Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koopje van de week.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Koopje van de week.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    heel leuk initiatief.
    zien we hier ook eens foto,s van jullie.
    grt,bouk.
    U vraagt, ik draai bouk.

Even ter info, eerste twee foto's zijn van Paul, met de Nikon 6mm f2.8 waarover het draadje overigens gaat en waarvoor zotten blijkbaar veel
    geld voor willen betalen.....

Zo zie je Paul nu eens in het echt. Een kerel met een gouden hart die weet waarover hij spreekt.

Derde foto is er een van mijzelf, (gemaakt met de Nikon 15mm) Paul was zo vriendelijk mij ook eens op de foto te zetten, zo ken je ons nu ook eens van zien.....

Zoals je kan zien op foto drie is die gecorrigeerde 15 mm nogal wat flair gevoelig, rechts onder zie je de reflexi van een TL lamp, is toch wat eigen aan die

bolle frontglazen.

Voor de mods, de foto's komen alle drie uit mijn toestel, zie exif.

Last edited by Guest42; 17 april 2014, 11:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      U vraagt, ik draai bouk.

Even ter info, eerste twee foto's zijn van Paul, met de Nikon 6mm f2.8 waarover het draadje overigens gaat en waarvoor zotten blijkbaar veel
      geld voor willen betalen.....

Zo zie je Paul nu eens in het echt. Een kerel met een gouden hart die weet waarover hij spreekt.

Derde foto is er een van mijzelf, (gemaakt met de Nikon 15mm) Paul was zo vriendelijk mij ook eens op de foto te zetten, zo ken je ons nu ook eens van zien.....

Zoals je kan zien op foto drie is die gecorrigeerde 15 mm nogal wat flair gevoelig, rechts onder zie je de reflexi van een TL lamp, is toch wat eigen aan die

bolle frontglazen.

Voor de mods, de foto's komen alle drie uit mijn toestel, zie exif.
      Tussen al dat technisch geweld een Morpho Menelaus zie ik. Maar Geert, is dat allemaal jou persoonlijke bezit? Je kan wel een museum openen! Ik denk dat je , zonder een spoor van enige concurrentie van betekenis, de BD-er bent met het meeste "gear".
      Ik ben benieuwd naar de vergelijkende D800/Df foto's.

Walter
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Tussen al dat technisch geweld een Morpho Menelaus zie ik. Maar Geert, is dat allemaal jou persoonlijke bezit? Je kan wel een museum openen! Ik denk dat je , zonder een spoor van enige concurrentie van betekenis, de BD-er bent met het meeste "gear".
        Ik ben benieuwd naar de vergelijkende D800/Df foto's.

Walter
        Ne Morpho Menelaus Walter ? Is dat een van die vlinders ? Is een relatiegeschenk van Nikon Sendai.

Over mijn persoonlijk bezit zullen we het hier beter niet hebben zeker Walter, gevaarlijk spel op internet....

Ja, en die vergelijkende test D800/Df.... is een beetje mislukt.... we hebben inderdaad elk een foto gemaakt met een 16mm fisheye,
        beiden zijn we zo slim geweest ons toestel te laten staan op 1600 iso..... het resultaat van Paul heb ik nog niet ontvangen.
        T'is deze gemaakt door het venster en scherpgesteld op de voorkant van de schommel Paul, omzetten naar langste zijde 1024 px
        Ik denk dat we die test best eens overdoen met een van mijn AF-s primes Paul, de belichtingsmeter geeft met AI-s objectieven
        nogal wat verschil op beide toestellen, ik zal alvast mijn versie zetten.
        Hopelijk krijg ik hier geen moeilijkheden met een mod. omwille van het max aantal foto's per dag.
        Last edited by Guest42; 27 april 2014, 08:54.

