Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In dubio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In dubio

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Je hebt wel in één lens een zeer brede groothoek en een fantastisch handig telebereik (dus zonder de 55-250 te moeten monteren).
    Enkel de lichtsterkte is te zwak om binnen zonder flits te fotograferen.

Een echte UWA van 10mm is een luxe, die gebruik je niet elke dag.
    Er staat gauw teveel op voor de meeste landschapsfotos.

Als ik TS een tip mag geven voor meer tele voor een klein budget: hou wat je hebt en zoek naar een EF24-85 3.5-4.5 USM
    (mijn allereerste aankoop en nog altijd in gebruik als wandellens: erg scherp, licht en snelle AF, je mag er naargelang de staat 100-150 EUR aan geven)

Het moet niet altijd duur zijn.

Beste wensen aan iedereen met een foto met deze lens genomen:

Last edited by palombian; 27 december 2013, 12:20. Reden: zinswending

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Je hebt wel in één lens een zeer brede groothoek en een fantastisch handig telebereik (dus zonder de 55-250 te moeten monteren).
      Enkel de lichtsterkte is te zwak om binnen zonder flits te fotograferen.

Een echte UWA van 10mm is een luxe, die gebruik je niet elke dag.
      Er staat gauw teveel op voor de meeste landschapsfotos.

Als ik TS een tip mag geven voor meer tele voor een klein budget: hou wat je hebt en zoek naar een EF24-85 3.5-4.5 USM
      (mijn allereerste aankoop en nog altijd in gebruik als wandellens: erg scherp, licht en snelle AF, je mag er naargelang de staat 100-150 EUR aan geven)

Het moet niet altijd duur zijn.

Beste wensen aan iedereen met een foto met deze lens genomen:

http://forum.belgiumdigital.com/albu...achmentid=3959
      Wie verplicht je altijd op 10 mm te fotograferen......
      Dit is zo'n beetje als sommigen die één of ander 1.8 objectief hebben en dan maar altijd op 1.8 gaan fotograferen, zo met het idee van 'ik heb het nu, dus ik gebruik het nu ook altijd'.... Maar die zijn er wel.
      Ik ben het wel eens met het feit dat de 15-85 een goede lens is...... maar de prijs is dan ook niet mis.
      Groetjes
      Last edited by Guest17; 27 december 2013, 14:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Wie verplicht je altijd op 10 mm te fotograferen......
        Dit is zo'n beetje als sommigen die één of ander 1.8 objectief hebben en dan maar altijd op 1.8 gaan fotograferen, zo met het idee van 'ik heb het nu, dus ik gebruik het nu ook altijd'.... Maar die zijn er wel.
        Ik ben het wel eens met het feit dat de 15-85 een goede lens is...... maar de prijs is dan ook niet mis.
        Groetjes
        De 15-85 bestond vroeger niet, en de eerste 18-55 kitlens was zeer zwak.
        Daarom had ik die 24-85 als eerste gekocht, en heb in plaats van de 15-85 een 10-22 kunnen bijkopen (zie mijn tip aan TS).
        Met de 100-400 erbij nog altijd een zeer draagbare set met een bereik van 40x.

Ik heb een 18-55 kitlens versie II, en ik zie daar niets verkeerd aan voor landschap.
        De 17-55 2.8 gebruik ik om binnen zonder flits te fotograferen, het is nog altijd de beste lens voor een Canon crop maar een groot kanon voor op reis (ze gaan tegenwoordig goedkoop weg).
        Last edited by palombian; 27 december 2013, 15:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          De 15-85 bestond vroeger niet, en de eerste 18-55 kitlens was zeer zwak.
          Daarom had ik die 24-85 als eerste gekocht, en heb in plaats van de 15-85 een 10-22 kunnen bijkopen (zie mijn tip aan TS).
          Met de 100-400 erbij nog altijd een zeer draagbare set met een bereik van 40x.

Ik heb een 18-55 kitlens versie II, en ik zie daar niets verkeerd aan voor landschap.
          De 17-55 2.8 gebruik ik om binnen zonder flits te fotograferen, het is nog altijd de beste lens voor een Canon crop maar een groot kanon voor op reis (ze gaan tegenwoordig goedkoop weg).
          Net daarom dat ik deze vervangen heb door de Tamron 17-50 2.8, lichter, compacter, geen vanzelf uitvallen van de lens en bovendien nog voorzien van een slotje als ze eventjes rond je nek blijft tijdens het wandelen . Ook qua kwaliteit zie ik niet het minste verschil.....zolang je niet extreem gaat croppen wel te verstaan, dan scoort de Canon 17-55 2.8 beter, in mijn ogen althans.
          En inderdaad in 2de hands vroeger zeer gegeerd, maar nu zijn ze nog amper kwijt te raken. Ze worden ten overvloede aangeboden ook.
          Het vanzelf uitschuiven vond ik nog altijd het grootste minpunt van dit objectief.
          Groetjes
          Last edited by Guest17; 27 december 2013, 15:29.

Comment

Ik heb nooit geloofd dat lenzen een investering waren (op enkele superteles na misschien).

Gelukkig voor TS krijgt hij nu meer keuze voor z'n budget in cropland.
            De 40D heb ik ook graag gebruikt en aan de fotos zie je het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gosefoort Bekijk bericht
              Hallo Kees,

Wat zou jou advies zijn?
              Ultra groothoek, waar moet ik dan aan denken?
              Is dat er voor ca euro 200?
              Alvast bedankt en ik hoor graag van je

Gj
              Ze zijn er wel maar je moet zoeken....
              Misschien een 2e hands zoals deze:

Comment

Working...
              X