Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

    Hallo, ik fotografeer met een Canon 7D en heb nu een tamron 18-270mm f 3.5 objectief , toch zou ik een wat snellere lens willen aanschaffen. Ben aan het denken aan een canon 135mm L f2 of een 100mm L f2.8 macro IS. Ik fotografeer veel gifslangen en ook graag wat macroshots. Ik lees vele goede reviews over beide lenzen en ook over de combinatie van de lenzen met een Canon EF 25 II extender of eventuele tubes... Graag vele tips, ik geraak er niet goed uit, dank

  • #2
    Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

    de 100 2.8l is een top lens, maar focus is niet super snel te noemen. of bedoel je met snel a fast apenture?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      de 100 2.8l is een top lens, maar focus is niet super snel te noemen. of bedoel je met snel a fast apenture?
      Heb ook een 100L en vind de AF wel snel hoor. De IS is fantastisch om uit de hand te schieten. Trouwens ook een super portretlens. Is een van de en al dan niet de scherpste lens van canon. Je geeft het antwoord al door te zeggen dat je macro doet. Koop dan ook een macro.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

        De AF van de 100 is niet zo snel als je hem op 'full' laat staan. Als je de AF-afstand switch goed instelt, is de snelheid lang niet slecht. Het manueel focussen is trouwens gemakkelijk met deze lens.
        Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

        Comment


        • #5
          Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

          Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
          De AF van de 100 is niet zo snel als je hem op 'full' laat staan. Als je de AF-afstand switch goed instelt, is de snelheid lang niet slecht. Het manueel focussen is trouwens gemakkelijk met deze lens.
          Daaromstaat die switch er ook he
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

            Idd, maar ik zie deze opmerking omtrent 'trage' lens ook op andere forums. Meestal te wijten aan 'luie' fotografen die de switch op 'full' laten staan...
            Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

            Comment


            • #7
              Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

              Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
              Idd, maar ik zie deze opmerking omtrent 'trage' lens ook op andere forums. Meestal te wijten aan 'luie' fotografen die de switch op 'full' laten staan...
              Idd. Als je één terechte opmerking over deze lens kan maken is dat de IS wat lawaai maakt maar o zo welkom om uit de hand te schieten zoals ik.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

                Is de 100mm 2.8 lens even goed als de 135mm lens voor portretten met FF body ??
                De 135mm heeft wel een stop meer maar de 100mm heeft dan weer macro en IS wat toch ook een meerwaarde is.
                Ik zit al lang te denken aan een 135mm f2 lens voornamelijk als portret lens maar als dat evengoed gaat met die 100mm 2.8 IS kan ik misschien beter deze aanschaffen ?

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

                  Als je er ook macrofoto's mee wil kunnen maken, dan is de 100mm f2,8 L IS een handigere keuze dan een 135mm f2 met tussenringen.
                  Met de 135mm + tussenringen zal je waarschijnlijk ook niet tot een 1:1 vergroting geraken.
                  Een 100mm lens is ook prima geschikt voor portretfotografie.

                  Als je een gezicht helemaal scherp op de foto wil, dan zal je met beide lenzen het diafragma al wat verder dicht moeten zetten, het maakt dan niet veel uit of het een f2,0 of een f2,8 is.
                  Als je maar een beperkt deel van een gezicht scherp wil, dan is het met de 135mm mogelijk om met een nog kleinere scherptediepte te werken dan met de 100mm f2,8.

                  Beide lenzen zijn heel goed, met de 135mm kan je geen macro's maken (toch niet zonder hulpmiddeltjes), met de 100mm kan je macro en portretten fotograferen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

                    Dus heeft de 100mm eigenlijk meer voordelen dan de 135mm. En t'is de moment er is 100 euro cash back op.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Dus heeft de 100mm eigenlijk meer voordelen dan de 135mm. En t'is de moment er is 100 euro cash back op.

                      mir
                      De 100mm macro is inderdaad voor meer verschillende soorten fotografie te gebruiken dan de 135mm.
                      Maar de echte portretfotograaf zal misschien toch eerder kiezen voor de 135mm.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

                        Naar m'n eigen gevoel is de 100mm macro L f2,8 IS toch een pak trager in het focussen t.o.v. de 135 L f2
                        Het zijn uiteraard ook totaal verschillende lenzen voor elk hun eigen toepassing.
                        De bokeh van de 135 is veel mooier en vooral rustiger tegenover de 100mm macro, maar dat is kwestie van smaak

                        Ik heb ze beiden gehad, ondertussen is de 135mm de deur uit omdat ik steeds de 70-200 f2,8 L IS II gebruikte en die 135 bleef in de kast liggen.
                        De macro lens heb ik nog steeds maar gebruik ze eigenlijk te weinig ....
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

                          Ik heb ze momenteel gevonden aan 699 euro (cashback er reeds afgetrokken) http://www.artencraft.be/nl/canon-ef...sm---new-43576
                          Iemand nog een scherpere prijs gevonden ?

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Ik heb ze momenteel gevonden aan 699 euro (cashback er reeds afgetrokken) http://www.artencraft.be/nl/canon-ef...sm---new-43576
                            Iemand nog een scherpere prijs gevonden ?

                            mir
                            Lijkt mij een zeer scherpe prijs te zijn, ik denk dan ook niet dat je deze goedkoper gaat vinden!

                            Ik heb ze ook beide gehad en de 135L uiteindelijk weggedaan ivm aanschaf van mijn 70-200L II. De 100L heb ik wel gehouden in verband met de veelzijdigheid van dit objectief

                            De 135L is een prachtobjectief maar is qua inzetbaarheid toch beperkter. 135mm is vrij lang (zéker op een cropcamera), mooi voor portretten maar voor heel veel andere doeleinden (bijv. sport) net weer te kort. Bovendien is het wat mij betreft geen "low light lens" ondanks de lichtsterkte. Want door de lange brandpuntsafstand en het gemis van IS moet je toch rekening houden met behoorlijke korte sluitertijden om bewegingsonscherpte te voorkomen.
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 135mm L f2 versus Canon 100mm L F2.8 macro

                              Ik zie er eentje 2e hands staan voor 590 euro net buiten garantie. Of toch maar voor een nieuwe gaan ? Verschil een 100 euro ?

                              Trouwens waar blijft rolito76 ? Ben benieuwd of hij al een keuze gemaakt heeft ?

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X