Comment

Je moet in principe idd informatie weergeven aan de camera. Ik heb er ook niet aan gedacht en gewoon de lenzen opgeschroefd. Maar ik heb een excuus : beetje teveel overbluft.
          Ik had nochtans mijn handleiding mee want er zijn een paar objectieven die toch NIET op de Df kunnen, deze die teveel naar binnen steken. Op de meeste analogen kon je de spiegel blijvend vaar boven zetten maar met de Df lukt dat niet, tenminste niet blijvend. De spiegel klapt naar boven, blijft hangen en dan duw je door, de foto wordt genomen en dan valt de spiegel naar binnen. Dat gevaar wou ik niet lopen.
          Maar de foto's van de schommel zijn voor straks, ik moet meteen voor een communieshoot (haat ik).
          Een ding is zeker : een AF heeft dit soort lenzen niet nodig en het gevaar voor flare is overal aanwezig, ik had de indruk : meer bij de gecorrigeerde dan bij de gewone.
          Wat ik ook niet wist is hoe je visueel -zonder camera, dus op de lens alleen- de gecorrigeerde kan herkennen van de andere.
          Héél veel geleerd gisteren.

Comment

Geert,
            ik zou toch nog eens willen testen met die 200° visoog. EUh bestaat daar ook een zonnekap voor ? Kwestie flare voor te zijn
            Neen, alle gekheid op eens tokje, als groot fisheye-fanaat zou ik toch eens graag mijn fototoestel gekoppeld zien aan dat speelgoed. Dan heb je eventueel een derde type Nikon om de testenreeks te vullen ...
            't Ja, mijn principe hé, een neen heb ik al, een ja kan ik eventueel krijgen ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Over die 200° heb ik ooit eens gelezen ( weet niet meer waar ) dat die eigenlijk twee witbalansen genereert: die van de grote buitencirkel en die van de binnencirkel. De oorzaak stond erbij maar weet ik ook niet meer. Kan daar iets van kloppen?

Walter
              D850

Comment

U vraagt, ik draai bouk.
                leuke foto.s hoor.
                en daar staat nog al wat hè.
                grappig ook dat jullie dezelfde kapper hebben)(.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Euh, eventjes verbeteren .... 220°

EN hier is er leuke leesstuff over dat lenske. Het is wel een stukje hoogwaardige technologie die voor de jaren 1970 wel betekenis had, heeft

http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/...mm%20f-2.8.pdf
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Lijkt erg op deze!

Walter
                    D850

Comment

leuke foto.s hoor.
                      en daar staat nog al wat hè.

grt,bouk.
                      Nogal wat ? Dat is zacht uitgedrukt.
                      Ik kan met de hand op het hart verzekeren dat dit beeld ong 1/3 beslaat van de F1 tot F6-kamer. Er zijn zo nog 3 of 4 kamers + het gedeelte op de gang. Er is ook de kamer met lenzen, filters edm, de kamer met de low-end Nikons ttz : de niet professionele van destijds, de kamer met de rangefinders. Als eens een 160 mm filter gezien ? Ik wel !
                      Er zijn daar camera's met ruggen waar de film extra tegen de plaat aangetrokken wordt om de minste bolling te vermijden, was dat het P-type Geert ?
                      Ik kan persoonlijk getuigen dat er op Ebay ooit een mint F2AS titanium heeft gestaan met een HSS aandrijving (wel geen 250-beelden rug). Je moest inschrijven om te kunnen bieden en het begon bij 10.000 € (kan ook $ zijn geweest, weet niet meer). Geloof het of geloof het niet : er ligt er daar een, wsl te zien op de foto's. Ik geloof dat die destijds 11 beelden per seconde haalde, klopt dat Geert ? De grenzen lagen aan het feit dat de filmperforaties scheurden, daarom is dan ook die rug ontwikkeld, anders was je filmrol na 3 seconden vol. De rug zorgde voor een feed-and-track systeem. Dat klopt toch wat ik zeg, Geert ?
                      En die speciale onderwaterversie maxi-sized (geen nikonos -alle versies ook aanwezig) : nooit gezien, zelfs nooit van gehoord. Ik kan niet zoeken want er staat zelfs geen modelnr op, of heb ik miskeken ?

