Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In dubio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In dubio

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Heb sinds 1 jaar een canon 40D welke uitstekend bevalt. Ik ben een beginner en heb de 18-55 en 55-250 lens van canon, beide met Usm en IS.

Hoofdzakelijk wil ik landschappen fotograferen. Wil ook binnenkort een 50mm 1.8 aanschaffen.

Mijn dubio is nu om de 55-250 te verkopen (Brengt Ca. Euro 100 op) en hiervoor een andere lens te kopen. Bijvoorbeeld de 17-85, 18-135 of tamron 17-50

Mijn vraag is nu of een van deze lenzen een goed alternatief zal zijn?
    Ik mis wat bereik van de 18-55 en mijn budget is zeer beperkt. (ca. Euro 200) Wil toch iets meer bereik en groothoek om meer met de hobby bezig te zijn,landschappen.

Misschien dat jullie een alternatief hebben?

Alvast erg bedankt voor jullie menig en ervaringen, deze worden erg op prijs gesteld en hoop dat ik zo beter mij. Keus kan bepalen.

Re: In dubio

waarom veranderen...?
    je hebt nu een bereik van 18mm tot 250mm.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Levert voor landschappen niets op, weggegooid geld dus.
      Als je je telezoom verkoopt, heb je geen tele meer en wat je er voor in de plaats wil is niet beter (integendeel) voor landschappen dan je al hebt.
      Niet onzinnig is een ultragroothoek erbij, maar dat zal moeilijk worden voor 100€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Levert voor landschappen niets op, weggegooid geld dus.
        Als je je telezoom verkoopt, heb je geen tele meer en wat je er voor in de plaats wil is niet beter (integendeel) voor landschappen dan je al hebt.
        Niet onzinnig is een ultragroothoek erbij, maar dat zal moeilijk worden voor 100€.
        Hallo,

Wat zou dan een optie kunnen zijn?
        Wil wat heter landschappen kunnen fotograferen. Een sigma 10-20?
        Ik weet het gewoon nog niet. De telelens gebruik ik zelden.
        Als ik een tamron 17-50 aanschaf heb ik hier voor landschap
        En dan meer aan of niet?

Graag zou ik weten welke lens voor mij een aansluiting zou kunnen zijn. Dan spaar ik even door.

Alvast bedankt

GJ

Comment

Wat je nu van plan bent is verkwisting van duurzaam spaargeld.

Er is maar één alternatief en dat is doorsparen voor bijvoorbeeld een Canon 10-22mm, Sigma 10-20mm, Tamron 10-24mm, .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gosefoort Bekijk bericht
            ......Ik mis wat bereik van de 18-55..
            Wil toch iets meer bereik ...
            Oorspronkelijk geplaatst door Gosefoort Bekijk bericht
            . De telelens gebruik ik zelden.
            wat wil je nou..?
            grt,bouk.

Comment

Meer bereik in de breedte, neem ik aan, dus inderdaad richting UWA denken.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Meer bereik in de breedte, neem ik aan, dus inderdaad richting UWA denken.
                tja..maar het verschil tussen een 17mm (voorbeeld ts) en een 18mm is toch niet groot op een 40D...?
                grt,bouk.

Comment

Dat klopt en daarom ben ik het eens met vorige posters die spreken over weggegooid geld en/of doorsparen…
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hallo Kees,

Wat zou jou advies zijn?
                    Ultra groothoek, waar moet ik dan aan denken?
                    Is dat er voor ca euro 200?
                    Alvast bedankt en ik hoor graag van je

Gj

Comment

Beste mensen

Erg bedankt voor jullie adviezen. Ik bereik dus niks met wat ik zou willen.
                      Beter kan ik doorsparen voor een wied angle, 10-22 of zo

Allemaal erg bedankt voor jullie adviezen en fijne feestdagen.
                      Ik spaar nog even door

Groeten

Gj

Comment

Beetje (veel) doorsparen en je 18-55 vervangen door een 15-85 is ook een optie (soms tweedehands te vinden op aangeboden).
                        De 55-250 is blijft in zijn prijsklasse een topper, en gezien zijn geringe verkoopprijs is het toch interessant om een telezoom te hebben voor als het eens nodig zou blijken.
                        Last edited by philippeDeli; 25 december 2013, 12:25.
                        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                          Beetje doorsparen en je 18-55 vervangen door een 15-85 is ook een optie..
                          vind ik geen goeie lens.

grt,bouk.

Comment

Ik heb de Canon 55-250, de Tamron 17-55 en de Canon 10-22

Wat het gebruik betreft :
                            - de 55-250 gebruik in het minst van de drie, maar die doe ik zeker niet weg omwille van de kwaliteit die je hebt voor die prijs, en dan heb ik ze toch voor die paar keer dat ik ze wél eens nodig heb
                            - de Tamron 17-50 had ik nog voor ik de 10-22 had en die zat er dus 99 % van de tijd op.
                            - nu ik de 10-22 heb, gebruik ik die meer dan de 17-50

Dit alles voor in hoofdzaak landschapsfotografie.

Goed idee om door te sparen voor de 10-22.
                            Een beetje uitkijken en je vindt die in tweede hands wel voor 450 à 500 euro (voor een goede en niet te oude).

Groetjes

Comment

Hallo,

Een goedkoop alternatief is om te leren panorama foto's te maken.

Mits training lukt dat ook wel goed voor landschappen. En de software voor pans zijn vandaag al heel krachtig in het vermijden van lelijke overlappingen of vertekening.

En ondertussen kan je doorsparen voor een 10-22 of gelijkwaardig.

Steven
                              EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                              EOS 10 Glas 28-105 70-210

Comment

Working...
                              X