Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24mm f1.4 of Nikon 17-35 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 24mm f1.4 of Nikon 17-35 f2.8

Idd 2 stops verschil maar het blijft nog altijd relatief.
    Wat primeert meer lichtgevoeligheid of meer breedhoek?
    Lichtgevoeligheid kan je (soms) opvangen met snelheid en/of ISO. Maar van een 24 mm een 17 mm maken wordt al wat moeilijker
    Het zijn keuzes die afhangen van het doel en de omstandigheden waarin het objectief gebruikt wordt.
    mvg
    Patric

Comment

Beste Botje, ik heb zowel de 14-24 als de 24mm 1,4 lens van Nikon.

De 14-24 is wellicht de beste groothoekzoom ooit gemaakt. Daar kan Canon een puntje aan zuigen ( maar Canon heeft natuurlijk weer andere super lenzen)
      Nadeel van de 14-24: groot en zwaar- stootgevoelig. Daar bedoel ik mee dat als de lens een tik krijgt hij nogal snel van slag is; bv links onscherp ( weet er alles van uit ervaring) Flare is een probleem - bij grote licht donker verschillen ghosting- hand gebruiken om de zon uit je lens te houden( algemeen advies)
      Dan de 1,4 24mm- wellicht de beste groothoek van Nikon. Zeer scherp in het centrum vanaf 1,4- zeer mooie onscherpte bovendien. Bij f2,8 bijna perfect.
      Uiterste hoeken scherp bij 5,6 .Lens is zeer stevig- ( heb hem van 5 meter op beton laten vallen en alleen de lamellen gingen los- lens was verder nog perfect- had wellicht geluk) LET OP; Elk objectief van Nikon de AF zelf finetunen via het menu! de 24mm 1,4 is zodoende goed AF scherp te stellen - ook bij 1,4. Dure lens, maar een goede. Ik werk op een d8ooe.
      succes met je keuze. PK

Comment

Heb juist gemerkt dat er een 14-24 te koop staat hier op BD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe Bekijk bericht
          Zijn er mensen die een 24 1.4 bezitten als aanvulling op bv. een 24-70 of dergelijke lens? Wat zijn jullie meningen? Is het een aanvulling? Of eerder een hebbeding die in uitzonderlijke momenten gebruikt wordt?
          Ik heb de volledige reeks Nikon AF-s F1.4 objectieven van Nikon, met (voorlopig nog) uitzondering van de 58mm.
          Stuk voor stuk prachtobjectieven waar ik super tevreden over ben, maar eerlijk is eerlijk, de 35mm F1.4 vind ik persoonlijk
          het beste objectief van de reeks, niet omdat dat veel beter is dan bv. de 24 of 85mm, maar gewoon omdat ik dat voor mij het meest
          handige brandpunt vind, op een D800 gebruikt mag er al eens wat meer op staan, daar je meestal toch ruimte hebt om te croppen.
          Hier worden nog uitsluitend prime objectieven gebruikt, enige zoom die ik nog gebruik als handig reis objectief is de 16-35 AF-s

Comment

Working...
          X