Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2.8 maar wel IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2.8 maar wel IS

Afgelopen weken ook n paar extreem donkere concerten gefotografeerd en dan was de manuele focus nog beter dan n huntende lens of geen foto's.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
      Sluitertijd is alles voor goede scherpe foto's. De regel van bv. 1/30 voor 30mm gaat niet op voor mij. De pro's zie je geregeld sluiterttijden van 1/1000, 1/2000 en sneller gebruiker op iso 400/800/1600. Op mn 70-200 preset voor sport/aktie staat mijn sluitertijd minimum op 1/400 ingesteld en meestal sneller.
      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Je hebt enerzijds de beweging van je toestel (hand) en anderzijds beweging van je onderwerp.

Stel dat je je hond met 24 mm fotografeert binnen en je kiest voor 1/25e seconde, dan is het meubilair ms wel scherp maar je hond niet omdat hij juist beweegt.

Die regel ivm de sluitertijd geldt enkel voor niet-bewegende onderwerpen.
      Dat weet ik wel, te evident, daarom heb ik er misschien niet aan gedacht.
      Waarschijnlijk ging ik er van uit dat iemand die naar FF gaat dat wel wist...

En dan nog. IS laat je toe om nóg lager te gaan, wat dan helemaal uit den boze is als je het onderwerp ook zonder beweging wil hebben.

Ik probeer zelf ook veel hoger te schieten, afhankelijk van het gewenste resultaat, zelfs al moet ik dan hoger in m'n ISO gaan.
      Een beetje noise kan geen kwaad, zolang je het moment maar hebt, nietwaar?
      Last edited by 1tio1; 5 november 2013, 00:13. Reden: 3 keer misschien in 2 zinnen is te veel :p

Comment

Nu heb je IS of VR, auto-Iso, autofocus, halfautomatische standen als Av of Tv, zelfs 'uitleg' op je scherm als je dat wil en nog kunnen sommigen idd geen goeie foto's maken en ligt het aan het 'verouderd' toestel of de lens. Straf dat er dan zulke ongelooflijke fotoboeken van 10 jaar oud bestaan, hoe deden ze het toen dan ?
        avec le mains ......

Afgelopen weken ook n paar extreem donkere concerten gefotografeerd en dan was de manuele focus nog beter dan n huntende lens of geen foto's.
        das wat ik bedoel .....
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Nu heb je IS of VR, auto-Iso, autofocus, halfautomatische standen als Av of Tv, zelfs 'uitleg' op je scherm als je dat wil en nog kunnen sommigen idd geen goeie foto's maken en ligt het aan het 'verouderd' toestel of de lens. Straf dat er dan zulke ongelooflijke fotoboeken van 10 jaar oud bestaan, hoe deden ze het toen dan ?
          Ik ben nu nog maar een jaartje met fotografie bezig en ik bezit 2 manuele lenzen. Omdat ze relatief goedkoop zijn en je moeite laten doen.
          Als je met deze lenzen fotografeert, dan merk je hoe luxueus AF wel is.
          En als ik mijn AF lens vergelijk met een ring type USM lens van een maat van mij, dan voel ik mij alweer 'achter'.

Mijn beste foto's heb ik gemaakt met die manuele 50mm 1.4.

Moraal van het verhaal: als je weet wat je doet, dan doe je het sowieso goed. (of zoiets)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
            Ik ben nu nog maar een jaartje met fotografie bezig en ik bezit 2 manuele lenzen. Omdat ze relatief goedkoop zijn en je moeite laten doen.
            Als je met deze lenzen fotografeert, dan merk je hoe luxueus AF wel is.
            En als ik mijn AF lens vergelijk met een ring type USM lens van een maat van mij, dan voel ik mij alweer 'achter'.

Mijn beste foto's heb ik gemaakt met die manuele 50mm 1.4.

Moraal van het verhaal: als je weet wat je doet, dan doe je het sowieso goed. (of zoiets)
            Alles hangt af van het type fotografie. Ik zie je al sportwedstrijden doen met MF

Iemand die rustig statige objecten fotografeert op statief ofzo en nadenkt over goede compositie zal hoogst waarschijnlijk ook via liveview manueel focussen.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
            X