Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200mm VR II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 70-200mm VR II

Hallo,

Ik twijfel om het Nikon 70-200mm VRII objectief te kopen (voor Nikon D700 FF).
    Mijn bedoeling zou zijn om vooral sportfoto's (binnen en buiten) en modefoto's hiermee te maken. Het enige wat mij een beetje tegenhoudt is de prijs, maar ik had eventueel al gedacht om deze tweedehands te kopen.
    Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met dit objectief en of eventueel de 80-200 2.8 geen goedkoop/goed alternatief is.
    Mvg,
    Mister Quinten (Prové)
    http://quintenprove.wordpress.com/

Re: Nikon 70-200mm VR II

Heb je de F2.8 echt nodig ?
    Nikon heeft ook de F4 versie, die is een stuk lichter in gewicht, en goedkoper.
    Maar de beeldkwaliteit van deze lens zou ook erg goed zijn :-)
    Ik denk er zelf aan deze aan te schaffen.
    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Vind je de VRII te duur, kijk eens naar een tweedehands VR I
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Vind je de VRII te duur, kijk eens naar een tweedehands VR I
        Mocht hij een crop-body gebruiken zou dit een degelijk alternatief zijn, maar op fullframe schiet de VR1 te kort.

Comment

Ik had dit inderdaad ook al ergens gelezen dat de VRI tekort schoot voor FF, dus daarom opteer ik voor de VR II versie
          Mvg,
          Mister Quinten (Prové)
          http://quintenprove.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Mocht hij een crop-body gebruiken zou dit een degelijk alternatief zijn, maar op fullframe schiet de VR1 te kort.
            wat vreemd... werkt perfect op mijn D700, nieks tekort...

Oorspronkelijk geplaatst door Mister Quinten Bekijk bericht
            Mijn bedoeling zou zijn om vooral sportfoto's (binnen en buiten) en modefoto's hiermee te maken.
            trouwens... ik vind de 70-200mm niet erg geschikt voor indoor sport... Er is zelden genoeg licht in de zaal (er loopt hier nog ergens een draadje over), ik gebruik voornamelijk een 85mm f1.4 (f1.8 zou ook nog voldoen)... voor portretfotografie gebruik ik dan weer een 135mm f2.0 lens, voor fashion een 85mm lens... buitensport doe ik zelden, maar ik zou meestal met een 70-200mm f4 toekomen. De 80-200mm is nog steeds een goede lens, maar eens je VR gewoon bent, wil je niet meer terug...
            Last edited by d_oracle; 7 november 2013, 14:04.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ik heb nu enkele weken een 80-200 (draaizoom) ik vind het een fantastische lens. Maar ik kwam dan ook van een Vivitar 70-210 f4.5-5.6 die ook wel scherp is maar in vgl met die 80-200 niet veel voorstelt
              Aan een 80-200 schuifzoom zou ik niet meer dan 250eur geven, die zijn niet meer te repareren, hoewel de kosten voor een reparatie aan een draaizoom waarschijnlijk ook snel hoog boven de waarde uitlopen maar ja.
              Last edited by kawaracer; 7 november 2013, 14:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister Quinten Bekijk bericht
                Ik had dit inderdaad ook al ergens gelezen dat de VRI tekort schoot voor FF, dus daarom opteer ik voor de VR II versie
                Als je alles gelooft wat je leest?

Comment

"Tweedehands kopen" ..... Ik denk veel makkelijker gezegd dan gedaan.
                  Mensen die 'm hier te koop stellen,, worden overstelpt door kandidaat kopers.
                  En dan is er bijgevolg vaak een minder aanvaardbare 2-de hands prijs. (persoonlijke mening) Want gezien de vraag naar 2-de hands zo groot is, probeert men dit objectief ook zo duur mogelijk te verkopen. Kan je ze ongelijk geven?
                  Ik liep ook een tijd met het idee om 'm 2-de hands te kopen. Maar zelfs met een reactie binnen het uur op een 'te koop' advertentie, kreeg ik als antwoord 'te laat, reeds verkocht of gereserveerd'. Onlangs wel succes en nog niet verkocht. Maar toen bleek dat de verkoper woonde op zo'n 350km enkele rit....
                  Ik heb dit objectief dan maar nieuw gekocht.

