Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-400mm VR f 4.5-5.6G ED AF-S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 80-400mm VR f 4.5-5.6G ED AF-S

Hallo
    Ik heb hier een vraagje over de nieuwe Nikon 80-400mm VR f 4.5-5.6G ED AF-S.
    Ben vandaag naar art en craft geweest en heb de Nikon 80-400mm VR f 4.5-5.6G ED AF-S eens op mijn camera gezet omdat ik eens wil weten hoe de Af focus snel genoeg is en moet zeggen dat hij heel rap is om iets scherp te stellen en licht van gewicht, nu is de vraag, weet iemand soms of je daar een teleconverter er kan opzetten.
    heb het daar eens gevraagd in de winkel zelf maar die mens wist daar niks op te antwoorden.

Nu ik hier toch bezig ben, ik heb mij de nikon 70-200mm 2.8 vrII gekocht, als ik daar een 2 TC opzet houd hij zijn AF ?

Grts S.

Re: Nikon 80-400mm VR f 4.5-5.6G ED AF-S

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
    Hallo
    Ben vandaag naar art en craft geweest en heb de Nikon 80-400mm VR f 4.5-5.6G ED AF-S eens op mijn camera gezet omdat ik eens wil weten hoe de Af focus snel genoeg is en moet zeggen dat hij heel rap is om iets scherp te stellen en licht van gewicht, nu is de vraag, weet iemand soms of je daar een teleconverter er kan opzetten.
    heb het daar eens gevraagd in de winkel zelf maar die mens wist daar niks op te antwoorden.

Nu ik hier toch bezig ben, ik heb mij de nikon 70-200mm 2.8 vrII gekocht, als ik daar een 2 TC opzet houd hij zijn AF ?

Grts S.
    Ik vraag mij soms af wat mensen doen ik deze winkels als ze daar zelfs niet op kunnen antwoorden? Gisteren contact gehad met fotokonijnenberg omdat mijn twee weken oude nikon d7100 in herstelling is, ook al twee weken ondertussen, voor een ontspanknop die niet meer werkt. Je krijgt dan te horen dat ze het niet weten en dat het meestal 3 à 4 weken duurt. Ik neem dan maar zelf contact met de hersteldienst van Nikon via mail (duurt 2 minuten) en de dag nadien al reactie dat de bestelde stukken maandag toekomen en dat dan de herstelling direct wordt uitgevoerd. Aftersale-service noemen ze dat zeker, droevig hoor!

Enfin on topic: wat uit reviews opgemaakt heb bljkt de nieuwe 80-400 een hélé goede lens te zijn, zou dus wel eens kunnen werken met een 1.4 TC, op voorwaarde dat je een nieuwere camera hebt die tot f8 kan autofocussen. de 70-200 met 2tc behoudt zijn AF maar de beeldkwaliteit zal minder zijn dan de 80-400 zonder AF.
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Comment

Hallo

Grts S.
      Toen ik belde met A&C met info over deze lens (voornamelijk prijs ) zei Kristof (zaakvoerder A&C) spontaan dat er een TC op kon. Dit wist ik echter al doordat ik mijn onderzoek had gedaan op het net.

Comment

Kan ik ergens foto's vinden van de de bijde lensen met 2 TC?
        Ik heb mij al zot ge googelt

Grts S.

Comment

Grts S.
          Aangezien je dat uw autofocus verliest denk ik dat je niet veel foto's zal vinden. (1.4x TC geeft f/8 wat de limiet is voor autfocus)

Comment

Grts S.
            Google is our friend

Comment

Het gaat over foto's die genomen zijn daar de nieuwe 80-400 mm vr + 1.4Tc en de 70-200mm 2.8 vrII + 2 Tc
              Niet van het oud model.

Grts S.

Comment

De nieuwe 80-400 kan je zelfs gebruiken met de 2x teleconvertor, ma dan focust ie enkel nog met Live View natuurlijk.
                En inderdaad autofocus is erg snel, ben er echt heel tevreden over.

Nu mijne 70-200 F2.8 VRII nog steeds in herstelling is, gebruik ik ze ook veel voor sport en ik moet zeggen dat ze echt goed is.

70-200 houdt AF met 2x Teleconvertor, dat is geen probleem, maar het verlies aan contrast en scherpte is mij te groot.

Ben aan het denken om de 1.4 TC ook nog te kopen.

Als mijn 70-200 F2.8 terug is (hopelijk volgende week), zal ik wel eens foto's maken.

En anders als je in de buurt van het waasland bent, mag je mijn lens wel eens testen en vergelijken .
                Normaal is er nog iemand van BD die dat dit weekend wil doen.
                Last edited by TimberWolf; 20 april 2013, 09:30.
                Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Het gaat over foto's die genomen zijn daar de nieuwe 80-400 mm vr + 1.4Tc en de 70-200mm 2.8 vrII + 2 Tc
                  Niet van het oud model.

Grts S.
                  OK, here we go

En de pagina waarnaar bovenstaande oa verwijst: http://www.backcountrygallery.com/ph...le-comparison/

Comment

Discussie verplaatst naar geschikter forum....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mooie link. Hij laat duidelijk de kwaliteit van deze nieuwe zoom zien Tov 300mm + 1.4TC zie je bij dichtbij opnamen wel wat focus breathing.

Misschien ben ik ook wel geïnteresseerd

Comment

De beelden bekeken van de 80-400. Niet slecht, maar ook niet spectaculair. Ik heb nu nog altijd de Bigma ( Sigma 50-500 ), en ik vind niet dat ik er betekenisvol zou op vooruitgaan met de 80-400.

Walter
                        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          De beelden bekeken van de 80-400. Niet slecht, maar ook niet spectaculair. Ik heb nu nog altijd de Bigma ( Sigma 50-500 ), en ik vind niet dat ik er betekenisvol zou op vooruitgaan met de 80-400.

Walter
                          Op D800? Gegarandeerd wel

Alles hangt natuurlijk van af hoe regelmatig je ze gebruikt...

Comment

Ik heb veel interesse in deze lens. Ik twijfel tussen de 70-200mm F2.8 en deze 80-400. Ik heb een Nikon D800 en zou wel graag beelden van deze lens zien of een D800.
                            http://xstreamdigital.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                              Ik heb veel interesse in deze lens. Ik twijfel tussen de 70-200mm F2.8 en deze 80-400. Ik heb een Nikon D800 en zou wel graag beelden van deze lens zien of een D800.
                              Met of zonder TC? Op Flickr kan je er veel vinden zonder TC, of het Fred&Miranda forum zijn er ook een draadje of 2 hierover te vinden.

Comment

Working...
                              X