Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

carl zeis 50mm 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• carl zeis 50mm 1.4

kan er iemand mij zeggen of dat twee zelfde lenzen zijn , je heb ze met vorkje en zonder

Uploaded with ImageShack.us

Re: carl zeis 50mm 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    kan er iemand mij zeggen of dat twee zelfde lenzen zijn , je heb ze met vorkje en zonder

Neen Erik, de bovenste is een oud model voor Nikon camera's AI of AI-s, met het uitwendige palletje,
    onderste heeft reeds een ingebouwde chip om flits info door te geven naar de camera, als het van zeiss is, zal dat wel een MF objectief zijn.
    maar als hij is als de 85mm f1.4, ook niet echt top op een D800, de 85mm heeft namelijk nogal wat last van CA.

Comment

maar ik bedoel meer het glas het zelf scherpstellen zal waarschijnlijk bij alle twee het zelfde zijn

Comment

Bij aanschaf van mijn D800 was de CZ 50mm 1,4 de eerste die de deur uitging. Met volle tevredenheid vervangen door de Sigma 35mm 1,4.

Comment

dan had je beter de samyang 35mm 1.4 kunnen kopen voor de helft van de prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            dan had je beter de samyang 35mm 1.4 kunnen kopen voor de helft van de prijs
            Ik vermoed dat je dan enkel duidt op de manuele scherpstelling en een goedkopere prijs? Er is hier al genoeg verwezen naar de DXO resultaten voor D800 waar de Sigma 35mm 1,4 met kop en schouder uitsteekt. Ik gebruik de CZ's nog op mijn M9 en ben daar heel tevreden over. Op mijn D800 wou ik nu eenmaal een AF.

Comment

ik nog geen negatieve berichten gelezen over samyang 35mm op D800, je foto's bekijken op http://www.pixel-peeper.com gemaakt met de D800 en samyang 35mm 1.4
              Last edited by koen1950; 15 augustus 2013, 12:51.

Comment

Working...
              X