Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos50D met Canon 24-70, f2,8 usm II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos50D met Canon 24-70, f2,8 usm II

Hallo, wegens problemen met mijn Canon zoom ben ik van plan om deze te vervangen door in titel vermelde lens. Heeft iemand ervaring met deze lens in combinatie met de body Eos50D? Mijn Canon zoom is voor de 4de keer in herstelling geweest (onder 5jaar garantie) wegens inwendig stof op de binnenste lenzen. Dit vermeerdert met gebruiken,

mvg,
    Last edited by mercury2001; 11 mei 2014, 18:39.

Re: Eos50D met Canon 24-70, f2,8 usm II

Oorspronkelijk geplaatst door mercury2001 Bekijk bericht
    Hallo, wegens problemen met mijn Canon zoom ben ik van plan om deze te vervangen door in titel vermelde lens. Heeft iemand ervaring met deze lens in combinatie met de body Eos50D? Mijn Canon zoom is voor de 4de keer in herstelling geweest (onder 5jaar garantie) wegens inwendig stof op de binnenste lenzen. Dit vermeerdert met gebruiken,

mvg,

Alain
    ik vind dit geweldig overkill voor een 50D tenzij:
    -je kortelings naar FF gaat
    - je de mm onder de 24 niet mist of misschien al hebt.
    - je gewoon centen genoeg hebt.

Welke zoom had je ervoor?
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Al eens gedacht aan een 17-55mm f2.8 met IS...
      Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Comment

hoy, een 18/200, 3,5-5,6. Met zoals eerder vermeld een hoop terugkerende stofproblemen in het inwendige Als ik later een ff zou kopen zou dit nu toch geen miskoop zijn, of toch?
        @crossmol: welke voordelen biedt jou voorgestelde lens?

alvast bedankt, mvg,
        Last edited by mercury2001; 11 mei 2014, 18:40.

Comment

hoy, een 18/200, 3,5-5,6. Met zoals eerder vermeld een hoop terugkerende stofproblemen in het inwendige Als ik later een ff zou kopen zou dit nu toch geen miskoop zijn, of toch?
          @crossmol: welke voordelen biedt jou voorgestelde lens?

alvast bedankt, mvg, Alain
          Dit is een geweldige lens voor FF. Voor Crop ook maar het bereik ligt wat moeilijker (voor mij dan toch)
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

mvg,

Alain
            Alain, dit is een geweldige objectief, maar heb je die echt nodig?
            De eerder voorgestelde 17-55mm f2.8 IS kost toch veel minder en zal niet veel moeten onderdoen.
            Ook geweldig op een crop, en als je later een FF koopt kan je die verder gebruiken, is de 24-105 f/4.0 L IS. Die heeft echter op een FF en 24mm wel veel vervorming, dan is de Sigma beter.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hoy, heb enorm pech gehad met dat eerste objectief, 4 x in 5 jaar in herstelling geweest voor dezelfde fout (en nu terug dat probleem, echter geen garantie meer). Daarom kijk ik heden uit naar een kwalitatief beter objectief, ook met het vooruitzicht naar een ff body, daarom die 24*70 2,8. Ik heb hem net gekocht via internet, zeer scherpe prijs, nog geen 1500€ verzending incl. Hopelijk binnenkort in mijn bezit, ik hou jullie op de hoogte.
              ps: waarom houden jullie zo aan die "IS" ?
              Last edited by mercury2001; 26 februari 2014, 11:39.

Comment

Groot gelijk. Ik heb een 17-40, en daar mis ik de IS geen moment op. Zou trouwens ook nog een alternatief zijn voor jou. Dan heb je nu breedhoek voor je 50D en wordt die op FF ultra-breed. En dat voor een schappelijke prijs. Net zoals ik de IS niet mis, heb ik ook geen 2.8 nodig op dergelijke brandpunten.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Omdat er ook een Canon 24-70 f4 IS bestaat.
                  Paul

Comment

Ja Paul, ik opteerde voor een 2,8, maar welk concreet
                    voordeel haal je met die IS?

Comment

Image Stabilizer of IS
                      Trillingen van de camera vormen de belangrijkste oorzaak van onscherpe beelden en doen zich het meest voor bij fotografie uit de hand en in situaties met weinig omgevingslicht waar een lange sluitertijd nodig is. Canons Image Stabilizer (IS) technologie gebruikt een systeem op basis van lensverschuiving om geringe cameratrillingen te detecteren en te corrigeren. Door de ontspanknop half in te drukken, wordt de vergrendeling op het IS systeem geactiveerd. Minuscuul kleine gyrosensors detecteren objectiefvibraties als gevolg van handtrillingen en sturen een signaal naar een microcomputer die een IS lensgroep regelt om verticale en horizontale bewegingen van het objectief te corrigeren. Om te zorgen dat het bewust kantelen en draaien van de camera niet wordt aangezien voor cameratrillingen, zijn sommige tele- en telezoomobjectieven uitgevoerd met IS Mode 2. Deze mode detecteert of een beweging in een bepaalde richting langer duurt dan een ingestelde periode en schakelt de Image Stabilizer in die richting uit.
                      De EF objectieven met IS technologie maken stabiele fotografie met vier lagere stops dan bij traditionele objectieven mogelijk, zodat ze ideaal zijn in situaties waar het gebruik van de flitser niet is toegestaan of niet gepast is.

(Gekopiëerd van canon.nl)
                      Groeten Paul

Comment

Dag Paul, dat is zeer mooi, althans in theorie, ik heb dit op mijn semi prof videocamera en dit staat steeds uitgeschakeld. Teveel neven effecten bij de beeldverwerking ,
                        mvg,
                        Last edited by mercury2001; 11 mei 2014, 18:40.

Comment

H
                          omdat we graag met weinig licht werken en al eens te lui zijn om een sattief te gebruiken
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Groot gelijk. Ik heb een 17-40, en daar mis ik de IS geen moment op. Zou trouwens ook nog een alternatief zijn voor jou. Dan heb je nu breedhoek voor je 50D en wordt die op FF ultra-breed. En dat voor een schappelijke prijs. Net zoals ik de IS niet mis, heb ik ook geen 2.8 nodig op dergelijke brandpunten.
                            Zeker in het normaalbereik heb je geen peperdure lenzen nodig om goede fotos te maken.

IS compenseert voor bewegingen van de camera.
                            Als je volgens de vuistregel "minimum sluitertijd = 1/brandpuntsafstand" met een 50mm lens (op een FF) op 1/50 nog een voldoende scherpe foto kan nemen, kan je met beeldstabilisatie minstens 2 stops winnen.
                            Dus bv 1/10, maar dan heb je veel kans dat je onderwerp beweegt, en ben je niets verder.

Met een tele van 400mm wordt dat 1/100 waardoor dit probleem zich minder voordoet.

IS op normaal en breedhoeklenzen kan je inderdaad missen.
                            Last edited by palombian; 27 februari 2014, 12:55. Reden: vereenvoudiging

Comment

Ik heb hem net gekocht via internet, zeer scherpe prijs, nog geen 1500€ verzending incl. Hopelijk binnenkort in mijn bezit, ik hou jullie op de hoogte.
                              Dat is een zeeeeer scherpe prijs !! Ik hoop inderdaad dan maar voor u dat je deze binnenkort wel degelijk in uw bezit hebt.......
                              Want ik vermoed toch het hier over een nieuwkoop gaat (dus geen tweedehands) ? Dit is meer dan 400 € onder de gangbare prijs, en dan word ik toch een beetje wantrouwig. When it's too good to be true.....
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
                              X