Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta 300mm f4 kopen via ebay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• minolta 300mm f4 kopen via ebay

hallo,

ik zag net een minolta 300mm f4 APO lens te koop via ebay (worldwide). De lens staat momenteel te koop met een bod van 305 euro??
    Even rond gekeken en dat lijkt me toch wel bitter weinig voor deze lens, de meeste prijzen die ik vind zijn 3 tot 4x zo hoog.
    Volgens de advertentie is de lens nog in prima staat en volledig functionerend. Kan dit voor deze prijs. Zelfs met de verzendkosten vanuit Amerika is dit nog een koopje.
    En dat maakt mij natuurlijk een beetje wantrouwig, want jammer genoeg kan ik het me niet permitteren om pakweg 400 euro te spenderen aan iets dat niet goed is.

Daarnaast (moest ik het toch wagen om deze lens te kopen, of althans een bod te doen) vraag ik me af of ik daarmee dan een grote stap vooruit zet ten opzichte van de Sigma 150-500mm f5-6,3 OS HSM APO die ik nu heb. Zou de lens vooral willen gebruiken voor vogelfotografie en dan ga ik met een 300mm lens natuurlijk wel veel minder bereik hebben ten opzichte van de 500mm (hoewel dat waarschijnlijk eerder 450mm is).

alle advies is welkom
    Mvg,
    Kristof

Re: minolta 300mm f4 kopen via ebay

En vergeet vooral de douane en andere kosten niet, Uit Amerika is altijd link wat de invoer betreft. Er is hier op het forum al veel geschreven over import uit de States. Op dit moment is er een draadje over- KLIK - Gebruik de zoekfunctie maar eens op douane, import, Amerika of andere termen, en kijk dan of het nog voordelig is.Ik denk het niet. grt
    https://ggpics.be/

Comment

pff, nu is mijn goesting al over.
      Dan zal ik het maar blijven doen met mijn sigma 150-500mm, denk ik, want in al dat gedoe heb ik geen zin. En ben er bovendien nog niet uit of ik dan een goede zaak doe wat de lens zelf betreft.

Hoewel, ik heb een oom in Amerika wonen, dus misschien kan ik het via hem spelen, hij komt toch een keer of 10 per jaar over en weer naar België dus misschien dat ik dan zo al die zever inzake douane ed kan vermijden.

alvast bedankt hiervoor, ik zou zonder verder nadenken iets gekocht hebben en had eigenlijk helemaal nog niet stilgestaan bij alle rompslomp die erbij komt

mvg,
      Kristof

Comment

hierbij misschien nog even de link, moesten er dan mensen zijn die toch interesse hebben in wat mij een echt koopje lijkt ....
        moest er iemand het lef hebben de lens toch te kopen en te laten overkomen, laat me dan maar even weten wat ik misschien gemist heb

http://www.benl.ebay.be/itm/Minolta-...item5659dfe7d7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkybilly Bekijk bericht
          hierbij misschien nog even de link, moesten er dan mensen zijn die toch interesse hebben in wat mij een echt koopje lijkt ....
          moest er iemand het lef hebben de lens toch te kopen en te laten overkomen, laat me dan maar even weten wat ik misschien gemist heb

http://www.benl.ebay.be/itm/Minolta-...item5659dfe7d7
          Troost je...de kans dat de lens voor die prijs verkocht wordt is bijzonder laag...kijk 4 dagen maar eens goed

Comment

daar hoop ik een beetje op, want ze steekt toch wel m'n ogen uit moet ik zeggen

Comment

Tja, die witte 300 f4 en de 400 f4.5 dat zijn allebei behoorlijk goeie lenzen. Invoeren vanuit de VS is niet zo geweldig duur - had het een particulier geweest, dan was't veel minder problematisch - nu ga je BTW + invoerrechten (een paar % 6 à 8 % dacht ik) aan je been krijgen - die invoerrechten zouden kunnen vervallen als er een handelsakkoord komt tussen de EU en de VS. Als je met DHL of consoorten wekt in plaats van met de post - dan gaat die declaratie bakken vlotter ('t is wel prijziger qua vervoer).

