Hallo,
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuw objectief. Aangezien ik al een 12-24 en een 70-200mm heb leek het mij logisch uit te kijken naar een 24 -70mm.
Ik was eerst van plan de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM te kopen, maar na wat test te hebben gelezen viel mijn oog op de Sigma AF 24-70mm f/2.8 EX DG macro.
Het eerste wat natuurlijk direct opvalt is het toch wel grote prijsverschil tussen beide.
1113 euro voor de Canon tegenover 426 voor de Sigma.
Ik vraag me af, of ik nu appels met peren aan het vergelijken ben of niet?
Met zo'n prijsverschil zou je het toch beginnen denken.
Maar volgens enkele reviews en tests is de sigma que scherpte te vergelijken met de Canon.
Waarin zit dan het verschil?
Ik veronderstel dat de canon toch wel wat meer in huis heeft dan enkel dat rode lijntje?
Ter info, de lens zal niet gebruikt worden op een full frame body.
Grtz
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuw objectief. Aangezien ik al een 12-24 en een 70-200mm heb leek het mij logisch uit te kijken naar een 24 -70mm.
Ik was eerst van plan de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM te kopen, maar na wat test te hebben gelezen viel mijn oog op de Sigma AF 24-70mm f/2.8 EX DG macro.
Het eerste wat natuurlijk direct opvalt is het toch wel grote prijsverschil tussen beide.
1113 euro voor de Canon tegenover 426 voor de Sigma.
Ik vraag me af, of ik nu appels met peren aan het vergelijken ben of niet?
Met zo'n prijsverschil zou je het toch beginnen denken.
Maar volgens enkele reviews en tests is de sigma que scherpte te vergelijken met de Canon.
Waarin zit dan het verschil?
Ik veronderstel dat de canon toch wel wat meer in huis heeft dan enkel dat rode lijntje?
Ter info, de lens zal niet gebruikt worden op een full frame body.
Grtz
Comment