Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stabilisatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stabilisatie

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    Ik heb nog geen gestabiliseerde lens open gezien, maar omdat hij heel snel moet kunnen reageren is mijn vermoeden dat de positionering elektromagnetisch werkt , door hem uit te schakelen gaat hij in een parkeer positie.
    Zoiets als een harde schijf, nogmaals ik heb er nog geen open gezien.
    Misschien iemand die een link kan leggen naar een bouwtekening?
    Ik denk niet dat in en uitschuiven een probleem is , ik zou eerder vrezen voor hevige schokken.
    Voila, geen bouwtekening maar wel een videodemo van enkele seconden..

http://www.youtube.com/watch?v=C60ehMe3wQ8

Gr. Dave
    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

Comment

Ik heb de 24-70 I 2.8 en door zijn grote hoek, heb je die IS eigenlijk niet nodig. Ik mis het alvast niet en op de 70-200 zou ik hem niet kunnen missen.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Ik vrees ook dat lenzen met interne stabilisatie minder robuust zijn dan zonder stabilisatie.
        Volgens het boekje moet je eerst de stabilisatie uitschakelen voor je uw toestel uitschakelt, maar wie doet dat?
        Uiteindelijk hangt er inwendig toch optiek rond te slingeren.
        Ik denk dat IS/VR inmiddels even duurzaam is als AF-motoren. Anders zouden we toch al vaak hebben gehoord van falende IS op bv. de Canon 70-200mm en die zijn er nu toch al geruime tijd. OK, ze zullen uiteindelijk wel eens falen, maar ik denk wel dat ze voldoende robuust zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Ieder zijn mening hier natuurlijk maar ik vind VR wél heel nuttig en makkelijk, ik heb het op mijn 70/200 en die is daardoor véél bruikbaarder dan de 80/200 die ik daarvoor had.
          Ik heb de Tamron 24-70mm f/2.8 VR gekocht om de lagere prijs én de VR in vergelijking met de Canon 24-70 f/2.8. Voor mij is de optische stabilisatie erg belangrijk. Het is niet noodzakelijk, maar ik heb in situaties met weinig licht al enorm veel foto's kunnen maken die ik nooit had kunnen maken zonder optische stabilisatie (en een statief meesleuren naar een feestje vind ik maar niets). Trouwens, na de meeste telelenzen zie je optische stabilisatie nu ook meer en meer opgang maken bij breedhoeklenzen ook al is het daar minder "nodig" dan bij telelenzen. Ik durf er gif op innemen dat de Canon 24-70 f/2.8 III wel IS zal hebben.
          Je mag ook niet vergeten dat vele professionals niet malen om de extra prijs van de Canon 24-70 II of vinden dat L-lenzen nu eenmaal onontbeerlijk zijn om een professionele indruk te maken bij klanten. En ja, afgezien van de optische stabilisatie is de Canon 24-70 II wel het beste dat je kan krijgen. Ieder het zijne

Comment

Op de 70-200mm vind ik de beeldstabilisatie een absolute must!
            Wel jammer dat de diameter van de 24-70mm II en de 70-200mm II verschillend zijn van elkaar, vooral nadelig bij gebruik van filters
            Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

Comment

Allen bedankt voor jullie commentaren!

De Canon 24-70mm f2.8 II heb ik definitief uit het hoofd gezet, dit om verschillende redenen oa. de kostprijs, geen IS (scheelt toch enkele stops) en z'n diameter van 82mm (bezit namelijk 77mm filters).
              Nu heb ik mijn zinnen beetje gezet op de Canon 24-105 f4 L, wie heeft deze lens en wil zijn/haar bevindingen met me delen?

Gr. Dave

Comment

Ik heb de 24-105L gehad. Mooi objectief, maar voor mij niet lichtsterk genoeg...

Afhankelijk van je toekomstplannen zou ik ook de EF-S 17-55 f2.8 IS overwegen als ik jou was. Als je namelijk voornemens bent om bij een crop-camera te blijven is deze 17-55 een veel betere keus. Het bereik is meer all-round, een vaste f2.8 over het hele bereik én IS... Een "standaard" bereik-objectief die start bij 24mm zou ik je alleen aanraden als je óók voornemens bent om over te stappen op FF.
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ik heb de 24-105L gehad. Mooi objectief, maar voor mij niet lichtsterk genoeg...

Afhankelijk van je toekomstplannen zou ik ook de EF-S 17-55 f2.8 IS overwegen als ik jou was. Als je namelijk voornemens bent om bij een crop-camera te blijven is deze 17-55 een veel betere keus. Het bereik is meer all-round, een vaste f2.8 over het hele bereik én IS... Een "standaard" bereik-objectief die start bij 24mm zou ik je alleen aanraden als je óók voornemens bent om over te stappen op FF.
                  Knappe foto's op je website Mark!

