Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300 zoom voor canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 70-300 zoom voor canon

ik heb nu de 70-300L, voorheen de 70-200 zowel de F4 als de 2.8 versie en beide kunnen niet tippen aan de 70-300L, je ziet hem niet vaak, jammer want het is echt een van de verborgen juweeltjes van Canon, dus als je deze ergens tegenkomt tweedehands voor een leuke prijs, dan zeker deze doen, scherp vol open, snel, erg goede IS en belangrijk een erg compacte lens, hij is een stuk korter dan de 70-200, alleen wat dikker.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk bericht
      Een oude Canon 70-300mm bestaat niet voor zover ik weet. Wel een Canon 75-300mm in verschillende versies, maar die zijn in mijn ervaring optisch niet zo schitterend, zeker niet tussen de 200mm en 300mm. In dat geval is de Canon 50-250mm IS een veel betere keuze.
      De 55-250 IS is een goeie lens voor haar prijs, maar lichtsterk kan je ze niet noemen hoor. Ik heb die met plezier gebruikt, maar ik zal ze niet gebruiken als ik mijn 70-200L 2.8 IS II bij de hand heb (wat meestal wel zo is, want het is mijn absolute favoriet, ook al is ze zwaar)
      Het gewicht van die laatste is trouwens goed te doen als je ze met haar statiefring aan een Black Rapid draagt. Dan hangt ze mooi in balans en is haar gewicht goed verdeeld over je rug/schouders. Voor mij werkt dit.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
        De 55-250 IS is een goeie lens voor haar prijs, maar lichtsterk kan je ze niet noemen hoor. Ik heb die met plezier gebruikt, maar ik zal ze niet gebruiken als ik mijn 70-200L 2.8 IS II bij de hand heb (wat meestal wel zo is, want het is mijn absolute favoriet, ook al is ze zwaar)
        Het gewicht van die laatste is trouwens goed te doen als je ze met haar statiefring aan een Black Rapid draagt. Dan hangt ze mooi in balans en is haar gewicht goed verdeeld over je rug/schouders. Voor mij werkt dit.
        +1

Zelfde mening. Gebruik de 70-200 2.8 IS II ook zeer graag op mijn 5DIII en dit aan de statiefring van de lens opgehangen aan een Blackrapid RS Sport. Meestal zelfs nog met batterygrip, tweede batterij en eventueel een TC.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iDream Bekijk bericht
          Ik heb sinds gisteren ook de 70-200 F4 L NON-IS 2dehands gekocht en ik moet zeggen, ik stond versteld. De lens is echt scherp! Zeker zijn geld waard!
          Uiteraard, is ook zo.
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Toch even zeggen:
            Na het testen van de canon 70-200L f4 non-IS (waarvoor dank aan elwee!) heb ik toch de knoop doorgehakt en de nonIS versie 2dehands gekocht.

Heb hem nog maar van deze morgen, maar de eerste fotos zijn alvast veelbelovend!
            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Graag gedaan. Veel plezier met je aankoop.
              www.elwee.net

Comment

Proficiat met je aankoop, daar ga je zeker geen spijt van krijgen!

Comment

Working...
                X