Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D - nieuwe lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 400D - nieuwe lens?

Leuke vooruitzichten! Een onverwachte financiële meevaller zal er voor zorgen dat ik binnenkort mezelf een Canon EF 70-200mm f/4L USM cadeau mag doen :-) Ik ga mijn 400D met de 2 kitlenzen nog tweedehands proberen te verkopen om deze dan voor een nieuwere body in te ruilen.

Comment

Als je een nieuwe body overweegt voor een betaalbare prijs: Canon 600D is echt heel goedkoop te vinden en heeft al heel wat meer opties dan de 400D (heb die trouwens ook gehad en was er toen ook heel tevreden van).
      De verkoper heeft echter in één ding gelijk: de leeftijd van de Canon 400D begint nu toch door te wegen in technologie en prestaties, en daardoor zul je inderdaad minder directe resultaten behalen met een nieuw objectief. Op een recenter toestel zul je dit beter merken.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ja idd... Ze hebben momenteel een promotie lopen voor de 700D + 18-55 kitlens + extra geheugenkaart en draagtas voor 599 euro. Ik ga morgen eens horen hoe lang de promo nog loopt. Als ik deze dan combineer met de Canon EF 70-200mm f/4L USM dan denk ik dat ik toch wel een aantal jaartjes verder kan ;-)

Dan blijft mijn huidige spul (400D + 18-55 en 55-200 kitlenzen) compleet en misschien handiger om zo nog ergens 2e hands verkocht te krijgen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
          verkoopspraat
          nu, ik weet niet hoe de 400D presteert, maar ik heb een collega-fotograaf hier (aan de unief, dus we zijn wel nog studenten) die prachtfoto's maakt met een 400D.
          Zoals vaak gezegd, is het het glas dat voornamelijk telt, en niet de body (tenzij de sensor wel heeeel erg oud is)

Ik heb zelf ook de 70-200 f4 zonder IS, 2dehands voor 395 gekocht, en sindsdien ben ik alleen nog van plan 2dehands lenzen te kopen, goeie lenzen verliezen noch hun kwaliteit, noch waarde.

Over de lens zelf: het is gewoonweg mijn lievelingslens geworden, ik doe er ook outdoor shoots mee, de bokeh is prachtig, nooit problemen met scherpstellen, nauwelijks flare (zelfs niet zonder zonnekap), superscherp, en jah, tis canonkwaliteit he
          Ik zelf heb een 600D en een canon 85 1.8 en sigma 30 art tweedehands aangekocht. Voor deze twee lenzen heb ik maar in totaal 500 euro uitgegeven (200e voor de 85 en 300 voor de 30), zijn beiden in top conditie en de sigma heeft zelfs nog 2 jaar garantie. Hiermee heb ik toch 260 euro bespaard tov nieuwe lenzen. Ik raad het zeker aan om tweedehands lenzen aan te kopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
          Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

Comment

Working...
          X