Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

    Hallo iedereen,

    Sinds kort heb ik mezelf een Nikon D5200 aangeschaft. Ik heb de 'fout' gemaakt om te besparen op de lens en heb het pakket body+kitlens 18-55mm aangekocht. Nu zou ik graag een lens willen met een verder bereik. Ik ben een beginner die heel graag foto's maakt van landschappen/natuur maar wil de lens in het algemeen gebruiken voor meer all-round fotografie. Welke raden jullie aan? Omdat ik net begin met fotografie en dit men eerste (tweede) lens gaat zijn wil ik de kosten graag een beetje binnen de perken houden.

    Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Sarah
    Last edited by Sarah_P; 18 november 2013, 17:31.

  • #2
    Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

    Misschien een 24-120mm f4 VR als je met f4 genoeg hebt. Als je een snellere lens wil (kleiner diafragma getal/grotere opening) met vast diafragma zal je moeten kiezen voor een kleiner bereik en zal je in een vergelijkbare prijsklasse zitten als de 24-120mm. En aangezien je een DX camera hebt, heb je aan de bredere kant een handicap. Maar ik weet niet of je nog breder wil dan de 18mm die je nu hebt. Breder is 12-24mm f4 en ook nogal prijzig, zonder dan nog te spreken over de 14-24mm 2.8.
    Conclusie : je zal moeten toegevingen doen om in de twee richtingen een groter bereik te hebben, zeker ten koste van de prijs.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

      Oorspronkelijk geplaatst door Sarah_P Bekijk bericht
      Hallo iedereen,

      Sinds kort heb ik mezelf een Nikon D5200 aangeschaft. Ik heb de 'fout' gemaakt om te besparen op de lens en heb het pakket body+kitlens 18-55mm aangekocht. Nu zou ik graag een lens willen met een verder bereik. Ik ben een beginner die heel graag foto's maakt van landschappen/natuur maar wil de lens in het algemeen gebruiken voor meer all-round fotografie. Welke raden jullie aan? Omdat ik net begin met fotografie en dit men eerste (tweede) lens gaat zijn wil ik de kosten graag een beetje binnen de perken houden.

      Alvast bedankt!
      Groetjes,
      Sarah
      Zo erg fout is dat niet in kit krijg je het objectief 18-55 bijna gratis tegenover enkel body aankoop dus voor wat deze gekost heeft is ze nooit weggegooid geld.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

        en wat mag het kosten.?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

          Ik zou ongeveer maximum 350 euro willen uitgeven.

          Groetjes,
          Sarah

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

            Ik heb precies toch de Sigma 18-200mm II f/3.5-6.3 op 't oog. Wat vinden jullie van deze lens? En hoe komt het dat deze 400 euro goedkoper is dan Nikon AF-S 18-200MM F/3.5-5.6? Is dit niet nagenoeg dezelfde lens?

            Groetjes, Sarah

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

              Oorspronkelijk geplaatst door Sarah_P Bekijk bericht
              Ik heb precies toch de Sigma 18-200mm II f/3.5-6.3 op 't oog. Wat vinden jullie van deze lens? En hoe komt het dat deze 400 euro goedkoper is dan Nikon AF-S 18-200MM F/3.5-5.6?
              De kwaliteit is 400€ minder... zowel in bouw als in beeld... Ik zou dit niet doen... kijk eerder naar een lens die je huidige lens uitbreidt! Een 55-200mm, 55-300mm of een 70-300mm... deze lenzen heb een betere beeld kwaliteit dan de alles-in-één lenzen...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                De kwaliteit is 400€ minder... zowel in bouw als in beeld... Ik zou dit niet doen... kijk eerder naar een lens die je huidige lens uitbreidt! Een 55-200mm, 55-300mm of een 70-300mm... deze lenzen heb een betere beeld kwaliteit dan de alles-in-één lenzen...
                Dat is ook weer waar. Oké met deze informatie in het achterhoofd ga ik er nog eens over nadenken en het nog eens verder bekijken! Heel hard bedankt!

                grts, Sarah

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

                  Als je meer bereik wil, kan je de nikkon 18-105 overwegen ( die kost 190 euro - waarde 18 -55 ongeveer 60 euro)
                  Kwaliteit is niet veel beter, maar zeker ook niet slechter


                  Sent from my iPad using Tapatalk.
                  Toon Nikonian
                  D700/D7000/glaswerk Nikkor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

                    [QUOTE=Toon Nikonian;4023177]Als je meer bereik wil, kan je de nikkon 18-105 overwegen ( die kost 190 euro - waarde 18 -55 ongeveer 60 euro)
                    Kwaliteit is niet veel beter, maar zeker ook niet slechter


                    Deze had ik ook overwogen maar omdat die niet veel beter is dan zou ik toch liever iets meer uitgeven om toch een groter verschil te verkrijgen.

                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

                      Koop meteen goed, maar betaalbaar glas. Sigma 17-50 f/2.8 twv +/-380€ en eventueel later 70-300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                        Koop meteen goed, maar betaalbaar glas. Sigma 17-50 f/2.8 twv +/-380€ en eventueel later 70-300
                        Maar dan voldoet ie niet aan de oorspronkelijke vraag: een iets groter bereik!


                        Sent from my iPad using Tapatalk.
                        Toon Nikonian
                        D700/D7000/glaswerk Nikkor

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

                          [QUOTE=Sarah_P;4023631]
                          Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                          Als je meer bereik wil, kan je de nikkon 18-105 overwegen ( die kost 190 euro - waarde 18 -55 ongeveer 60 euro)
                          Kwaliteit is niet veel beter, maar zeker ook niet slechter


                          Deze had ik ook overwogen maar omdat die niet veel beter is dan zou ik toch liever iets meer uitgeven om toch een groter verschil te verkrijgen.

                          Groetjes
                          Als het en echt beter moet zijn en het mag iets meer kosten: bij Nikon de 16-85 en bij Sigma de 17-70...


                          Sent from my iPad using Tapatalk.
                          Toon Nikonian
                          D700/D7000/glaswerk Nikkor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

                            Als je een stapje omhoog wil in kwaliteit en toch geen groot diafragma nodig hebt, ga je best naar de 16-85.
                            Tweedehands zou je die voor jou budget moeten kunnen vinden, zeker nu deze ook als standaardlens bij een body verkocht wordt. Er zijn altijd wel mensen die toch verder gaan naar primes of f2.8 lenzen en dan (hopelijk voor jou) deze lens wegdoen.
                            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

                              Ik zou misschien toch meer voor een aanvulling gaan op mijn kitlens van 18-55mm omdat de prijzen van de bovengenoemde lenzen wel duur zijn en ik eerst wat ervaring ga opdoen om hierna gerichter te kunnen beslissen naar wat ik echt wil. Ik heb dan de Nikon AF-S 55-300mm F4.5-5.6G ED VR DX op 't oog. Wat denken jullie van deze lens? Kan het kwaad dat de F waarde (4.5) redelijk hoog ligt of vergis ik mij hierin?

                              Groetjes,
                              Sarah

                              Comment

                              Working...
                              X