Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-G en AF-D voor Nikon D90?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-G en AF-D voor Nikon D90?

Werkt een AF-G of AF-D objectief volledig op een Nikon D90?

Re: AF-G en AF-D voor Nikon D90?

Yep
    AF-G wordt dat nog gemaakt, waarschijnlijk bedoel je AF-S, maar ook die werken net zoals AF-D op D90!

Sent from my iPad using Tapatalk.
    Toon Nikonian
    D700/D7000/glaswerk Nikkor

Comment

Ja, zie Nikon site .Compatibele objectieven
      - DX AF Nikkor: alle functies worden ondersteund.
      - G- of D-type AF Nikkor: alle functies worden ondersteund (sommige functies worden niet ondersteund door PC Micro-Nikkor). IX Nikkor-objectieven worden niet ondersteund.
      - Overige AF Nikkor: alle functies worden ondersteund, behalve 3D-kleurenmatrixmeting II. Objectieven voor de F3AF worden niet ondersteund.
      - AI-P Nikkor: alle functies worden ondersteund, behalve 3D-kleurenmatrixmeting II.
      - Niet-CPU: autofocus wordt niet ondersteund. Kunnen worden gebruikt in de stand M, maar de lichtmeter werkt niet. De elektronische afstandsmeter kan worden gebruikt als het maximale diafragma van het objectief f/5.6 of groter is.
      Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

Comment

Bedankt voor jullie reacties! Nu kan ik met een gerust hart het AF-G objectief kopen dat ik op het oog had.

Het is volgens de foto een Nikon AF Nikkor 70-300mm f/4-5.6G.
        Mocht ze toch niet werken op mijn D90 kan ik ze desnoods nog altijd doorverkopen. Maar hopelijk zal dat niet nodig zijn.
        Ik hoop wel dat het een beetje te doen gaat zijn zonder VR. Zal toch moeten leren mijn statief mee te doen maar das zo'n gesleur hé.
        Last edited by layla; 10 januari 2014, 17:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
          Yep
          AF-G wordt dat nog gemaakt, waarschijnlijk bedoel je AF-S, maar ook die werken net zoals AF-D op D90!
          Tegenwoordig zijn alle AF-s objectieven ook G objectieven Toon, die G staat voor geen diafragmaring meer op het objectief zelf,
          AF-s staat voor de scherpstelmotor in het objectief zelf ipv. motor in de boddy.

Comment

AF-G en AF-D voor Nikon D90?

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Tegenwoordig zijn alle AF-s objectieven ook G objectieven Toon, die G staat voor geen diafragmaring meer op het objectief zelf,
            AF-s staat voor de scherpstelmotor in het objectief zelf ipv. motor in de boddy.
            Dat weet ik wel, maar vroeger hebben er nog AF-G objectieven bestaan (niet D of S)...
            Vb http://www.ebay.com/itm/NIKON-AF-70-...item53dcebbaaa

Sent from my iPad using Tapatalk.
            Last edited by Toon Nikonian; 10 januari 2014, 18:38.
            Toon Nikonian
            D700/D7000/glaswerk Nikkor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie reacties! Nu kan ik met een gerust hart het AF-G objectief kopen dat ik op het oog had.

Het is volgens de foto een Nikon AF Nikkor 70-300mm f/4-5.6G.
              Mocht ze toch niet werken op mijn D90 kan ik ze desnoods nog altijd doorverkopen. Maar hopelijk zal dat niet nodig zijn.
              Ik hoop wel dat het een beetje te doen gaat zijn zonder VR. Zal toch moeten leren mijn statief mee te doen maar das zo'n gesleur hé.
              In dat geval ben je bij 300mm beperkt tot een sluitertijd van ca. 1/400. Op een D90 kan je ook niet veel in iso omhoog gaan zonder ruis te krijgen,
              m.a.w. persoonlijk zou ik toch opleggen voor een lens met VR (Nikkor 70-300 VR of Tamron 70-300 VC).
              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
              X