Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon portret lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon portret lens

Sigma 85mm f 1.4 EX DG HSM for Nikon
    of de Nikon AF-S 85mm f/1.8G NIKKOR

ik heb een nikon d7000 en is vooral voor portrette of is de 105 macro van nikon er ook voor geschikt?

Re: nikon portret lens

Beide uitstekend, op DX is 85mm al vrij lang voor portret.
    Een macrolens voor portret zou ik op DX de 60mm AFS nemen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Wat voor portretten wil je juist gaan maken? in welke locaties, studio of binnen, buiten?

105 is ook geschikt maar met je crop factor zal je wel meer ruimte moeten hebben.

de sigma zou optisch wel goed zijn maar veel lenzen zouden problemen hebben met back of front focus. valt meestal wel te corrigeren als je toestel over dergelijke optie beschikt.
      Heb de sigma ooit wel eens getest in de winkel, canon versie, voelde heel stevig aan. was niet van de lichtste.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        Wat voor portretten wil je juist gaan maken? in welke locaties, studio of binnen, buiten?

105 is ook geschikt maar met je crop factor zal je wel meer ruimte moeten hebben.

de sigma zou optisch wel goed zijn maar veel lenzen zouden problemen hebben met back of front focus. valt meestal wel te corrigeren als je toestel over dergelijke optie beschikt.
        Heb de sigma ooit wel eens getest in de winkel, canon versie, voelde heel stevig aan. was niet van de lichtste.
        Buiten locaties. Ik ga hem 2 de hands kopen. Heb een nikon d7000 hoe merk je als de lens problemen heeft

Comment

Ik zou ook voor wat kleiner gaan op DX. Een 50-60mm lijkt mij dan de best geschikte.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb een nikon d7000 hoe merk je als de lens problemen heeft
            Heb me laten vertellen dat als er een krasje in de lens is je enkel het resultaat ziet als je (volgens mij was het volledig uitgezoomd, maar het kan ook volledig ingezoomd) een foto neemt xD
            Anyway! probeer ze beiden eens, en dan foto's uploaden op PC en kijken!
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Working...
            X