Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chip test ook lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Chip test ook lenzen

Ik wou gewoon even kwijt en is dus louter informatief dat Chip 137 lenzen heeft getest.

In deze test vermeldt men hoe de lenzen werden getest.
    Er werden 34 obj.+ 19 ff getest van Canon , 35 + 17 ff voor Nikon , 32 voor Sony.

In de resultaten merken we op dat Sigma regelmatig wint van Canon, Nikon en Sony behalve bij de versies FF.
    Er werden punten gegeven op resolutie, kwaliteit, uitrusting, en AF.
    Verder gaf men de aanwezigheid van Sensorgrootte, AF-motor, beedlstab, filtergrootte en afmetingen aan.

Na deze test te hebben gelezen moet ik mijn visie opnieuw bekijken met wat ik hier las omtrent lezen van 17 tot 75mm
    Voor Nikon bv zien we Sigma 17-50 (2.8 ) als eerste uit de reeks komen tov tamron en Nikon.

Natuurlijk waar ligt het punt of waar geef je prioriteit inzake resolutie, kwaliteit, uitrusting, en AF!

Zijn er nog mensen die dit hebben gelezen en wat is jullie mening?

gr
    Gino

Re: Chip test ook lenzen

Elk blad heeft zo zijn voorkeuren..........
    Raadpleeg DXO.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Ik heb lange tijd een abo gehad op Chip, maar ben afgehaakt omdat mijn eigen ervaring niet strookte met die van hun. En tot nu geloof ik mijn eigen ogen eerst.
      Maar om een ongeloofwaardigheidje te geven, de Nikon D300 scoorde hoger dan de D700.
      Ik heb die alletwee gehad en dat klopt niet echt.....

Maar het zal wel afhangen wat je prioriteiten zijn zeker? Ik verkies bijv. de Nikon 24/120f4 boven de 24/70f2.8 terwijl dat blijkbaar dé lens is.

En de Sigma 24/70 f2.8 HSM heb ik ook gehad en daar was ik pas 75% tevreden van na het derde exemplaar, dat dan nog steeds overstraling had en vrij soft was op f2.8 t.o.v. de Nikon variant.
      D800 en een goed glasservies

Comment

Ik lees al 25 jaar die verhalen rond de 'betere' Sigma's, de realiteit heeft mij evenwel anders geleerd.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

In deze bladen zie je vooral advertenties van 3th party merken, voor wat hoort wat.

Mijn enige goede Sigma is de macro 180mm 3.5.

Comment

De praktijk ligt meestal anders maar wat is dan de reden dan gebruikers niet tevreden zijn en bij de testen ze niet slecht zijn....
            Gewoon uit nieuwsgierigheid!

Comment

Ik denk bijvoorbeeld aan voortijdige slijtage (rubber, vatting, AF...), zaken waar een tijdschrift nooit over schrijft
              Wat ben je met een scherpe lens als ze je mechanisch in de steek laat ?
              Ik denk ook aan sample to sample variatie; bij Sigma een gekend fenomeen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Klopt Leopard, het mechanische en de lange termijn - dat kan je niet voorzien - en dan nog 's de variatie binnen het produktieproces. We zien dat Tamron en Sigma voor de toplenzen ook hogere prijzen beginnen te vragen - dan weet je't wel.
                Men moet eigelijk altijd de kosten-baten analyse maken - een lens die je niet zo vaak gaat gebruiken mag mechanisch misschien iets zwakker zijn - eentje die je nooit van de camera haalt, en dagdagelijks gebruikt - daar wil je dat niet mee voorhebben.
                Al bij al heb ik in de Chip, nog niet zoveel onwaarheden zien staan, er geldt daar net hetzelfde voor als de DxO-tests - het is een methodiek, en ik poog altijd de bekomen resultaten daarvan te vergelijken met andere tests en zelfs beeldmateriaal.
                Uiteindelijk moet je toch naar dat subjectievere gevoel gaan kijken dat andere bezitters van een stuk glas hebben - om een idee te krijgen of die tests wel overeenkomen met de bevindingen van werk binnen & buiten.

Comment

Bijna elke test die ik in Chip lees (sinds enkele jaren al) spreekt het gros van testen op de meeste websites tegen.
                  Ze hebben daar duidelijk hun favorieten... en bij de resultaten van sommige tests (van camera's bijvoorbeeld) en de ranking van de apparatuur achteraan in Chip heb ik meer dan bedenkingen.

Resultaten van tests van objectieven moet je sowieso in het juiste daglicht bekijken net zoals sommige commentaren van pixel peepers op webfora.
                  Het is niet omdat er een verschil in score is op DXO dat jij dat zal merken in je foto's. Wij zien niet alle verschillen die technisch te meten zijn.

Oh en wat die sigma's aangaat, ik moet blijkbaar een heel gelukkige jongen zijn want bij de 3 Sigma's (10-20mm, 30mm 1.4 en24-70mm 2.8) die ik geruime tijd gebruik heb ik geen enkel probleem kunnen vaststellen (en ik gebruik mijn materiaal veel en ontzie het niet).

Niet te veel zorgen maken dus, vooral veel fotograferen (en genieten).

Comment

Oh en wat die sigma's aangaat, ik moet blijkbaar een heel gelukkige jongen zijn want bij de 3 Sigma's (10-20mm, 30mm 1.4 en24-70mm 2.8) die ik geruime tijd gebruik heb ik geen enkel probleem kunnen vaststellen (en ik gebruik mijn materiaal veel en ontzie het niet).
                    Over de bouwkwaliteit had ik ook geen klagen maar ga die 24/70 vooral niet testen in een direct vergelijk met de Nikkor.
                    D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                    X