Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S 105mm Micro VS Sigma 105mm Macro voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF-S 105mm Micro VS Sigma 105mm Macro voor Nikon

Ik gebruik de Nikon 105 AF-S met 1.4 TC II en zelfs deze combinatie is ragscherp.

Comment

Je zult zelf de keuze moeten maken ik heb reeds mijn keuze gemaakt voor mij is de keuze gevallen op sigma omdat ik daar goede resultaten mee hebt geboekt.

Van de sigma 105mm heb je 2 versie de oude uitschuifbare objectief met filtermaat 58mm.Die is gewoon langzaam.

De nieuwste versie van de sigma 105mm is sneller en schuift ook niet meer uit dit objectief heeft filtermaat 62mm

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ik zou eens willen weten waar je dat vandaan hebt.... Ik heb hier foto's, gemaakt met mijn Nikon 105 AF-s met TC en op maximale vergroting, (verekening verlengingsfactor + TC) daar is niets mis mee Hou ook rekening met de Nano coating, snelle AF, water saeling en niet te vergeten, de terug verkoopswaarde, en dan ga je zeker voor Nikon. Die AF-S versies, verliezen amper aan waarde na een paar jaar.
        Nphotomagazine, techradar, DXO, .... Zeggen allemaal hetzelfde
        Nikon D800, Nikon 16-35 & 50 & 24-70 & 70-200mm & 300mm ; 200 mm Micro; Sigma 105 & 180 mm

Comment

Deze macrolenzen (en andere) werden getest in het blad N-Photo, Juni 2013, pagina 100. Sigma 105 mm is de winnaar. Qua beeldkwaliteit zijn allebei heel goed maar Sigma iets beter op kleine diafragma's. Volgens N-Phto is de AF bij Sigma prima, zelfs voor sport. Manual focus heel zacht.

Ik denk dat die problemen van Sigma horen aan het verleden en tegenwoordig is alles opgelost. Ik weet niet of de kwaliteit is reproduceerbaar op alle stuks, maar dat is een ander verhaal. Dat kan ook gebeuren bij Nikon. Het lijkt dat vroeger was Sigma duurder dan Nikon maar nu is omgekeerd. Ik heb al lang getwijfeld, maar nu heb ikzelf beslist een Sigma 105mm te kopen.

Nadelen van Sigma: geen water sealing, maar is wel robuust en geen AF override (te overwegen).
          Last edited by GTrotter; 3 november 2013, 00:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
            Deze macrolenzen (en andere) werden getest in het blad N-Photo, Juni 2013, pagina 100. Sigma 105 mm is de winnaar. Qua beeldkwaliteit zijn allebei heel goed maar Sigma iets beter op kleine diafragma's. Volgens N-Phto is de AF bij Sigma prima, zelfs voor sport. Manual focus heel zacht.
            Ze hebben de autofocus duidelijk niet eens geprobeerd... Bewolking en dat ding zat te gewoon te gissen waar hij moest focussen. Qua robuustheid voelt de Sigma veel plastiekeriger aan dan de Nikon. Als je aan de lens schud hoor je ook allerlei geratel van de OS. En daar komt ook nog bij dat je bij Sigma zo goed als geen garantie hebt: zelfs al heb je een probleem door de fabricagefout, ze gaan nog steeds zeggen dat het uw schuld is en je zal betalen als je uw lens wil terugzien!

De meesten kiezen met hun centjes: dat is het enige waarmee de Sigma wint. De Nikon is het prijsverschil waard, maar heb je slechts een beperkt budget, dan is de Sigma een degelijk alternatief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Ze hebben de autofocus duidelijk niet eens geprobeerd... Bewolking en dat ding zat te gewoon te gissen waar hij moest focussen. Qua robuustheid voelt de Sigma veel plastiekeriger aan dan de Nikon. Als je aan de lens schud hoor je ook allerlei geratel van de OS. En daar komt ook nog bij dat je bij Sigma zo goed als geen garantie hebt: zelfs al heb je een probleem door de fabricagefout, ze gaan nog steeds zeggen dat het uw schuld is en je zal betalen als je uw lens wil terugzien!

De meesten kiezen met hun centjes: dat is het enige waarmee de Sigma wint. De Nikon is het prijsverschil waard, maar heb je slechts een beperkt budget, dan is de Sigma een degelijk alternatief.
              De garantie is 3 jaar bij Sigma al 1 maal gebruik van gemaakt. Mijn sigma 120-400mm werd ook omgeruild na defect OS voor een nieuw exemplaar.

Vriendelijke groet, jessey
              Last edited by jessey; 3 november 2013, 16:06.

Comment

Working...
              X