Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lenzen te kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar lenzen te kopen?

Hallo

Misschien staat er hier al ergens een topic omtrent deze vraag, maar niet gevonden met zoekopdrachten.

Ik ben woonachtig te limburg ( Maasmechelen), of er hier in de buurt winkels zijn waar ze cameralenzen verkopen, en waar ze je ook wat kunnen raad geven wat de keuze wat lens betreft.

Bij mediamarkt in hasselt hebben ze er wel, maar kunnen ze naar mijn mening geen heel goede uitleg geven. Fotokonijnenberg is al wat bekender, zeer uitgebreid, maar wat verder weg. Dus zoek een winkel meer in de buurt van maasmechelen, genk. Ik weet dat er ook 100den online winkels zijn, maar ik wil de lenzen liever eens kunnen vastpakken en bekijken.

alvast bedankt

Re: Waar lenzen te kopen?

Al eens aan Foto Rembrandt in Maastricht gedacht?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Alles hangt ervan af wat je budget is, want hoe hoger het bedrag hoe meer het de moeite waard is om een grotere afstand af te leggen. Zoek eerst uit op internet welke lens je wil en vergelijk dan de prijzen.
      In jouw streek zou ik toch ook even over de grens kijken, Nederland en Duitsland bieden vaak concurrentiële prijzen. (Ook ligt de btw er lager, maar dat verschil is met de jaren toch verminderd)
      Ik ging ook naar Duren (duitsland) waar ik in het Nederlands geholpem werd door een Nederlandse verkoper van Topfoto.
      Voor een lens van 300 eur is het minder logisch om een grote afstand te reizen, dan voor een uitgave van 1000-2000 eur.

Ik ging geregeld van Brussel naar Turnhout, maar heb nu in het Brusselse een winkel gevonden die goede prijzen hanteert voor sommige producten (w-shop). Al hangt het toch af van het product. Ik kocht twee jaar terug een nikon 70-200 bij fnac aan een prijs die ik nergens anders vond. Gewoon een periode waarin Fnac zijn omzet wou opkrikken (heeft maar een paar dagen geduurd).

Mijn tip: bepaal je budget, verzamel je info op het net (oa bij bd zijn er heel wat mensen die je raad kunnen geven en veel verkopers weten er niet meer over) en zoek dan op het net de goedkoopste verkoper.
      Bovendien zal de verkoper je proberen te verkopen wat hij in stock heeft, uit schrik dat je anders naar een andere winkel gaat.

Sukses in je zoektocht

Peter

Comment

......
        Last edited by pieke; 30 december 2013, 20:21.

Comment

Bartok in hasselt kort aan het station
          Life through a lens..

Comment

Probeer deze eens; daar heeft men nog tijd voor de klanten.
            Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

Comment

Hallo, hartelijk bedankt al voor de vele, en nuttige info. Ik ben momenteel aan het kijken voor een canon 10-22 en ene 17-40 groothoek lens.

Comment

mabo Diepenbeek Bilzen bree
                rooymans budel
                foto Weert Weert

Alle bovengenoemde hebben redelijk veel in huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brainblow Bekijk bericht
                  Hallo, hartelijk bedankt al voor de vele, en nuttige info. Ik ben momenteel aan het kijken voor een canon 10-22 en ene 17-40 groothoek lens.
                  Dat zijn 2 objectieven die geregeld hier op het forum aangeboden worden. Misschien es in de koopjeshoek kijken ?
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Binnenkort bij Coolblue Hasselt als we dit bericht (*klik*) mogen geloven...
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Altijd ook eens online (window)shoppen bij http://www.klein.nl/foto-video/foto/objectieven .

En dan zien welke winkel dichtsbij is.

Goede prijzen + extra korting als je in de winkel afhaalt + heel vaak een extra korting die je kan afprinten ( uit hun folder ).

Fotoklein werkt ook met de camera.nl winkels (zelfde prijzen, zelfde kortingen).

Comment

Working...
                      X