prijs kan kopen zou ik toch niet twijfelen.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

      950€ is dat een goede prijs?
      Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

        Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
        950€ is dat een goede prijs?
        Dat is een goede prijs.
        Gemiddelde tweedehandsprijs is rond de 1100 euro.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

          950€ + nog eens garantie er bovenop is volgens mij een koopje.
          Doen zou ik zeggen

          Mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

            Op een DX camera zou ik de VR1 nemen, zeker voor die prijs. Ook heeft de VR1 veel minder last van focus breathing op korte afstanden dan de VR2.
            Op een FX camera heeft de VR1 voor velen te veel last van vignetering. Dat is opgelost met de VR2.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

              950 euro is zeker een correcte prijs.
              Zoals hierboven is de VRI wat gevoeliger aan vignettering dan de VRII bij FF.
              Toch blijft de VRI een heel scherpe lens, ook op FF.
              Indien je f2.8 niet echt noodzakelijk lijkt (sport, low-light), dan is de 70-200 f4 nog meer aan te bevelen dan bovenstaande opties.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

                Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                Op een DX camera zou ik de VR1 nemen, zeker voor die prijs. Ook heeft de VR1 veel minder last van focus breathing op korte afstanden dan de VR2.
                Op een FX camera heeft de VR1 voor velen te veel last van vignetering. Dat is opgelost met de VR2.
                Of met een lensprofiel in Lightroom.

                De 70-200 VR1 is gewoon een goed objectief. De VR2 is nanocoated wat een iets hogere optische kwaliteit zou hebben.
                Groetjes, KC
                www.sportbeelden.com

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

                  Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                  Ik kan namelijk voor een goede prijs de VRI versie kopen met garantie.
                  De VRI is zeker een goede lens. Maar hoe kan dit nu nog met garantie zijn? Tenzij je een winkel gevonden hebt die nog met oude voorraad zit of ze onlangs in herstelling geweest is...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
                    De VRI is zeker een goede lens. Maar hoe kan dit nu nog met garantie zijn? Tenzij je een winkel gevonden hebt die nog met oude voorraad zit of ze onlangs in herstelling geweest is...
                    Handelaar die garantie geeft?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 70-200 2,8 aanschaffen

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                      Handelaar die garantie geeft?
                      Die moeten ze geven. Het lijkt me echter niet logisch dat een winkel nog zo'n "oude" lens op voorraad heeft zodat ze de normale garantie van 2 jaar kunnen geven...

                      Comment

                      Working...
                      X