Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede telelens ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede telelens ?

Bedankt voor de reacties, hier heb ik heel wat aan. Zo te horen is het niet echt een goede keus voor een beginner. Ik ga het dan maar simpel houden denk ik. Heb eens rondgekeken en een body + 55/200mm lijkt me idd een goede keus om te starten.
    Bedankt voor alle nuttige reacties, ben er heel wat wijzer uit geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djura' Bekijk bericht
      Bedankt voor de reacties, hier heb ik heel wat aan. Zo te horen is het niet echt een goede keus voor een beginner. Ik ga het dan maar simpel houden denk ik. Heb eens rondgekeken en een body + 55/200mm lijkt me idd een goede keus om te starten.
      Bedankt voor alle nuttige reacties, ben er heel wat wijzer uit geworden.
      Alvast graag gedaan, maar misschien nog een vraagje, deze 55/200 is toch niet de enige lens die je aanschaft om te beginnen?
      Dit is een telezoomlens en idd geschikt voor vele onderwerpen buiten maar die lens is niet geschikt voor binnen (of je moet heel groot wonen)
      Normaal heb je allereerst een standaardzoom nodig ,meestal een 18/55 , en die is geschikt voor binnen omdat ze groothoek heeft.
      D800 en een goed glasservies

Comment

Jaja, body met 18/55 bedoel ik

Comment

Of mss de body + 18-105mm ?

Comment

Zo'n kachelpijp (zo noem ik een 18 - 105 of meer) is meestal maar goed in het midden bereik. (Klik)

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Zo'n kachelpijp (zo noem ik een 18 - 105 of meer) is meestal maar goed in het midden bereik. (Klik)
              En wat bedoel je daar precies mee ?

Comment

Ik open een andere conversatie, want ik heb nu enkele vragen die niet over deze telelens gaan.

Comment

Working...
                X