Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen van tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzen van tamron

Ik heb 2 lenzen van tamron (28-75 f/2.8 en een 18-250 )die ik gebruikte op een pentax K10.

Ik wil me een body Nikon D800 aankopen ,kan ik die lenzen op de D800 gebruiken?

Re: lenzen van tamron

principieel kan je die objectieven gebruiken als je de juiste adapter er tussen zet, wat feitelijk niet aan te raden is.

Comment

Vroeger kon je deze ook laten ombouwen bij sommige firma's.
      Maar hou er wel rekening mee dat een D800 zéér veeleisend is qua glas.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        principieel kan je die objectieven gebruiken als je de juiste adapter er tussen zet, wat feitelijk niet aan te raden is.
        waarom niet aan te raden?

Comment

Ik denk echt niet dat die lenzen de moeite zijn om op eender welke manier op een D800 te gebruiken.
          Die 18/250 is trouwens een croplens en al helemaal niet bedoelt voor op een FF.
          Ik weet niet of er veel vraag is naar tweedehands Pentax lenzen maar als je ze verkoopt kan je dat geld beter investeren in een goede basislens voor je nieuwe D800.
          D800 en een goed glasservies

Comment

Bij beide lenzen past de lensvatting niet, en de 18-250 is niet geschikt voor full-frame.

Bij Sigma kan je tegenwoordig bepaalde lenzen laten aanpassen als je ze wil gebruiken op een DSLR van een ander merk, dat geldt voor sommige recente lenzen van Sigma (niet toevallig zijn dat alleen de duurdere lenzen, het heeft geen zin om een goedkope lens om te bouwen).

Bij Tamron doen ze dat volgens mij niet, maar het ombouwen van een 28-75 naar een ander merk lensvatting zou waarschijnlijk toch al duurder uitvallen dan de waarde van die lens...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht
              waarom niet aan te raden?

De wielen van een Mercedes a klasse passen niet op een Mercedes s klasse, misschien wel met een adapter er tussen maar denk je dat dat goed gaat rijden?

Comment

Eenvoudig geschreven: je verliest alles - communicatie body <-> objectief, beeldkwaliteit, brandpuntsafstand <> brandpuntsafstand en wat al niet meer .... - wat er te winnen valt.

M.a.w. bespaar je de frustaties / geld en investeer in objectieven met juiste mount, zie ook de opmerking van demeyereg

Comment

Eenvoudig geschreven: je verliest alles - communicatie body <-> objectief, beeldkwaliteit, brandpuntsafstand <> brandpuntsafstand en wat al niet meer .... - wat er te winnen valt.

M.a.w. bespaar je de frustaties / geld en investeer in objectieven met juiste mount, zie ook de opmerking van demeyereg
                  Dank voor alle reactie's. Ik ben van plan te investeren in nieuw glas, vroeg me alleen af wat met die oude lenzen tamron.

Nu nog nadenken en filteren welke nieuwe lenzen ik best aankoop. Er is erg veel op de markt.
                  Meestal maak ik straatbeelden of fotografeer ik op beurzen binnenin, alsook mensen, portretten.

Comment

Ik zou dan beginnen met een goede standaardzoom voor je D800, er word dan meestal direct naar een 24/70 gewezen, welke meestal idd goed zijn, maar ik heb daarvoor de 24/120 f4 eruit gehaald na veelvuldig testen van de meeste modellen 24/70 en 24/120.
                    Zoals altijd ieder zijn meug natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      Ik zou dan beginnen met een goede standaardzoom voor je D800....
                      Zoals altijd ieder zijn meug natuurlijk
                      en het geld..?
                      die 24-120mm kost toch bijna 1000 Eurootjes.
                      maar ja dan heb je ook wel wat.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        en het geld..?
                        die 24-120mm kost toch bijna 1000 Eurootjes.
                        maar ja dan heb je ook wel wat.
                        grt,bouk.
                        Tja, die kost idd wat, maar T.S heeft niet over budget gesproken.
                        Maar hij zal hopelijk wel slim genoeg zijn om te verstaan dat een goede camera een goede lens behoeft, anders heeft die "goede" camera weinig zin.
                        Als hij reviews heeft gelezen van de D800 weet hij dat er goed glas op moet.

Comment

Er bestaat geen juiste adapter van Pentax naar Nikon.

En daar zijn goede redenen voor.

Comment

Is het een goed idee een Nikon TC-20 EIII Tele Converter (2.0x) te voorzien op een lens 24-120/f4, kan je dan met zo'n lens nog concertfotografie doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht
                              Is het een goed idee een Nikon TC-20 EIII Tele Converter (2.0x) te voorzien op een lens 24-120/f4, kan je dan met zo'n lens nog concertfotografie doen?
                              Te eerste zal die combinatie waarschijnlijk zelfs niet passen, en ten tweede, als die al zou passen, dan heb je een lens met een maximale diafragma-opening van f8, en daarmee kan je doorgaans geen concertfoto's maken.

Als je een full-frame camera wil kopen, dan zal je er gewoon rekening mee moeten houden dat de lenzen die je daar op kan zetten, dat die duurder zijn dan die van een crop-camera.
                              En als je concertfoto's wil maken, dan kan je niet zonder lichtsterke lenzen.
                              Full-frame is geen low-budget, tenzij je een wat oudere full-frame camera tweedehands koopt, en daar de goedkoopste lenzen op gebruikt die je kan vinden (elk merk heeft wel een betaalbare 50mm f1,8 , dat is al een goede start).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X