Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

    Hallo iedereen,

    Sinds kort heb ik mezelf een Nikon D5200 aangeschaft. Ik heb de 'fout' gemaakt om te besparen op de lens en heb het pakket body+kitlens 18-55mm aangekocht. Nu zou ik graag een lens willen met een verder bereik. Ik ben een beginner die heel graag foto's maakt van landschappen/natuur maar wil de lens in het algemeen gebruiken voor meer all-round fotografie. Welke raden jullie aan? Omdat ik net begin met fotografie en dit men eerste (tweede) lens gaat zijn wil ik de kosten graag een beetje binnen de perken houden.

    Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Sarah
    Last edited by Sarah_P; 18 november 2013, 17:31.

  • #2
    Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

    Misschien een 24-120mm f4 VR als je met f4 genoeg hebt. Als je een snellere lens wil (kleiner diafragma getal/grotere opening) met vast diafragma zal je moeten kiezen voor een kleiner bereik en zal je in een vergelijkbare prijsklasse zitten als de 24-120mm. En aangezien je een DX camera hebt, heb je aan de bredere kant een handicap. Maar ik weet niet of je nog breder wil dan de 18mm die je nu hebt. Breder is 12-24mm f4 en ook nogal prijzig, zonder dan nog te spreken over de 14-24mm 2.8.
    Conclusie : je zal moeten toegevingen doen om in de twee richtingen een groter bereik te hebben, zeker ten koste van de prijs.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

      Oorspronkelijk geplaatst door Sarah_P Bekijk bericht
      Hallo iedereen,