Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de Sigma 24-70 2.8 ex dg op fullframe?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met de Sigma 24-70 2.8 ex dg op fullframe?

Ik heb een Canon 5D MKII en zou een 24-70 lens willen aanschaffen. Is de Sigma 24-70 2.8 ex dg een volwaardig alternatief voor de Canon versie of beter de handen afhouden?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Re: Iemand ervaring met de Sigma 24-70 2.8 ex dg op fullframe?

Ik heb die ooit tweedehands gekocht en eventjes op een 1D MKIII gebruikt (een week later heb ik ze al terug te koop gezet).
    De 1D MIII is geen full frame, op een full frame zal die waarschijnlijk in de hoeken nog wat minder scherp zijn.
    Voor mij was ze niet scherp genoeg op f2,8 en de autofocus begon heel dikwijls te hunten als er niet veel licht was (op die camera was dat eerder ratelen dan hunten ).

En de omschakeling tussen AF en MF vond ik ook niet echt handig.
    Het ging wel over de oudere versie, later is er een "HSM" versie uitgekomen, die zal wel een betere autofocus hebben.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik vond die EX DG-versie op een aps-c-body minder goed dan bv. een Tamron 28-75. Dus op FF zeker nog minder.
      De laatste HSM-versie van deze lens vind ik op FF echter wel heel goed !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb zowel de oude 24/70 gehad als de nieuwe HSM versie.
        De oude is eigenlijk niet echt bruikbaar op f2.8 want erg soft, het valt sommigen niet op tot ze er een goede Canon of in mijn geval Nikon tegenover zetten.
        Daarna heb ik een hele tijd de nieuwe gehad, allee ik heb ze een korte tijd gebruikt want de andere tijd was ze binnen voor herstelling.
        AF was idd niet goed, was niet trefzeker en had front of backfocus naargelang de mm's. Dit viel niet bij te regelen dus garantie.
        Ik heb dus een nieuwe gekregen (Sigma heeft een trage maar goede garantie) maar die had ook nog steeds overstraling en was ook soft op f2.8. Minder dan de oude versie maar als je beter gezien hebt is het moeilijk om met minder tevreden te zijn.
        Maar dat was allemaal op een crop....op de FF D3 viel ze echt door de mand omdat enkel het center wel te doen is, maar om een volledig scherpe foto te hebben moet je al naar f8.0.
        Je kan ze best proberen tweedehands te vinden, test ze goed maar betaal er niet te veel voor want dat was de lens waar ik het slechts vanaf ben geraakt.
        Ik veronderstel dat Sigma snel een nieuwe 24/70 gaat uitbrengen en met de lof over hun laatste uitgaven (18/35, 35mm) zou dat wel goed kunnen zijn, maar de oude 24/70 zijn hun (nieuw)prijs niet waard volgens mij.
        D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          de autofocus begon heel dikwijls te hunten als er niet veel licht was
          Dit had ik met de mijne ook op de D600..Ook vondt ik 70mm op FF eigenlijk net te kort. De mijne is er na 3 weken al uitgegaan.

Comment

Working...
          X