Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiezen tussen Sigma 17 - 50 mm OS HSM en Tamron 17-50 mm SP II di (zonder VC)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kiezen tussen Sigma 17 - 50 mm OS HSM en Tamron 17-50 mm SP II di (zonder VC)

Dit weekend gebeurt de aankoop van een 17-50 mm.

Na veel opzoekwerk kwam ik uit op de "eenvoudige" Tamron 17-50 mm, zonder VC. Goede reviews, heel scherp (scherper dan zijn nieuwere versie met VC), iets beter dan zijn concurrent van Sigma en nu vrij betaalbaar 329 €.

Nu is er ook de Sigma 17-50 mm OS HSM te koop voor iets meer, voor 389 €. Beeldstabilisatie is niet zo van belang, wel scherpte en foto's bij bestaand licht.

Wat zouden jullie doen ?

De Sigma zou ook vrij goed zijn in zijn OS HSM-versie. En het prijsverschil is vrij miniem ivm de basisversie van de Tamron.

Alhoewel, de Sigma is nu zo "scherp van prijs" (bijv. Art en Craft, serieus gedaald) dat ik twijfel tussen de 2.

Er is wel een verschil in diameter (77 mm voor Sigma, 67 voor Tamron)

De body is een Nikon D7000.

Dank voor wat advies ...
    (of voor interessante links met tests/reviews)
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: Kiezen tussen Sigma 17 - 50 mm OS HSM en Tamron 17-50 mm SP II di (zonder VC)

Ik bezit de Tamronversie al een geruime tijd en ik sta steeds versteld van de scherpte van deze lens...ik zou niet twijfelen en gaan voor de Tamron. De Sigma ken ik niet maar de Tamron kan ik je gegarandeerd aanraden!!
    Grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Re: Kiezen tussen Sigma 17 - 50 mm OS HSM en Tamron 17-50 mm SP II di (zonder VC)

Ik heb ook de tamron versie, en ben er echt wel tevreden mee
      Heb nooit moeten klagen over de scherpte van de foto's genomen met deze lens, tenzij de focus ietwat verkeerd lag
      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Ik heb de Sigma, die is top. Beeldstabilisatie en snelle AF is een grote plus. Zeker nu de prijs zo gezakt is. Qua scherpte is deze zeker niet minder als de Tamron.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Hier ook een tevreden Sigma bezitter. De lens is snel, stil en scherp. Enige nadeel vind ik dat ze in de "verkeerde" richting draait om te zoomen.

Comment

ik ben sedert enkele jaren een tevreden 'bezitter' van de sigma-lens. Tevoren had ik de canon efs 17-55 f2.8 IS, tot deze na 5 jaar de geest gaf. De herstelprijs was hoger dan de sigma aankoopprijs. Vandaar de overstap en ben zeer tevreden over !! De sigma zeker te overwegen

succes met je aankoop
            The future brings my best photo. Time is on my side.
            Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

Comment

op dxo is de sigma beter dan de tamron :

ik heb de tamron gehad en vond deze wel heel scherp , met de sigma heb ik geen ervaring maar volgens dxo zou deze beter zijn.
              ik denk dat ze allebei wel zeer goed zijn niet gemakkelijk hé kiezen
              Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

Ik kan je niks vertellen over de Sigma, maar wel over de Tamron 17-50 (zonder VC).
                Die heb ik nu reeds geruime tijd en ben er super tevreden over.
                Ik heb zelfs mijn Canon 17-55 gewisseld voor de Tamron (ik had reeds twee Canon 17-55 objectieven en deze vertoonden allebei na een tijdje het alomgekende vanzelf uitschuiven . Ook het gewicht van de Canon is niet van de poes om er een tijdje mee rond je nek te lopen.
                Maar voor alles zijn er voor- en tegenstanders.

Ik moet wel toegeven dat de Canon beter presteert wanneer je een foto extreem gaat croppen, dan blijft de crop scherper bij de Canon.
                Maar wanneer je het kostenplaatje van de Canon met de Tamron vergelijkt mag dit wel ook hé.
                Maar dit alles sluit niet uit dat ik ooit misschien nog wel eens een NIEUWE Canon 17-55 koop, misschien heb ik de derde keer wel geluk, en schuift die niet vanzelf uit na een tijdje. Die pijnlijke nek zal ik dan maar bijnemen . Ik denk niet dat ik nog een 2de handse Canon 17-55 zou kopen, want volgens de verkopers schuift die niet uit........tot je gaat testen voor je aankoopt.
                Last edited by Guest17; 3 januari 2014, 10:51.

Comment

De Sigma zou optisch zelfs beter zijn dan de nikkor 17-55 f/2.8 en de canon 17-50 f/2.8 equivalent. Deze keuze is echt geen moeilijke, de Sigma is echt een klasse of twee beter dan de tamron. Vroeger kostte de sigma 650 en toen werd dat al gezien als een goede deal. Nu dat die zo hard in prijs gezakt is, maakt het de keuze wel erg makkelijk. Bij de sigma heb je ook nog OS.

Comment

Ben dezelfde afweging aan het maken.
                    Zag net ook deze bij Kamera Express, erg scherp geprijsd : http://www.kamera-express.be/product...DescTabsAnchor
                    Sony a6400 / Sony 16-50mm kitlens / Sigma 56mm f 1.4 / Sigma 30mm f 1.4

Comment

wow... vandaag de sigma nog bij konijn gekocht voor 379 :-(
                      In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Comment

Heb ook lang getwijfeld tussen beide, ben uiteindelijk (na veel lezen, filmpjes zien, ...) voor de sigma gegaan.
                        Nog geen seconde spijt van gehad. (Wel canon versie, maar veronderstel dat die van nikon hetzelfde zijn...)

Ik kan wel niet vergelijken met de tamron, maar voor mij doet de lens perfect wat ik er van verwacht. Snel, stille autofocus, mooi scherpte-diepte en kleuren,...

Ik ben dus zeer tevreden over de lens, maar ik begrijp dat het geen gemakkelijke keuze is
                        - A Point Of View -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
                          wow... vandaag de sigma nog bij konijn gekocht voor 379 :-(
                          Die 299 is enkel in sigma mount, de canonversie is nog steeds 389. 379 is sowieso al een erg mooie prijs voor deze lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                            Die 299 is enkel in sigma mount, de canonversie is nog steeds 389. 379 is sowieso al een erg mooie prijs voor deze lens.
                            Oops, my mistake. :-(
                            Niet verder gekeken dan mijn neus lang was blijkbaar.
                            Sony a6400 / Sony 16-50mm kitlens / Sigma 56mm f 1.4 / Sigma 30mm f 1.4

Comment

Als ik de twee vergelijk op the digital picture (heb zelf alleen de Tamron), dan vind ik de Tamron scherper op 17mm en de Sigma scherper op 50mm.
                              View the image quality delivered by the Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

Comment

Working...
                              X