Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 6d en welke reislens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 6d en welke reislens?

Sinds augustus heb ik me een canon 6d aangeschaft ter vervanging van men 7 jaar oude 30D. ik moet je niet vertellen wat een ongelooflijk verschil dit gaf!!!!!
    Maar ik had op men 30D een EFS 18-200 lens die ik eigenlijk op reis het meest gebruikte. Jammer genoeg onbruikbaar voor de 6d …….
    Ik heb een nieuwe lens de EF 24-105 aangeschaft daar ik zelf ook nog de EF 70-300 had. Maar nu net terug van India, heb ik zooooooo erg men all-round lens gemist.
    Tien keer per dag wisselde ik van lens, in verschrikkelijk stoffige omgevingen en meestal rap rap omdat je modellen op reis nu eenmaal niet lang op hun plaats blijven. Ik heb ondertussen al heel wat rond gekeken en
    gegoogled maar vind niks anders dan de Canon EF 28-300 die eigenlijk vreselijk duur is, lelijk wit ziet en dan nog 1.5 kg weegt. En nu vraag ik me af, is deze lens in gewicht niet te zwaar voor de 6d die eigenlijk toch maar
    een kleine body heeft …….
    Iemand raad of ervaring?
    Heb zelf nog een 50mm en 105mm, maar kan ik op reis niet echt veel gebruiken.
    Bedankt
    Greet

Re: canon 6d en welke reislens?

24-105 f4 ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

ja die heb ik al, maar vind het bereik niet genoeg. trek veel portretten en 105 is dikwijls niet dicht genoeg :-(

Comment

Ik ben van de week nog een 35-350 tegengekomen in onze Aangeboden.

Niet dat ik zoiets ooit zelf zou willen, maar d'er zijn nu eenmaal mensen die nooit willen wisselen.
        Last edited by LesC; 10 december 2013, 14:16.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

70-200 f/4 IS

Ook wit natuurlijk, maar op een full frame redelijk allround en niet te zwaar.

Aangezien je voor een 'buste' ongeveer rond de 85 mm zit en je nog dichter wil trekken zou dit misschien een oplossing zijn.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Je had wel op voorhand kunnen weten dat je op FF minder bereik ging hebben als op je croptoestel. Er is geen enkel "all-round" objectief voor FF in mijn ogen. Daar koop je imho tich geen 6D of bv 5DIII voor. De 24-105 lijkt mij dan nog het beste voor u. Ik denk dat je beter af was met een goede superzoom camera.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

70-200 met eventueel een extender?

Grt,

Jean-Pierre

Comment

lichte alround lens met groot zoombereik is er niet. er zijn er wel enkele zware met grote zoom zoals jij zelf aanhaalde. 24-105 is denk zowat het lichtste lenske met zoveel zoom voor een FF.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee maar ik ken in ieder geval iemand die behoorlijk tevreden is met zijn Tamron 28-300 VC op een Nikon D700 als reislens, deze is zeker niet perfect qua beeldkwaliteit of super snelle AF e.d., maar naar het schijnt ook zeker niet slecht en wel licht, goedkoop en met een goede stabilisatie, mss een optie?
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                    Ik heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee maar ik ken in ieder geval iemand die behoorlijk tevreden is met zijn Tamron 28-300 VC op een Nikon D700 als reislens, deze is zeker niet perfect qua beeldkwaliteit of super snelle AF e.d., maar naar het schijnt ook zeker niet slecht en wel licht, goedkoop en met een goede stabilisatie, mss een optie?
                    Ik heb die zelf een tijdje gebruikt op een 5D MKII, en ik was er niet zo tevreden over.
                    Maar in vergelijking met een superzoomlens voor een crop camera (18-200 of iets dergelijks) zal de beeldkwaliteit niet veel slechter zijn.
                    Het is wel zo dat iemand die een full-frame camera koopt, dat die ergens ook verwacht dat daar dan een betere beeldkwaliteit uit komt, en dat valt tegen met die Tamron 28-300.
                    De autofocus van die 28-300 is snel genoeg, zolang het onderwerp maar niet beweegt.

