Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke 24-70mm? Canon of Sigma?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke 24-70mm? Canon of Sigma?

Hallo,

Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuw objectief. Aangezien ik al een 12-24 en een 70-200mm heb leek het mij logisch uit te kijken naar een 24 -70mm.
    Ik was eerst van plan de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM te kopen, maar na wat test te hebben gelezen viel mijn oog op de Sigma AF 24-70mm f/2.8 EX DG macro.
    Het eerste wat natuurlijk direct opvalt is het toch wel grote prijsverschil tussen beide.
    1113 euro voor de Canon tegenover 426 voor de Sigma.
    Ik vraag me af, of ik nu appels met peren aan het vergelijken ben of niet?
    Met zo'n prijsverschil zou je het toch beginnen denken.
    Maar volgens enkele reviews en tests is de sigma que scherpte te vergelijken met de Canon.
    Waarin zit dan het verschil?
    Ik veronderstel dat de canon toch wel wat meer in huis heeft dan enkel dat rode lijntje?
    Ter info, de lens zal niet gebruikt worden op een full frame body.
    Grtz

Re: Welke 24-70mm? Canon of Sigma?

Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuw objectief. Aangezien ik al een 12-24 en een 70-200mm heb leek het mij logisch uit te kijken naar een 24 -70mm.
    Ik was eerst van plan de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM te kopen, maar na wat test te hebben gelezen viel mijn oog op de Sigma AF 24-70mm f/2.8 EX DG macro.
    Het eerste wat natuurlijk direct opvalt is het toch wel grote prijsverschil tussen beide.
    Maar volgens enkele reviews en tests is de sigma que scherpte te vergelijken met de Canon.
    Ik veronderstel dat de canon toch wel wat meer in huis heeft dan enkel dat rode lijntje?
    Grtz

Go for the real stuff !

MVG, jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Go for the real stuff !

MVG, jeff
      Dat kan ik alleen maar bijtreden.
      ______
      www.vue.photo

Comment

puntjes die ik beter vind van de canon

- sneller
        - stiller
        - robuuster
        - natuurlijkere kleuren
        - betere flarecoating
        - full time manuel focus
        - scherper , (canon is nog niet perfect op 2.8 maar wel bruikbaar)
        - grote zonnekap beschermd mijn lens tegen regen enzo
        - spatwaterdicht
        - soepele zoom
        - beter iq (gaat niet zo snel hunten in het echte donker)

enige wat ik beter vind aan de sigma is de prijs.

vergelijk met appelen en peren gaat volgens mij toch op, want het zijn lenzen die in specificatie ongeveer hetzelfde zijn maar in werking enorm verschillen.
        de canon voelt als een tank, wat voor mij toch een stuk gemoedsrust geeft.. het geeft je meer zekerheid dat de resultaten naar je zin gaan zijn

als je ze 1:1 naast elkaar zet , op statief 24mm en F8 gaan ze elkaar niet ontlopen, tot je eens een foto wil maken van je kind dat in de tuin ligt rond te lopen....
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Lijkt me nogal wiedes dan een lens die 3x zo duur is toch een betere beeldkwaliteit zal bieden ( mag ik hopen). Dus als je het budget hebt, kies de Canon. Ik had dat budget niet en heb dus de Sigma genomen... Een maand in mijn bezit en ik ben tevreden. Maar aangezien ik nog nooit met de L variant geschoten heb kan ik geen vergelijking maken.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

[QUOTE=ijsje;1792835]puntjes die ik beter vind van de canon

- sneller
            - stiller
            - robuuster
            - natuurlijkere kleuren
            - betere flarecoating
            - full time manuel focus
            - scherper , (canon is nog niet perfect op 2.8 maar wel bruikbaar)
            - grote zonnekap beschermd mijn lens tegen regen enzo
            - spatwaterdicht
            - soepele zoom
            - beter iq (gaat niet zo snel hunten in het echte donker)

[QUOTE]

Dat zijn toch al een paar interessante punten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
              Lijkt me nogal wiedes dan een lens die 3x zo duur is toch een betere beeldkwaliteit zal bieden ( mag ik hopen).
              Mij ook hoor, het probleem is dat als ik bepaalde reviews lees, er eigenlijk niet zo heel veel verschil is tussen beide, vandaar mijn vraag
              Grtz

Comment

Is je 70-200 een Canon?

Zoja, dan zal je maar al te goed weten waarom de Canon kiezen...

M.v.g.
                CANON Inc. Made In Japan

Comment

Op de Canon kan je ook echt 2.8 gebruiken. Sigma niet, die is daar te soft voor. Dan zou ik eerder de Tamron adviseren. Maar zoals de vorige mensen al zeiden... Als je een L lens geproeft heb wil je niks anders meer.

De Tamron en Sigma, komen kwa scherpte misschien wel in de buurt, maar zeker niet kwa zuiverheid.
                  Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Mij ook hoor, het probleem is dat als ik bepaalde reviews lees, er eigenlijk niet zo heel veel verschil is tussen beide, vandaar mijn vraag
                    Grtz
                    Volgens mij komt het verschil vooral naar voren bij de uitersten... Diafragma wijd open en helemaal ingezoemd zie je scherpteverlies bij de Sigma. Draai de lens enkele stopjes toe en de scherpte is optimaal. Volgens mij zal er minder verschil zijn tussen optimaal en vol open bij de canon.
                    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Hallo,

Grtz
                      Mocht je met beide lenzen dezelfde foto nemen dan zou je direct het enorme verschil zien. Meer moet ik daar niet aan toevoegen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                        Volgens mij komt het verschil vooral naar voren bij de uitersten... Diafragma wijd open en helemaal ingezoemd zie je scherpteverlies bij de Sigma. Draai de lens enkele stopjes toe en de scherpte is optimaal. Volgens mij zal er minder verschil zijn tussen optimaal en vol open bij de canon.
                        je ziet het niet alleen in de beeldkwaliteit,maar je merkt het ook in de werking ervan
                        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Als je weet dat de L-lens USM heeft en de Sigma een gewone micromotor, weet je ook al hoe laat het is...

Anyway, in plaats van deze twee producten op gelijke voet te vergelijken denk ik dat je je gewoon bewust moet zijn van de verschillen en dan zal je niet teleurgesteld zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                            Op de Canon kan je ook echt 2.8 gebruiken. Sigma niet, die is daar te soft voor. Dan zou ik eerder de Tamron adviseren. Maar zoals de vorige mensen al zeiden... Als je een L lens geproeft heb wil je niks anders meer.
                            Ik kan de Tamron ook aanraden, een héél goede lens voor die prijs.
                            De Tamron en Sigma, komen kwa scherpte misschien wel in de buurt, maar zeker niet kwa zuiverheid.
                            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                            https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Bedankt allemaal voor de reactie's, het is dus zoals ik dacht
                              Dus wordt het een Canon
                              Grtz

Comment

Working...
                              X