Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Checken, gestolen tweedehans lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Checken, gestolen tweedehans lens

Hoiii,

Ik sta op het punt om een 70-200 2,8 lens te kopen.
    Hij is in top staat etc, alleen de koper heeft de lens kado gekregen en heeft dus geen aankoopbewijs. Ook zegt hij dat hij 1 jaar oud is en dus nog 1 jaar garantie heeft.
    Is er een of andere manier om te checken of er idd nog garantie op zit?

Groetjes

Re: Checken, gestolen tweedehans lens

Als hij geen aankoopbewijs heeft, hoe kan hij dan bewijzen dat ze nog een jaar garantie heeft ?
    Last edited by Ripaf; 14 januari 2014, 07:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sunsetxo Bekijk bericht
      Hoiii,

Ik sta op het punt om een 70-200 2,8 lens te kopen.
      Hij is in top staat etc, alleen de koper heeft de lens kado gekregen en heeft dus geen aankoopbewijs. Ook zegt hij dat hij 1 jaar oud is en dus nog 1 jaar garantie heeft.
      Is er een of andere manier om te checken of er idd nog garantie op zit?

Groetjes
      Als hij kan zeggen waar die lens gekocht is, zou het moeten mogelijk zijn om een duplicaat van de factuur aan te vragen.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Vragen naar het serienummer en nu hopen dat dit serie-nummer is geregistreerd ... Ofwel door hem als terechte eigenaar, ofwel door een ander waar hij aan werd gestolen....
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Vragen naar het serienummer en nu hopen dat dit serie-nummer is geregistreerd ... Ofwel door hem als terechte eigenaar, ofwel door een ander waar hij aan werd gestolen....
          Inderdaad ... al mijn Canon spullen zijn geregistreerd via het CPS account ... toen ik mijn 2dehandse 5D II aanmeldde kreeg ik tijdens het registreren bericht dat de body reeds geregistreerd was en dat ik mogelijk gecontacteerd kon worden door Canon ... hetgeen in mijn geval geen probleem was daar ik de aankoopfactuur had ... ik zou in uw geval via uw CPS account uw contactpersoon de nodige info vragen

Comment

Vraag een verkoopsovereenkomst. Hoeft niet ingewikkeld te zijn. Een geschreven briefje; Ik ondergetekende verkoop..... in de staat waarin het zich bevindt..... tegen de prijs van ..... naam en adres controleren.
            Als de lens gestolen is zal de verkoper dit niet ondertekenen.

Comment

hij kan toch het aankoopbewijs aan de koper vragen waarvan hij dit kado heeft gekregen, daar is toch niets mis mee
              groetjes Ingrid

Comment

Vraag zeker ook de originele verpakking (doos + grijze stoffen les case). 2 items die mensen typisch niet mee zeulen, en dus minder frequent gestolen worden.
                http://liesenjeroen.wordpress.com/

Comment

vul hier het nummer in:

Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik neem aan dat alleen al voor de garantie dit objectief geregistreerd is en via het objectief nr. de eerste koper te achterhalen is.
                    De tweedeHan(d)s verkoper kan ook zeggen van wie hij dit objectief cadeau heeft gekregen, blijft de verkoper daar geheimzinnig om doen dan niet kopen.
                    Dus vraag eerst om het serienummer en de garantiekaart zodat je de geschiedenis van dit objectief kunt nagaan.

Comment

Working...
                    X