Op een camera met niet zoveel pixels zal de mindere beeldkwaliteit niet zo snel opvallen, in combinatie met een 700D (12 megapixels) zal die 28-300 misschien nog behoorlijk presteren, maar bij een 6D zal je het verschil al wel zien ten opzichte van betere lenzen (op een D800 zal dat nog meer opvallen).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Zelf gebruik ik vnl. primes en bestempel de 24-105 als een "all-rounder".
                      Een objectief zoals bvb een 35-350 zou ik NOOIT willen gebruiken. Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit.
                      De EF 28-300 is een kwalitatief objectief maar ook ( gevoelsmatig) loeizwaar en dan blijft maar de vraag ... "hoe wil jij je reis ervaren" ?

"Portretten op 105 mm is dikwijls niet dicht genoeg"... misschien ben jij wel te ver af !? Een andere invalshoek, met andere ( betere ?) resultaten als gevolg. Meer contact met de bevolking, omgevingsportretten, etc ...
                      Al eens een citytrip proberen te coveren met een 35 mm objectief ? Kan een aangename verrassing blijken te zijn !

Ben benieuwd naar je "stijl" ... India lijkt me eerder een "groothoek" bestemming en 85mm vind ik persoonlijk al een mooie/bruikbare focuslengte inzake portretten.
                      ( Jawel, I LOVE een 300mm portret op f2.8 maar één en ander moet doenbaar zijn en aangenaam blijven)
                      De 70-200 f4 IS is een zeer goed objectief en kan je eventueel combineren met een Fuji X100(s) ( equivalent 35mm)

Niet meteen een aantwoord op je vraag maar misschien stof tot nadenken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                        Zelf gebruik ik vnl. primes en bestempel de 24-105 als een "all-rounder".
                        Een objectief zoals bvb een 35-350 zou ik NOOIT willen gebruiken. Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit.
                        De EF 28-300 is een kwalitatief objectief maar ook ( gevoelsmatig) loeizwaar en dan blijft maar de vraag ... "hoe wil jij je reis ervaren" ?

"Portretten op 105 mm is dikwijls niet dicht genoeg"... misschien ben jij wel te ver af !? Een andere invalshoek, met andere ( betere ?) resultaten als gevolg. Meer contact met de bevolking, omgevingsportretten, etc ...
                        Al eens een citytrip proberen te coveren met een 35 mm objectief ? Kan een aangename verrassing blijken te zijn !

Ben benieuwd naar je "stijl" ... India lijkt me eerder een "groothoek" bestemming en 85mm vind ik persoonlijk al een mooie/bruikbare focuslengte inzake portretten.
                        ( Jawel, I LOVE een 300mm portret op f2.8 maar één en ander moet doenbaar zijn en aangenaam blijven)
                        De 70-200 f4 IS is een zeer goed objectief en kan je eventueel combineren met een Fuji X100(s) ( equivalent 35mm)

Niet meteen een aantwoord op je vraag maar misschien stof tot nadenken ?

Ben net anderhalve maand in Australië gaan rondtrekken met mijn nieuwe 6D. Had een 70-300L bij die ik hier op het forum voor 900 euro heb gekocht en daar heb ik waarschijnlijk de beste foto's mee getrokken. Fantastische lens, loeischerp, fijn bereik (70-200 m.i. te kort voor te reizen op FF) en schuift in elkaar zodat ge hem zelfs rechtopstaand kunt bewaren in fotorugzak.

Had deze icm 24-70 II en de sigma 35mm F1.4, enkel groothoek gemist met momenten maar portemonnee ademt ook eens graag af en toe
                        flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

tja...?
                          soms doe je je best iemand te helpen en/of te adviseren en dan laat de vraagsteller gewoon niets meer van zich horen.!!!!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Misschien een tip voor als je niet veel geld wilt uitgeven en wat wilt zoeken, en geen superkwaliteit zoals bij een Canon L lens verwacht. Ik kon onlangs deze Tamron 80-200 op de kop tikken:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greet-greet Bekijk bericht
                              Sinds augustus heb ik me een canon 6d aangeschaft ter vervanging van men 7 jaar oude 30D. ik moet je niet vertellen wat een ongelooflijk verschil dit gaf!!!!!
                              Maar ik had op men 30D een EFS 18-200 lens die ik eigenlijk op reis het meest gebruikte. Jammer genoeg onbruikbaar voor de 6d …….
                              Ik heb een nieuwe lens de EF 24-105 aangeschaft daar ik zelf ook nog de EF 70-300 had.
                              Een 30D met een 18-200 en een 6D met een 24-105, tja dat verklaart het een en ander....

Comment

Working...
                              X