Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 6d en welke reislens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 6d en welke reislens?

Hier: http://www.youtube.com/watch?v=shob-1t8eCY heeft Scott Kelby het over de 28-300 van Tamron.
    Ikzelf heb de 28-300L van Canon en moet zeker beamen dat ik deze niet op reis meeneem: veel te zwaar. Voor een daguitstapje vind ik ze nog te doen.
    Geef me voor op reis maar mijn Canon 28-135, aangevuld met een groothoekobjectief.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Sorry hoor, dat ik niet direct een antwoord op al jullie voorstellen heb en niks meer van me liet horen ……. 
      Maar wou het nog even laten bezinken……
      En mijn eigenlijk belangrijkste vraag was toch of die 28-300 niet te zwaar in gewicht zou zijn voor de toch relatief “kleine” d6 …..
      Maar blijkbaar heeft niemand hier ervaring mee.
      ik neem op reis ook altijd alles mee en loop er heel de dag mee rond. dus gewicht vind ik geen probleem.

Het antwoordje van dat ik beter geen FF gekocht had en dat je op een FF toch helemaal geen all-round lens zet ….
      Net of ik over die dingen ook al lang niet nagedacht had. Maar toch stak die 28-300 men ogen uit, omdat ik (op reis) echt tientallen keren per dag moet wisselen. En staat men zoomlens erop, zie ik wel iemand vlakbij die ik er helemaal op wil. Tegen dat ik men lens gewisseld heb is die persoon al lang voorbij. En ook andersom, staat men 105 mm lens op, zie ik wel iemand op meters afstand die ik van dichtbij wil hebben ……
      Maar heb ondertussen op de website van Grobet in Antwerpen gezien dat je daar die lens kan huren per weekend. Dus dat is de oplossing !
      Kan ik ze eens rustig een weekendje proberen vooraleer ik er zoveel geld aan uit geef!
      Maar toch bedankt allemaal voor jullie reactie, behalve dan voor TBIRD, die waarschijnlijk zijn dagje niet had …. 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greet-greet Bekijk bericht
        Sorry hoor, dat ik niet direct een antwoord op al jullie voorstellen heb en niks meer van me liet horen ……. 
        Maar wou het nog even laten bezinken……
        En mijn eigenlijk belangrijkste vraag was toch of die 28-300 niet te zwaar in gewicht zou zijn voor de toch relatief “kleine” d6 …..
        Maar blijkbaar heeft niemand hier ervaring mee.
        ik neem op reis ook altijd alles mee en loop er heel de dag mee rond. dus gewicht vind ik geen probleem.

Het antwoordje van dat ik beter geen FF gekocht had en dat je op een FF toch helemaal geen all-round lens zet ….
        Net of ik over die dingen ook al lang niet nagedacht had. Maar toch stak die 28-300 men ogen uit, omdat ik (op reis) echt tientallen keren per dag moet wisselen. En staat men zoomlens erop, zie ik wel iemand vlakbij die ik er helemaal op wil. Tegen dat ik men lens gewisseld heb is die persoon al lang voorbij. En ook andersom, staat men 105 mm lens op, zie ik wel iemand op meters afstand die ik van dichtbij wil hebben ……
        Maar heb ondertussen op de website van Grobet in Antwerpen gezien dat je daar die lens kan huren per weekend. Dus dat is de oplossing !
        Kan ik ze eens rustig een weekendje proberen vooraleer ik er zoveel geld aan uit geef!
        Maar toch bedankt allemaal voor jullie reactie, behalve dan voor TBIRD, die waarschijnlijk zijn dagje niet had …. 
        niks van aantrekken greet, sommige mensen vinden dat ge 7 jaar op uw knieën door de woestijn moet gaan trekken omdat iemand 2 minuten van zijn tijd heeft uitgetrokken om een paar regels advies neer te flansen, gelukkig zit de overgrote meerderheid anders in elkaar

De lens huren is een goed idee, laat weten hoe het bevalt!
        flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greet-greet Bekijk bericht
          Wat wil je hier nu mee bedoelen? Persoonlijke aanvallen kan je me beter in PM sturen. Beter eerst zelf wat opzoekingswerk doen ipv gewoon direct op een forum alles te laten voorknabbelen.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Als je vrij zware lenzen gebruikt op eender welke DSLR zal je ervoor moeten zorgen dat je de lens niet laat "hangen" aan de camera, je moet de lens zelf dus ondersteunen.
            Je kan dus net zo goed een zware lens op een lichtere DSLR gebruiken zolang je er maar rekening mee houdt zodat de lensvatting van de camera niet te zwaar belast wordt.
            Tijdens het fotograferen ondersteun je de lens toch met de linkerhand, als die dan zwaarder is zal je dat wel eerder voelen (ik denk dat de 28-300 vrij zwaar is om er een hele dag mee rond te lopen als je op reis gaat).
            De beeldkwaliteit van de 28-300 is ook een stuk minder dan die van de 24-105, en het is best mogelijk dat de 70-300 IS (zonder L) ook beter presteert in het bereik van 70 tot 300mm (de 70-300 L IS is optisch een heel stuk beter dan de 28-300).

Een DSLR is gemaakt om lenzen te wisselen, dat kan geen kwaad.
            Als je een zoomlens die uitwendig in lengte verandert tijdens het zoomen gebruikt in stoffige omstandigheden, dan wordt er ook lucht verplaatst, in die lucht zitten dan ook stofjes die op de sensor terecht kunnen komen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Was geen persoonlljke aanval ( dacht ik ) , maar inderdaad, TBIRD heeft wel een beetje gelijk, niet ?
              Als je een FF hebt, ga je geen all-rouder-reis-lens kiezen, enfin "mijn persoonlijk gedacht" hé ?
              Dat is zoiets als een Ferrari kopen en steeds 50 km/h rijden.
              Ik heb geen FF, maar zou er graag ooit één hebben, alhoewel je dan de tele's verliest ...... maar dat is dan weer het grote discussiepunt !
              Last edited by zoltan; 21 december 2013, 20:50.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Working...
              X