Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D - nieuwe lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 400D - nieuwe lens?

Hallo,
    Een heel aantal jaren terug kocht ik een Canon EOS 400D (met de 2 standaardlenzen). Voornamelijk voor het fotograferen van mijn honden (portret + actiefoto's). De camera is nog steeds in goeie staat, zo ook de lenzen, doch blijf ik tegenwoordig een beetje op mijn honger zitten en overweeg om mij een meer geschiktere, professionelere lens aan te schaffen.
    Wat kunnen jullie mij aanraden?

Re: Canon 400D - nieuwe lens?

Wat is uw budget dat je maximaal wil investeren in een nieuw objectief?
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Heb ook al jaren een eos 400D; heb destijds geïnvesteerd in een eos EF 24-70 2.8; ben daar héél tevreden over! Heb ook een prime lens gekocht nl. de 85 mm 1.8 die heel scherp is en meestal wordt gebruik voor portretten. Beide lenzen zullen zeker een meerwaarde zijn t.o.v. de kitlenzen van de 400D hoor!

Comment

Mijn 'grootste' probleem zijn voornamelijk actiefoto's... Ik fotografeer mijn honden praktisch altijd buiten en bij bewolkt of donker weer krijg ik de foto's niet scherp, te donker etc.. Reden ook waarom de camera tegenwoordig meer thuis blijft... Budget, goch, ik heb geen idee wat de prijzen van 'goeie' lenzen zijn, maar ik wil er gerust wel even voor sparen!

Comment

Om de voorgrond te isoleren van de achtergrond kan je mss ook eens kijken naar de ef 85 f1.8.
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Tamron of Sigma 17-50 2.8? In ieder geval: hoe groter het diafragma, hoe fijner de afscheiding achtergrond/voorgrond en hoe meer mogelijkheden bij minder licht.
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Bedankt voor de tips! Gezien ik vrijwel altijd mijn 200mm lens gebruik zal ik wel effe moeten bekijken dat ik nog genoeg kan inzoomen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mayflower Bekijk bericht
                Bedankt voor de tips! Gezien ik vrijwel altijd mijn 200mm lens gebruik zal ik wel effe moeten bekijken dat ik nog genoeg kan inzoomen...
                Misschien is de canon 70-200 F4 usm iets voor je, of een snellere de 70-200 2.8. Leuke lens waar ik zelf ook voor aan het sparen ben. Maar wel prijzig.
                Paul

Comment

Ja, had die ook al op de site van Canon zien staan... Zag dat ze iets meer dan 1.000 euro kosten, dus een nog wel haalbaar doel om voor te sparen ;-)
                  Kopen jullie de lenzen rechtstreeks bij een Canon verdeler? Of zijn er goedkopere/betere opties online?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mayflower Bekijk bericht
                    Ja, had die ook al op de site van Canon zien staan... Zag dat ze iets meer dan 1.000 euro kosten, dus een nog wel haalbaar doel om voor te sparen ;-)
                    Kopen jullie de lenzen rechtstreeks bij een Canon verdeler? Of zijn er goedkopere/betere opties online?
                    Soms koop ik online en soms bij een bedrijf waar ik het kan ophalen, en veel winkels online of gewoon in de buurt zijn Canon verdeler.
                    Ik woon zelf in de buurt van Apeldoorn, dus koop regelmatig bij Cameratools.
                    Trouwens de 70-200 f4 zonder IS kost ong. 6 á 700 euro. Dus dat is al weer goedkoper.
                    Je kunt de 70-200 in 4 uitvoeringen kopen, 70-200 met IS en f4 of F2.8 of beide zonder IS.
                    Succes, Paul

Comment

Bedankt! Ik ga even aan het sparen hier, met hopelijk iets leuks om uit te proberen tegen mijn zomerverlof!

Comment

De 70-200 f4 (niet IS), is inderdaad ook een goede optie. Deze gebruik ik ook, scherp en niet te duur.
                        Ik kocht mijn exemplaar hier voor 539€ met de cash-back van canon: http://www.camerashop.be/product/235...l-usm-cps.html

Comment

Gezien ze bij camerashop.be toch uit voorraad is, ga ik me nog even verder informeren. Omdat ik een M*dia M*rkt vlak bij mijn werk heb ben ik daar even gaan horen. De verkoper daar beweert dat ik door mijn verouderde body maar een mimiem kwaliteitsverschil zal merken met een betere lens. Hij zou in mijn geval eerst een nieuwe body kopen, en dan pas een nieuwe lens. Wat denken jullie?

Comment

verkoopspraat
                            nu, ik weet niet hoe de 400D presteert, maar ik heb een collega-fotograaf hier (aan de unief, dus we zijn wel nog studenten) die prachtfoto's maakt met een 400D.
                            Zoals vaak gezegd, is het het glas dat voornamelijk telt, en niet de body (tenzij de sensor wel heeeel erg oud is)

Ik heb zelf ook de 70-200 f4 zonder IS, 2dehands voor 395 gekocht, en sindsdien ben ik alleen nog van plan 2dehands lenzen te kopen, goeie lenzen verliezen noch hun kwaliteit, noch waarde.

Over de lens zelf: het is gewoonweg mijn lievelingslens geworden, ik doe er ook outdoor shoots mee, de bokeh is prachtig, nooit problemen met scherpstellen, nauwelijks flare (zelfs niet zonder zonnekap), superscherp, en jah, tis canonkwaliteit he
                            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Bedankt voor de info! Verkoper werkte zelf met Nikon... Ik heb het zowieso niet verkopers en hun praatjes en hoop dus een pak meer te hebben aan de ervaring van praktijkmensen (zoals hier).
                              Ik denk dat mijn 400D net 7 jaar is geworden.

Comment

Working...
                              X