Maar, @Geert, geef toe dat het bestaan van de TC800 1,25x ook voor jou een verrassing was
                      Met dank aan mijn (korte) Df lijst van : niet te gebruiken. (Owners manual, geen eigen verdienste).
                      Ook leuk om te zien was hoever er in eerste instantie is terug gegrepen naar het verleden om de retro in de Df te handhaven. Mag ik dat hier vertellen of liever niet ?
                      En nog eens bedankt voor de scans van enkele modellen van de velen waaruit blijkt dat Nikon (Nippon Kogaku dus) jarenlang de lensleverancier is geweest van ...... Canon.

Comment

grappig ook dat jullie dezelfde kapper hebben)(.
                        grt,bouk.
                        Wij kammen ons haar met een zeemvel hé bouk

Nee serieus nu, wij hebben dat gedaan omdat het contrast met de 6mm fisheye niet te groot zou zijn.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Lijkt erg op deze!

Walter
                          Inderdaad Walter, maar de 8mm heeft een beeldhoek van 180° en is ongeveer de helft kleiner dan de 6mm met zijn beeldhoek van 220°
                          maar zoals reeds gezegd, met de buitenste rand kan je niets aanvangen, zo verlies je op beide objectieven ongeveer 10 à 20° bij een aanvaardbare
                          uitsnede.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            waaruit blijkt dat Nikon (Nippon Kogaku dus) jarenlang de lensleverancier is geweest van ...... Canon.
                            Inderdaad ... weinig bekend ... nu niet meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              En die speciale onderwaterversie maxi-sized (geen nikonos -alle versies ook aanwezig) : nooit gezien, zelfs nooit van gehoord.
                              Ik kan niet zoeken want er staat zelfs geen modelnr op, of heb ik miskeken ?
                              Mobatoet Paul, dat is een NIKONOS RS dat is een flink uit de kluiten gewassen model,
                              en een echte spiegelreflex terwijl die ander Nikonossen voorzien zijn van een centraalsluiter en aparte zoeker, soort meetzoeker dus.
                              Maar, @Geert, geef toe dat het bestaan van de TC800 1,25x ook voor jou een verrassing was
                              Inderdaad, van deze wist ik het bestaan niet af.

Er zijn daar camera's met ruggen waar de film extra tegen de plaat aangetrokken wordt om de minste bolling te vermijden, was dat het P-type Geert ?
                              Ja, dat zijn die camera's die ze vroeger gebruikten voor ballistisch onderzoek, dat aandruksysteem is gemaakt door een buitenfirma, iedereen die nog
                              dia's heeft gesneden weet dat de spaties tussen de beelden een minimum konden verschillen, bij dat systeem moest je het filmtransport manueel doortrekken,
                              en dan achter op de rug een kleine hendel 180° overhalen, dan gaan er vier pinnetjes in de perforatie van de film en centreren deze tot op 1/10mm
                              terzelfdertijd wordt de rugplaat aangedrukt, waardoor de film bij iedere opname perfect plat en op zijn positie zit, zo kunnen ze twee dia's of negatieven
                              perfect op elkaar afstemmen volgens de perforatie, tegenwoordig op digitaal is dat altijd juist natuurlijk.

Ik kan persoonlijk getuigen dat er op Ebay ooit een mint F2AS titanium heeft gestaan met een HSS aandrijving (wel geen 250-beelden rug). Je moest inschrijven om te kunnen bieden en het begon bij 10.000 € (kan ook $ zijn geweest, weet niet meer). Geloof het of geloof het niet : er ligt er daar een, wsl te zien op de foto's. Ik geloof dat die destijds 11 beelden per seconde haalde, klopt dat Geert ?
                              Klopt ook Paul, je bent goed bij de les gebleven. Maar met die sneltransportruggen zijn naar het schijnt veel problemen geweest,
                              veel modellen met steeds een klein verschil getuigen daar van.

Comment

Mobatoet Paul, dat is een NIKONOS RS dat is een flink uit de kluiten gewassen model,
                                en een echte spiegelreflex terwijl die ander Nikonossen voorzien zijn van een centraalsluiter en aparte zoeker, soort meetzoeker dus.
                                Dat klopt, ik herken hem. Maar geef toe : veel type-aanduiding staat daar inderdaad toch niet op.
                                Zie ook :

Comment

Working...
                                X