Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

super wide objectief D800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• super wide objectief D800

Graag zou ik nog een goeie super wide prime kopen voor de D800.
    Wel weet ik niet wat gekocht.
    Suggesties?
    Last edited by dyafani; 17 november 2013, 15:37.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Re: super wide objectief D800

Nikon:
    14-24
    16-35
    17-35

Sigma:
    12-24 Ii

Zeiss
    15mm
    21mm

De genoemde zooms zijn beter dan de overige niet genoemde prime lenzen.
    Last edited by Spanjaart; 17 november 2013, 17:45.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

samyang 14mm f/2.8
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

De Samyang 14mm heb ik wel eens getest maar die haalde het ook qua scherpte niet met de 14-24.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          De Samyang 14mm heb ik wel eens getest maar die haalde het ook qua scherpte niet met de 14-24.
          Te weinig voor een D800 misschien maar op mn 5DIII haal ik keurige resultaten voor 350 euro
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

De Zeiss 15 mm f 2,8 is top en verkies is persoonlijk boven de Zeiss 21 mm f 2,8

De kleuren zijn net iets beter verzadigd en de 15 mm is scherp van hoek tot hoek.
            Bij de 15 mm heb ik de speciale Zeiss polar (95 mm ) aangeschaft evenals 95 mm ND filters, namelijk een
            10 stop en een 4 stop ND filter.

Als je wenst kan je nu bij Zeiss zelfs vragen om de vaste zonnekap te verwijderen, dit kost je 250 EUR, met als voordeel
            dat je dan bvb LEE-filters kan gaan gebruiken. Ikzelf hou het bij de aangekochte schroeffilters voor deze lens.

De 15 mm is niet goedkoop, maar als je top wenst dan zou ik niet twijfelen.
            De lens is gebouwd als een tank.

Enkele foto's van mij met de 15 en 21 mm Zeiss lens vind je hier :

tip : als je doorklikt op de foto's krijg je ze in grotere resolutie.

Meer voorbeelden van deze lens vind je hier :

P.S. ik gebruik wel Canon, maar da's dezelfde lens voor Nikon
            Last edited by fotosdirk; 17 november 2013, 20:00. Reden: schrijffout

Comment

Ik gebruik heden de Sigma 12-24 mm II, en ik ben zeer te vreden over de resultaten met mijn D 800, de scherpstelling en kleurverzadiging voldoet me ten zeerste, ook op 12mm. Ik zou zeggen ga hem eens uit proberen, is wel wat euro's minder uit de beurs dan de Nikon 12-24

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Te weinig voor een D800 misschien maar op mn 5DIII haal ik keurige resultaten voor 350 euro
                Het was al niet geweldig op de D700, wellicht een minder exemplaar...
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Mag ik vragen waar je deze ND schroeffilters hebt gekocht en van welk merk?
                  Bij voorbaat dank.

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                  De Zeiss 15 mm f 2,8 is top en verkies is persoonlijk boven de Zeiss 21 mm f 2,8

De kleuren zijn net iets beter verzadigd en de 15 mm is scherp van hoek tot hoek.
                  Bij de 15 mm heb ik de speciale Zeiss polar (95 mm ) aangeschaft evenals 95 mm ND filters, namelijk een
                  10 stop en een 4 stop ND filter.

Als je wenst kan je nu bij Zeiss zelfs vragen om de vaste zonnekap te verwijderen, dit kost je 250 EUR, met als voordeel
                  dat je dan bvb LEE-filters kan gaan gebruiken. Ikzelf hou het bij de aangekochte schroeffilters voor deze lens.

De 15 mm is niet goedkoop, maar als je top wenst dan zou ik niet twijfelen.
                  De lens is gebouwd als een tank.

Enkele foto's van mij met de 15 en 21 mm Zeiss lens vind je hier :

tip : als je doorklikt op de foto's krijg je ze in grotere resolutie.

Meer voorbeelden van deze lens vind je hier :

P.S. ik gebruik wel Canon, maar da's dezelfde lens voor Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dneefs Bekijk bericht
                    Mag ik vragen waar je deze ND schroeffilters hebt gekocht en van welk merk?
                    Bij voorbaat dank.
                    Hier heb ik ze gekocht:

The most comprehensive range of filter densities and sizes available. Heliopan Neutral Density Filter are available in a range of densities from 1 stop all the way up to 10 stops.

Heb wel een maandje mogen wachten op de bestelling (waren niet in voorraad)

Na kontakt opgenomen te hebben met Zeiss welke ND filters het best zouden presteren op deze lens adviseerden ze mij Heliopan
                    aan te schaffen.
                    Na zoekwerk wie deze filtermaat verkocht ben ik uitgekomen bij teamworkphoto.
                    Op het www zal je lezen dat er problemen kunnen zijn met roze vlekken op de foto. Ik had daar ook last van, maar dit is opgelost
                    door de zoeker af te dekken met het klepje voorzien om mijn camera.

Succes

Comment

Super! Bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                      Hier heb ik ze gekocht:

The most comprehensive range of filter densities and sizes available. Heliopan Neutral Density Filter are available in a range of densities from 1 stop all the way up to 10 stops.

Heb wel een maandje mogen wachten op de bestelling (waren niet in voorraad)

Na kontakt opgenomen te hebben met Zeiss welke ND filters het best zouden presteren op deze lens adviseerden ze mij Heliopan
                      aan te schaffen.
                      Na zoekwerk wie deze filtermaat verkocht ben ik uitgekomen bij teamworkphoto.
                      Op het www zal je lezen dat er problemen kunnen zijn met roze vlekken op de foto. Ik had daar ook last van, maar dit is opgelost
                      door de zoeker af te dekken met het klepje voorzien om mijn camera.

Succes

Comment

Ik hou het nog altijd op mijn 14-24 voor mijn D800, superscherp van hoek tot hoek en goede kleurverzadiging.
                        Nauwelijks vervorming. Zwaar, dat wel. Maar tot op heden nog nooit ontgoocheld.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                          Graag zou ik nog een goeie super wide prime kopen voor de D800.
                          Wel weet ik niet wat gekocht. Suggesties?
                          Nikon heeft momenteel geen enkele super wide prime in zijn gamma,
                          een aanrader is wel de Nikon 16-35 AF-s VR f4.0 prijs-kwaliteit volgens mij het beste wat er aan super wide bij Nikon te krijgen is.
                          Natuurlijk heb je dan ook nog de 14-24 AF-s f2.8 superobjectief, maar zwaar en kwetsbaar.
                          Mijn verlangen gaat uit naar een 18mm f2.0 maar deze is er jammergenoeg niet.
                          ps. Laat je niet vangen aan een Nikon 14mm f2.8, dat objectief is mooi, stevig gebouwd, maar optisch een teleurstelling, net als de 20mm f2.8
                          ook geen bal waard op digitaal.
                          Last edited by Guest42; 18 november 2013, 11:28.

Comment

Reeds bedankt voor deze nuttige tips.
                            Wel heb ik besloten om een prime te kopen.
                            Dus ofwel wordt het wachten op een nieuw objectief van nikon ( zo deze zou vervaardigd worden )
                            en waarschijnlijk zal dat ook een peperdure worden; ofwel zoeken naar een alternatief.
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ik heb ze niet zo veel nodig maar kan ze niet wegdoen, mijn Sigma 15/30, zeker voor zijn (tweedehands)prijs is ze goed.
                              D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                              X