Comment

heb even op dyxum gekeken en daar komen ze inderdaad behoorlijk goed uit. Maar ze zijn oh zo duur. Ik verwacht inderdaad ook wel dat deze qua prijs nog serieus omhoog zal schieten, de veiling loopt uiteindelijk nog 4 dagen dus daar kan nog veel gebeuren

anyway, ik heb voor mezelf maar beslist dat ik het eerst voort ga doen met mijn sigma 150-500. Als beginner in de fotografie lijkt me dat toch al een aardig objectief en misschien moet ikzelf maar eerst leren van zowel mijn camera en mijn lens onder controle te krijgen in plaats van steeds maar weer naar andere, duurdere en betere lenzen te liggen kijken.
                ik neem aan dat ik met de lens die ik nu heb ook wel mooie plaatjes zal kunnen nemen en ik zal er dan waarschijnlijk geen HOF mee versieren maar dat is ook de doelstelling (nog) niet en dat zal dan misschien ook wel eerder aan mij liggen dan aan mijn camera of de lens die erop staat.

Ben al een tijdje met de gedachte aan 't spelen om een cursus fotografie te gaan volgen, dan heb ik misschien toch een basis die ik nu niet heb, maar mijn shiftwerk steekt daar op dit moment jammer genoeg nog steeds een stokje voor en een cursus gaan volgen waarvan ik de helft van de lessen moet missen is misschien ook weinig zinvol

mvg,
                Kristof

Comment

Ik heb de Minolta 400/4.5 gehad en de beeldkwaliteit was uitstekend, nog ietsje scherper dan de 70-400g. AF was retesnel op de A77 maar redelijk luidruchtig (is al niet meer vd jongste). Ik heb die weggedaan omdat ik toch een 500mm wou hebben, zoals de 500 Reflex die ik daarvoor had. Echter was die Reflex toch wat minder qua scherpte.
                  En vergis je niet, die Minolta 400/4.5 is echt duur, heb die verkocht voor 1700€.

Nu heb ik een Tamron 200-500 en ben er toch blij mee, heb die nieuw gekocht. Dat beetje extra bereik heb je toch nodig voor de vogels. En die is scherp op 500mm, geen probleem daarmee. AF is ook best goed.

De Minolta 300/F4 is ook heel goed maar dan moet je beginnen met een 1.4tc en ik zou het niet doen want je verliest aan scherpte en snelheid AF. Er zijn er wel die goede resultaten daarmee boeken (op sony forum dpreview), dus het kan wel.

Ik zou eens kijken voor een tweedehands Tamron 200-500, op 2dehands.be of marktplaats.nl. Ik denk dat die scherper is dan jouw Sigma.
                  Last edited by alex606; 13 augustus 2013, 19:24.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

jouw foto's zijn in alle geval behoorlijk indrukwekkend hoor Alex. Net even een kijkje genomen op je website, daar kan ik momenteel alleen maar van dromen, hoor.
                    Ook de foto's met de tamron 200-500 zijn knap en allemaal mooi scherp. Dat lijkt me inderdaad beter en scherper te zijn dan mijn Sigma 150-500mm. En die is volgens mij toch echt maar scherp tot 450mm.

al even een kijkje genomen, maar momenteel nergens een tweedehands Tamron 200-500mm te vinden (of ik vind hem toch niet). En nieuw is momenteel geen optie, daar is geen geld voor (voor een tweedehands trouwens ook niet, dan zal ik toch de Sigma moeten verkopen.

Twijfels, twijfels

Comment

pff, nu is mijn goesting al over.
                      Je niet zo snel laten ontmoedigen man !

Hou er rekening mee dat je 21% BTW en 6% douaneheffing te betalen hebt bij import in de België, en dan kan je nooit gefopt zijn.
                      Ik heb al heel wat materiaal buiten de EU gekocht, en nog nooit tegen gevallen hoor !
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

jouw foto's zijn in alle geval behoorlijk indrukwekkend hoor Alex. Net even een kijkje genomen op je website, daar kan ik momenteel alleen maar van dromen, hoor.
                        Ook de foto's met de tamron 200-500 zijn knap en allemaal mooi scherp. Dat lijkt me inderdaad beter en scherper te zijn dan mijn Sigma 150-500mm. En die is volgens mij toch echt maar scherp tot 450mm.

al even een kijkje genomen, maar momenteel nergens een tweedehands Tamron 200-500mm te vinden (of ik vind hem toch niet). En nieuw is momenteel geen optie, daar is geen geld voor (voor een tweedehands trouwens ook niet, dan zal ik toch de Sigma moeten verkopen.

Twijfels, twijfels
                        Persoonlijk heb ik niet zo'n goede ervaring met die Tamron 200-500, vooral qua scherpte en contrast.
                        Sigma 50-500 EX DG vond ik een heel stuk beter.
                        400G of 300G is natuurlijk nog een heel andere klasse.
                        En het beste compromis prijs/kwaliteit vind ik nog altijd de Sony 70-400G.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                        X