Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen van tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lenzen van tamron

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Te eerste zal die combinatie waarschijnlijk zelfs niet passen, en ten tweede, als die al zou passen, dan heb je een lens met een maximale diafragma-opening van f8, en daarmee kan je doorgaans geen concertfoto's maken.

Als je een full-frame camera wil kopen, dan zal je er gewoon rekening mee moeten houden dat de lenzen die je daar op kan zetten, dat die duurder zijn dan die van een crop-camera.
    En als je concertfoto's wil maken, dan kan je niet zonder lichtsterke lenzen.
    Full-frame is geen low-budget, tenzij je een wat oudere full-frame camera tweedehands koopt, en daar de goedkoopste lenzen op gebruikt die je kan vinden (elk merk heeft wel een betaalbare 50mm f1,8 , dat is al een goede start).
    ik weet een 70-200 zijn erg goeie lenzen ik lees maar die zijn zo ontzettend zwaar daarbij nog een nikon D800, eigenlijk zou ik een lens 18-200 of dergelijke willen aankopen of iets gelijkaardigs maar die vind je niet met vr of lichtsterk

Comment

Voor FF heb je verschillende "mega" zooms maar dat zijn dan 28/300. Nikon heeft er één en Tamron ook, allebei met VR(VC) maar voor concert ben je niets met VR, dan heb je lichtsterkte nodig.
      Enkel de 24/120 f4 heeft een redelijk zoombereik, redelijke lichtsterkte én VR.
      Maar denk er aan dat je door de 36MP van de D800 nog een stuk kan croppen achteraf, ik kadreer ook liever ineens juist maar omdat je kan croppen kom je misschien toe met iets minder mm's.
      Je kan hem in geval van nood ook op crop zetten, dan heb je nog steeds een hoop MP en betere iso dan eender welk croptoestel.
      D800 en een goed glasservies

Comment

wat betekent op crop zeten?

dit lijkt me ook een goeie keuze ??
        Nikkor AF-S 70-200mm F4 G IF-ED VR Nano
        Last edited by rxje; 30 januari 2014, 19:32.

Comment

Op crop zetten betekent dat je automatisch een uitsnede (24x16mm) van je FF sensor (36x24mm) maakt. Die uitsnede is zo groot als een sensor van een croptoestel.
          De lens die je aanhaalt is een zeer goede lens maar géén standaard of allround, wel een telezoom.
          Maar als ik je antwoorden zo lees heb ik de indruk dat je beter eerst wat gaat lezen en leren, als je het verschil niet kent tussen een 28/75 en een 70/200 dan ga je zonder die kennis ook niets hebben aan een D800. Zo'n toestel is tot enorm veel in staat maar dan wel als je weet wat je doet en op zijn minst een deftige basiskennis hebt.
          Als je je enkel beperkt tot de autostand, wat geen verwijt is, koop je beter een instap zoals een D3xxx of D5xxx. Op de auto stand ga je weinig tot geen verschil zien tussen moderne Dslr's.

Comment

18-200 op een FF D800 ????
            TC 20 III werkt niet met dat soort objectieven, als ik het goed voorheb is het kortste brandpunt dat je kan
            gebruiken met een TC de 70-200 f2.8 en de 105mm f2.8 macro, mechanisch is de montage niet mogelijk,
            gewoon omdat de lenselementen elkaar raken, als je dat niet weet kan je zware schade aan je glas veroorzaken.
            Last edited by Guest42; 31 januari 2014, 09:02.

Comment

is deze Nikkor AF-S 70-200mm F4 G IF-ED VR Nano een goeie lens voor concertfotografie, voldoende licht? of maakt f/2.8 echt zo een verschil

Comment

Van f4 naar f2.8 is één stop, hetzelfde als van iso 800 ipv 400, of een tijd van 1/500ste i.p.v 1/250ste.
                Of je toekomt op een concert hangt af van de hoeveelheid licht die er is, en vermits dat dat iets variabel is kan je daar gewoon geen antwoord op geven.
                Maar f4 is niet echt lichtsterk en zal in donkere situaties zelden genoeg zijn is mijn ervaring.

Comment

kan ik volgende lensen gebruiken op een nikon D800:

Nikon 18-300mm f3.5-5.6 AF-S DX VR G ED
                  AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II
                  AF-S DX NIKKOR 18-140 f/3.5-5.6G ED VR
                  80-200 lens 2.8 AF
                  AF S 50mm 1.4

Comment

Tuurlijk.

Eerste 3 niet zo optimaal.
                    DX is een objectief voor crop-camera.

(alleen denk ik dat je met de mensen hun voeten aan het spelen bent, antwoorden staan al in dit topic)
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      Tuurlijk.

Eerste 3 niet zo optimaal.
                      DX is een objectief voor crop-camera.

(alleen denk ik dat je met de mensen hun voeten aan het spelen bent, antwoorden staan al in dit topic)
                      nee ik lees allen dat je die lenzen mss wel kan gebruiken

Comment

Zonde om een D800 met deze objectieven te gebruiken. Het is imo verstandiger om dan een D7100 te kopen.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht

80-200 lens 2.8 AF
                          AF S 50mm 1.4
                          U blijft in herhaling vallen: er is hier al gezegd dat het weinig zin heeft om een FF topcamera te kopen om daar (goedkoop) DX glas op te zetten.
                          Wat uw vraag dus betreft wanneer de vatting op de body past kun je er alles opzetten zelfs glas dat vergelijkbaar is met de onderkant van een jampot.
                          Een D800 kopen betekend ook investeren in goed glas. Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht

80-200 lens 2.8 AF
                            AF S 50mm 1.4

De laatste 2 zijn prima lenzen en bruikbaar op een D800.
                            Doodzonde om op zo een kamera die 3 eerste lenzen te willen gebruiken.

Comment

Ik heb me een nieuw nikon d800 aangeschaft 2 weken terug, en een tweedehands lens 80-200 f/2.8 en een neiuwe lens 24/70 f2.8.
                              Mijn vraag wat zijn de beste instellingen bij de D800 om een foto scherp te krijgen over het volledige gebied, dus geen bokeh.

Comment

Working...
                              X