Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens 100 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro lens 100 mm

Hoi, is er iemand die mij hier bij kan helpen?
    Ik wou in de week een macro 105 mm VR van Nikon kopen, maar de verkoper stelde mij voor om een macro Tokina 100 mm 2.8 te nemen , even goed volgens hem en veel goedkoper.
    Ik heb enkele testen gelezen hierover maar kom er niet uit. Persoonlijk vond ik het klik systeem om bij te scherpen nogal luidruchtig en er is geen VR op.
    Is er iemand die ervaring of kennis heeft van deze lens?
    In het analoog tijdperk heb ik gewerkt met Minolta 100 mm macro en ringflash, en ik was daar tevreden over.
    Groetjes Chris.

Re: Macro lens 100 mm

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de Nikon 105mm f2,8 VR Macro zou toch heel erg goed moeten zijn.
    Als die te duur is, dan is de nieuwe Tamron 90mm f2,8 VC macro een goed alternatief http://www.photozone.de/canon_eos_ff...on90f28vceosff .
    De Sigma 105mm f2,8 OS macro is optisch ook prima in orde, alleen wordt die een stuk langer als die kort bij het onderwerp scherpstelt (die lens heeft geen interne focus).
    Dat kan problemen geven als je onderwerpen wil fotograferen die schrik hebben van de lens (voor actieve beestjes is een langere macrolens beter).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Mijn vader heeft de Nikon en is daar heel tevreden van.

Sent from my iPad using Tapatalk
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Ik heb die tokina. Lens is prima, maar ik mis soms toch de stabilisatie.
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de Nikon 105mm f2,8 VR Macro zou toch heel erg goed moeten zijn.