Ik wil niet minachtend doen over de som,, maar als ik 'amper' 'n €200 van de nieuwprijs kan winnen,, dan stel ik desnoods de aankoop liever wat uit tot ik 'm nieuw en met volle 2j garantie kan aankopen ....
                  Of als de aankoop niet dringend is,, stel die dan nog even uit. Rond april 2013 was er een cash back van Nikon. En toen stond dit objectief nieuw te koop aan de prijs dat men 'm hier 2-de hands verkoopt. Dus misschien komt er op termijn terug zo'n cash back aan .....?!
                  Maar weet je,, ik gebruik 'm op een FF en ik kan je met zekerheid zeggen. Dit objectief is top. Als je er 't kan opbrengen, dan zal je de aankoop,, zelfs nieuw aan de volle prijs,, geen dag beklagen !!!
                  Last edited by justijn; 7 november 2013, 16:30.

Comment

heb die VR versie en zou ze voor geen geld van de wereld inruilen.
                    super lens en ferm werkpaard.

link 1

link 2

link 3

link 4

alles met D90 of D600 en 70-200 VR2
                    nikon stuff

Comment

De 70-200 vr1 is een objectief dat waarschijnlijk ontworpen is voor hoofdzakelijk gebruik op dx. Hierdoor heeft deze op 2.8 en 4.0 relatief veel vignettering en sterke randonscherpte. De vr2 lost beide problemen op en heeft betere vr en iets snellere autofocus. Als je dus niet je onderwerp pal in het midden zet op een fullframe, zal je wel degelijk merken dat op 2.8 de vr1 tekortschiet tov de vr2 (waarom zou die anders bestaan??).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
                        "Tweedehands kopen" ..... Ik denk veel makkelijker gezegd dan gedaan.
                        Mensen die 'm hier te koop stellen,, worden overstelpt door kandidaat kopers.
                        En dan is er bijgevolg vaak een minder aanvaardbare 2-de hands prijs. (persoonlijke mening) Want gezien de vraag naar 2-de hands zo groot is, probeert men dit objectief ook zo duur mogelijk te verkopen. Kan je ze ongelijk geven?
                        Ik liep ook een tijd met het idee om 'm 2-de hands te kopen. Maar zelfs met een reactie binnen het uur op een 'te koop' advertentie, kreeg ik als antwoord 'te laat, reeds verkocht of gereserveerd'. Onlangs wel succes en nog niet verkocht. Maar toen bleek dat de verkoper woonde op zo'n 350km enkele rit....
                        Ik heb dit objectief dan maar nieuw gekocht.

Ik wil niet minachtend doen over de som,, maar als ik 'amper' 'n €200 van de nieuwprijs kan winnen,, dan stel ik desnoods de aankoop liever wat uit tot ik 'm nieuw en met volle 2j garantie kan aankopen ....
                        Of als de aankoop niet dringend is,, stel die dan nog even uit. Rond april 2013 was er een cash back van Nikon. En toen stond dit objectief nieuw te koop aan de prijs dat men 'm hier 2-de hands verkoopt. Dus misschien komt er op termijn terug zo'n cash back aan .....?!
                        Maar weet je,, ik gebruik 'm op een FF en ik kan je met zekerheid zeggen. Dit objectief is top. Als je er 't kan opbrengen, dan zal je de aankoop,, zelfs nieuw aan de volle prijs,, geen dag beklagen !!!

Comment

ik vindt het altijd wel grappig dat er bijna altijd bij staat "weinig gebruikt", hoe kun je zo'n toplens nu weinig gebruiken.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Heb sinds kort de nikon 105mm 2.8 (micro). Het is een fantastische lens en vraag me af of 70-200 nog wel nodig zou zijn, wetende dat de 105 ook met 1,4 converter ook nog schitterend presteert en deze kit 'slechts' de helft kost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                              Heb sinds kort de nikon 105mm 2.8 (micro). Het is een fantastische lens en vraag me af of 70-200 nog wel nodig zou zijn, wetende dat de 105 ook met 1,4 converter ook nog schitterend presteert en deze kit 'slechts' de helft kost.
                              Hangt volledig af waarvoor je deze gebruikt en als je de zoommogelijheden nodig hebt.
                              De 105mm is een macrolens, deze is ongelooflijk scherp op macro-afstanden, maar niet even scherp op lange afstand (nog steeds scherp, maar niet zo scherp als een 85mm bijvoorbeeld).
                              Zou geen 1.4TC gebruiken hierop, tenzij voor macro. Focus van de 70-200 is ook iets sneller en accurater, maar ik ben enorm onder de indruk van de snelheid van de 105mm (totaal niet verwacht voor een macrolens).

@Rufus:
                              De meeste die deze lens verkopen fotograferen meestal voor hun plezier, deze hebben geen werkpaarden nodig om foto's te trekken.
                              Dit is dan meestal de lens die ze thuislaten wegens 'te zwaar/te opvallend'.
                              Meestal is dat weinig gebruikt ook niet echt waar...

Comment

Working...
                              X