Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Nikkor AF-S DX 17-55 2,8 IF-ED ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen met Nikkor AF-S DX 17-55 2,8 IF-ED ?

Ik heb al jaren plezier van mijn Tamron SP AF 17-50mm. Met name beschikken over een F van 2.8 is echt wel fijn. Maar ik geraak stilaan wat uitgekeken op die lens. De kwaliteit is toch niet top, zo er is nogal wat speling op de focus. Mijn oog viel nu op de Nikkor AF-S DX 17-55 2,8 IF-ED. Maar die is wel vier keer zo duur... . Is dat mooie glas zijn prijs écht waard ?

Re: Ervaringen met Nikkor AF-S DX 17-55 2,8 IF-ED ?

Ik heb deze lens gehad toen ik nog een DX-camera had.
    Deze lens is onwaarschijnlijk goed gebouwd, één van de meest duurzame lenzen en mechanisch niet te verslijten.
    Optisch een heel goede lens, maar de beste brandpunten lagen wel in het breedhoekbereik.
    Persoonlijk nadeeltje vond ik het ietwat korte zoombereik (55mm).
    Een lens waar ik heel erg tevreden over was, een echte klassieker.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik denk het wel. Is volgens mij een van de toppers van Nikon. Een beetje de DX-evenknie van de 24-70 2,8 voor FX. En nu vast en zeker ook tweedehands te vinden.

Comment

Dank voor de reacties. @ Leopard: bereik 17-55 is prima voor mij (reportagewerk), voor meer tele (zelden nodig) grijp ik naar een NIKKOR 70 -300mm DX (die ik overigens heel veel value for money vind). En DX is óók okee, (goed) glas voor FX is voor mij gewoon te duur. @ fdde: tweedehands kopen dat durf ik niet hoor... .

Comment

Waarom schrik hebben voor 2dehands?
          Als je er zelf om gaat kan je testen wat je koopt en zie je direct of het aan te kopen object mishandeld is of niet?
          Als je bij de reguliere handelaar koopt krijg je ook nog garantie en scheelt het heel wat in aankoopprijs tegen nieuw ?
          Een body zou ik ook niet snel 2dehands kopen een objectief dan weer wel.

Comment

Heb de mijne destijds (voor mijn D200) tweedehands gekocht op de Duitse Ebay en heel tevreden, en enkele honderden euro's goedkoper. Sindsdien zijn er velen overgeschakeld naar FX en komen regelmatig goede DX-lenzen te koop voor een redelijke prijs.

Comment

De 17-55 f2.8 is een lens die je blindelings tweedehands kan kopen, diegene die hem verkopen doen dat meestal wegens overstap naar FF.
              De lens is zo degelijk gebouwd dat er nauwelijks iets mee kan zijn. Indien er geen krassen op het glas zitten, en de prijs is goed (700 à 800), dan zou ik het zeker aanraden.

Comment

De 17-55 f2.8 is een super lens die ik zelf ook vele jaren geleden 2de hands gekocht heb. Is m'n beste aankoop ooit geweest. Presteert fantastisch op m'n D7000.

Aangezien er momenteel veel exemplaren verkocht worden vanwege overschakeling op FF, zou ik ze zeker niet nieuw kopen. Goede exemplaren gaan momenteel voor 600 à 700 Euro van de hand. Als je een beetje uitkijkt van wie je koopt, kan je er eigenlijk geen probleem mee hebben.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Niet twijfelen en kopen je zal er geen spijt van hebben.

Mvg Yves.
                  What you see is what you get

Comment

Er staat er eentje te koop bij aangeboden.

Comment

Working...
                    X