Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste Nikon portret objectief voor FF ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

    nog steeds veel plezier van 50 1.8 op D700 en da kost bijna niks :P

    soms ook al es de oude 105 2.8 micro gebruikt als er meer plaats is
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #62
      Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
      nog steeds veel plezier van 50 1.8 op D700 en da kost bijna niks :P

      soms ook al es de oude 105 2.8 micro gebruikt als er meer plaats is
      Heb ook nog de 50mm 1.4 G, de 85mm. De micro 105mm 2.8 gehad (verkocht ondertussen), maar die DC is nog andere koek hoor. Als occasie aan een goeie prijs aangekocht. Ben maar zelden zo tevreden geweest over een objectief, als het om portretten gaat natuurlijk.
      De micro 105mm 2.8 is volgens mij een te grote poriënvreter. Een objectief gebruik je het best voor wat het bedoelt is.
      Last edited by enero; 28 augustus 2013, 13:23.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #63
        Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        et voila se... d'r gaat nieks boven een portret lens...
        Inderdaad, zondag een snapshot gemaakt van iemand met mijn 85mm F1.4 AF-s. en D800, zo uit de camera alleen omgezet van NEF naar JPG.


        En een 100% crop.

        Comment


        • #64
          Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

          Dik in orde Geert. De G-versie lijkt mij stukken beter dan de D-versie. Prachtige foto trouwens.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #65
            Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Dik in orde Geert. De G-versie lijkt mij stukken beter dan de D-versie. Prachtige foto trouwens.
            Vind ik dus ook.

            Comment


            • #66
              Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Dik in orde Geert. De G-versie lijkt mij stukken beter dan de D-versie. Prachtige foto trouwens.
              Het ligt er dik op Pol, een echte chauvinistische Fransman, zie zijn sjaaltje.

              Comment


              • #67
                Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Het ligt er dik op Pol, een echte chauvinistische Fransman, zie zijn sjaaltje.
                En een echte portretkop.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #68
                  Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                  Al een oud topic maar ik wou toch even mijn ervaring delen.

                  Ik heb onlangs, na lang geduldig uitkijken, een Nikkor 180mm f2.8 AF-D op de kop kunnen tikken.

                  Ik heb een 135mm f2 DC gehad en deze beviel mij absoluut niet. Nu ik de 180mm heb kunnen uitproberen..ja hoor, dit vult toch wel het gat voor mij ! Een 200mm f2 is te zwaar en te duur voor mij, de 135mm beviel niet, maar deze 180mm, waw! Ben verbaasd over de accurate scherpstelling op een D700, scherpte volopen is zeer mooi, relatief licht en handzaam objectief nog. Zeer blij met deze aankoop!

                  Comment


                  • #69
                    Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                    Wel, ik zoek eigenlijk ook nog een prime voor op mijn Df, iets in de regio van 100 à 150 mm.
                    Constant rondzeulen met mijn 80-200 f2.8 begint na een tijd wel door te wegen.
                    180mm is voor mij te veel, mijn zoom gebruik ik meestal rond de 120 à 150....

                    Hopelijk komt er algauw een nieuwe 135mm uit, er is in ieder geval al lang sprake van.
                    Nikon Df

                    Comment

                    Working...
                    X