Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste portret lens ........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beste portret lens ........

ik trek zelf portretje met 35 mm 1.4, je kan dan dicht komen en met 1.4 , echt fantastische prime is echt wel retescherp
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

Comment

Verleden week zondag een snapshot gemaakt met mijn 85mm F1.4 AF-s. en D800, zo uit de camera alleen omgezet van NEF naar JPG.

En een 100% crop.

Comment

lekkerste is een 135L op een fulframe, de 85 mm vind ik iets te kort.
        Ook een erg goede "portretlens" is de 100L macrolens, wordt erg veel gebruikt op portretgebied.

verder :

de 70-200 2.8
        85 1.8 of de 85L 1.2
        100 2.0

of zelfs de 200L 2.8 al is die aan de "lange" kant, maar wel een fantastische lens.

eerste even voor jezelf uitmaken denk ik welke brandpuntsafstand je het beste ligt voor portertten, de een vind de 85 mm ideaal, de ander (waaronder ik) de 135 en zelfs mensen die de 200 mm als favouriet hebben.
        Last edited by Closupshooter; 11 september 2013, 14:47.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Nog maals bedankt voor de goeie raadgevingen.

mvg noel

Comment

Ikzelf bezit de 200mm 2.8. Het is een fantastische lens, maar is natuurlijk wel 'tele'. Ideaal om iemand te fotograferen van verdere afstand, hierdoor is het minder 'in your face' dan bv. een 85mm. Het is ook een kleinere en lichtere lens in vergelijking met een 70-200 2.8. Daarbij is het een zwarte wat toch minder opvalt dan de witte lenzen.
            Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Working...
            X