Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens nemen??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens nemen??

Hoi,
    Ik ben een beginnende gebruiker van spiegelrefexcamera.
    Ben in bezit van een canon 1100D.
    Met een kitlens van 18-55mm.

Mijn hobbys is vogels, ik heb een voliere met daarin verschillende vogels.
    Deze wil ik straks gaan fotograferen. Met de kitlens op de canon 1100D maak ik mooie fotos echter het zoomen is toch beperkt.

Nu is mijn vraag omdat ik nog een leek ben op dat gebied. Welke lens kan ik het beste aanschaffen als All-round lens, dus ik wil een lens waarbij ik redelijk kan zoomen en niet steeds moet gaan verwissellen van lens.

Ik heb al bij diverse mensen info ingewonnen maar krijg toch steeds iets anders te horen. De een zegt ga voor een lens 18-200mm met stabilisator. Qua prijs is Canon lens het duurste gevolgt door Tamron (met stabilisator) en een goede lens qua prijs is dan de Sigma.

De andere zegt niet een lens nemen van 18-200mm vanwege het nadeel door de grote zoom zuig je veel lucht naar binnen waardoor de lens stof kan gaan bevatten en zo moet je de laens vaak laten reinigen. Ga dan voor de 17-55 f/2,8.

Dus als leek zijne zie ik het niet meer zitten welke lens ik nu het beste kan aanschaffen voor mijn 1100d met kitlens 18-55mm.
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen

bedankt alvast voor alle info

Re: Welke lens nemen??

wat is je budget voor die lens? Hoe dicht kan je gemiddeld bij je vogels komen?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik neem aan dat je met een volière vrij dicht kunt komen, niet? Want als ik aan vogelfotografie denk, denk ik aan minimum 400mm, maar dat heb je hier niet echt nodig.
      Mogelijkheden: 55-250, 85mm, 100mm (eventueel macrolens), 135mm… De laatste drie zijn 'primes', dus geen zoom. Ik raad je geen 18-200 aan.
      De 17-55 f/2.8 is zeker beter dan jouw 18-55, hoewel niet meteen om 'dichterbij te komen', enkel om die uiteindelijk te vervangen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Hoi,
        Mijn budget is tussen de €200-300. Ik ben gewoon een beginnende amateur. En wil graag wat mooie foto's maken van mijn vogels en andere dingen.
        Het liefst een lens waarvan ik niet meer hoef te wisselen. Ik kan vrij dicht bij mijn vogels komen maar de kleinere die vliegen meteen weg, vandaar dat ik ook in moet kunnnen zoomen op een afstand.
        Ik heb begrepen dat Sigma qua prijs lager zit dan canon en tamron.
        Alle tips zijn welkom daar ik echt nog een leek ben.
        bedank voor jullie begrip

Comment

sigma 18-200 met os (stabilisatie), canon 18-135 vallen binnen budget en gaan van 18 naar 200 of 135.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
          X