Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kickstarter project: Petzval portret lens
Collapse
X
-
-
Re: Kickstarter project: Petzval portret lens
Heb ik ook al gezien
lijkt me inderdaad wel leuk om mee te experimenteren, maar 500 euro neertellen daarvoor... zó erg ben ik nog niet bezig met fotografie
En ik vind dat koper nu net niet aantrekkelijk... Op zon oud toestel wel, maar niet op een moderne spiegelreflexNEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/
-
Ze zijn er ook in het zwart voor wie het koper maar niets vindt.Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
Panasonic GH3 met 14-140
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk berichtBokeh op de eerste foto gezien?Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/
Comment
-
500 euro voor een toylens? Nee danku70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
-
-
Gewoon ver vandaan blijven, is zijn geld niet waard !
Als je toch een 85 mm wenst zijn er moderne lenzen
zoals de EF 85mm F1.8 USM van Canon, Goedkoper
Autofocus, Coating, Auto diafragma, Moderne vormgeving, enz.....
Wil je toch meer investeren is er ook nog een 85mm F 1.2
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Tja, dat is net het hele punt van deze lens: dat ze helemaal niet modern is.
Je moet bvb manueel van diafragma wisselen door er een ander 'schijfje' in te steken.
Nu, ik geef zeker toe dat deze lens een hoog gimmick gehalte heeft, maar het effect dat deze geeft is wel bijzonder.FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maglor Bekijk berichtTja, dat is net het hele punt van deze lens: dat ze helemaal niet modern is.
Je moet bvb manueel van diafragma wisselen door er een ander 'schijfje' in te steken.
Nu, ik geef zeker toe dat deze lens een hoog gimmick gehalte heeft, maar het effect dat deze geeft is wel bijzonder.
De Retro "Look" kan mooi zijn, maar das voor een museum voor Heemkunde !
En als je toch zo van retro houdt, kan je, je steeds bekwamen in oude technieken
en werken met een plaat camera, eventueel zelf je emulsie maken en op de plaat
gieten. Dat is allemaal nuttig en zeker boeiend, mag niet verloren gaan !
Maar op een hedendaagse DSLR, daar zet je een hedendaagse lens op !
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
Comment