Helaas heb gelijk ivm het verlies in mm's bij 24mm op een cropcamera!

De aanschaf van een FF body is nog niet voor direct, bezit nu de 60D maar hou het wel in het achterhoofd. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik me EF-lenzen aanschaf alsook voor de TOP kwaliteit!
                  Voornamelijk verkies ik de 24-105mm omdat het een volwaardige allround lens is die geschikt lijkt voor m'n reisfoto's tijdens de klimtochten in de Oostenrijkse bergen waarbij je niet de mogelijkheid hebt om verschillende lenzen mee te zeulen.. vandaar deze keuze. ;-)

Ben jij eventueel op de hoogte of er een versie II bij Canon in de schuif ligt voor deze 24-105mm?

Gr. Dave

Comment

Bedankt voor 't compliment

Als jij foto's wilt schieten in de Oostenrijkse bergen lijkt mij het zéker dat je de groothoek zult missen met een 24mm op een crop-camera.

Ik heb zelf de 24-105L dus ook gehad en in het begin gebruikt op een crop-camera. En door het gebrek aan groothoek heb ik toen nog een Tokina 12-24mm bijgekocht. Later kocht ik mijn eerste 5D en op díe camera kwam het bereik van de 24-105 pas écht tot zijn recht...

Ik zou niet weten wat Canon allemaal op stapel heeft staan. Wat ik wél weet (zie) is dat alles wat Canon momenteel uitbrengt aan upgrades qua prijs óók over de kop gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Vergeet niet dat stabilisatie de autofocus kan vertragen. U gebruikt het constant: stabilisatie heeft alleen nut bij lange sluitertijden.
                      Op mijn objectieven waar geen stabilisatie op zit mis ik het niet en waar het wel op zit is hij meestal uitgeschakeld.
                      Zie deze discussie:http://forum.belgiumdigital.com/f35/...rt-475144.html
                      Waar haal jij de kennis vandaan dat stabilisatie het focussen kan vertragen? Ik ken geen enkele lens, waarbij de gestabiliseerde groep ook de groep is die beweegt bij het focussen, maar dan nog zie ik niet meteen een probleem.

Comment

Bedankt voor 't compliment

Als jij foto's wilt schieten in de Oostenrijkse bergen lijkt mij het zéker dat je de groothoek zult missen met een 24mm op een crop-camera.

Ik heb zelf de 24-105L dus ook gehad en in het begin gebruikt op een crop-camera. En door het gebrek aan groothoek heb ik toen nog een Tokina 12-24mm bijgekocht. Later kocht ik mijn eerste 5D en op díe camera kwam het bereik van de 24-105 pas écht tot zijn recht...

Ik zou niet weten wat Canon allemaal op stapel heeft staan. Wat ik wél weet (zie) is dat alles wat Canon momenteel uitbrengt aan upgrades qua prijs óók over de kop gaat
                        Een crop-camera heeft dus zo z'n voor- en nadelen met gebruik van EF-lenzen, voordelig bij tele's en nadelig bij groothoeken.
                        Vandaar dat de meeste zowel een CF als een FF body in hun assortiment hebben zitten..

Ben er helaas nog niet uit ivm lens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
                          Een crop-camera heeft dus zo z'n voor- en nadelen met gebruik van EF-lenzen, voordelig bij tele's en nadelig bij groothoeken.
                          Vandaar dat de meeste zowel een CF als een FF body in hun assortiment hebben zitten..
                          Dat zou je zo kunnen stellen inderdaad...

Ik weet niet wat je budget is maar een tweedehands 5D kun je tegenwoordig voor relatief weinig op de kop tikken. Ik heb die van mij laatst nog verkocht voor 350,-. Goed, met zo'n camera heb je niet de laatste "bells and whistles" maar qua pure beeldkwaliteit doet die nog steeds niet onder voor de moderne crop-camera's zoals jouw 60D. Het zou dus een idee kunnen zijn om voor jouw reisfotografie op pad te gaan met een 5D + een 24-105L

Comment

Na enige tijd te hebben nagedacht, heb ik uiteindelijk toch de stap gezet om me deze lens aan te kopen: EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM en alsook nog te profiteren van de Cashback actie van Canon!

Bedankt om je mening en ervaring te delen MarkEL!

Gr. Dave

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                              Wat deed jij vroeger dan in de vervlogen tijden toen stabilisatie onbestaande was??
                              Het is handig ok maar of het een must is ??
                              Wat deden we vroeger zonder GSM, of zelfs nog zonder vaste Telefoon ?
                              Wat deden we zonder internet, zonder PC ?
                              wat deden we zonder koelkast, stofzuiger, e.d.m.
                              Geen grapje, ik heb dat nog gekend.
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
                                Bedankt om je mening en ervaring te delen MarkEL!

Gr. Dave
                                you're welcome En succes met je nieuwe objectief!

Comment

Working...
                                X