Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste Nikon portret objectief voor FF ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

    Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
    Ok, scherpte is niet alles, maar toch..een f2 wil je toch gewoon zonder schroom op f2 gebruiken :-)
    Zo zie ik het ook. Ik heb zelfs gemerkt dat je al moet naar f5.6 gaan om echt het max eruit te halen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

      Testfoto's van de 135mm 2.0 DC op de D800E. In volgorde : f2.0; f2.8; f4; f5.6. 100% crops. Fine tune van de lens op de camera: +10
      Focus op de onderste bloem.



      Last edited by enero; 6 augustus 2013, 08:45.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Testfoto's van de 135mm 2.0 DC op de D800E. In volgorde : f2.0; f2.8; f4; f5.6. 100% crops. Fine tune van de lens op de camera: +10
        Focus op de onderste bloem.
        Mijn bescheiden conclusie Pol, als dat niet beter te krijgen is, is mijn goesting naar een 135 f2.0 DC meteen over,
        ook deze deugt niet op een D800, op mijn oude analoge F5 waren zulke beelden messcherp op f2.0.

        Comment


        • #19
          Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Mijn bescheiden conclusie Pol, als dat niet beter te krijgen is, is mijn goesting naar een 135 f2.0 DC meteen over,
          ook deze deugt niet op een D800, op mijn oude analoge F5 waren zulke beelden messcherp op f2.0.
          Ik heb hier gisteren met Rob Spanjaard toch een uurtje zitten fine tunen om die 135 wat in focus te krijgen. Dus ik vermoed ook dat hier nog weinig aan te doen zal zijn. Zoals al gemeld verwacht ik deze week nog een AF 105mm 2.0 D DC waarmee ik mij ook eens zal bezig houden nu ik hier toch zit met mijn Achillespeesletsel.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

            Ik zou nog een 180mm 2.8 durven overwegen als alternatief voor als portretobjectief

            Comment


            • #21
              Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

              Ik heb zelf net in de tuin ook maar 's een foto gemaakt waarvoor de lens bedoeld is en ik vind het allemaal wel meevallen...

              f/2.0

              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #22
                Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Ik heb zelf net in de tuin ook maar 's een foto gemaakt waarvoor de lens bedoeld is en ik vind het allemaal wel meevallen...

                f/2.0

                Dat is inderdaad goed Rob, maar kan dit eens croppen op 100%.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                  Dat kan, maar de vraag is of je portretten vaak gaat afdrukken op ruim 60x40cm en dan gaat bekijken op 30 cm afstand?

                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Dat kan, maar de vraag is of je portretten vaak gaat afdrukken op ruim 60x40cm en dan gaat bekijken op 30 cm afstand?

                    Met deze lens is het niet de bedoeling op 100 crop te gaan afdrukken Rob, maar dergelijk objectief zou toch op vol open nog wat scherper moeten kunnen. Allé mijn gedacht toch. De prijs is toch niet niks hé. Ik ben er zeker van dat de Nikon 85mm 1.4 op 2.0 of zelfs op 1.4 toch beter moet presteren, of niet?
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                      De Nikon 105mm 2.0 D DC zal ik jammer genoeg nu niet kunnen testen aangezien die ondertussen al is verkocht door de persoon die mij had beloofd mij eerst te laten testen vooraleer die te kopen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        De Nikon 105mm 2.0 D DC zal ik jammer genoeg nu niet kunnen testen aangezien die ondertussen al is verkocht door de persoon die mij had beloofd mij eerst te laten testen vooraleer die te kopen.
                        Jammer, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat de 105mm het vol open zoveel beter doet.
                        Maar i.h.o. zullen veel mooie lenzen de resolutie van een D800 niet halen. Zo lang je er mooie foto's mee maakt ga ik er maar niet mee zitten, anders moet ik hier de helft van mijn mooiste lenzen in de fik zetten
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Jammer, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat de 105mm het vol open zoveel beter doet.
                          Maar i.h.o. zullen veel mooie lenzen de resolutie van een D800 niet halen. Zo lang je er mooie foto's mee maakt ga ik er maar niet mee zitten, anders moet ik hier de helft van mijn mooiste lenzen in de fik zetten
                          Inderdaad Rob, wij zullen er moeten leren mee leven, en het ziet ernaar uit dat het in de toekomst er niet beter op wordt. Wat vroeger een evidentie was dat mooie (dure) lenzen perfect presteerden op onze digitale camera's, moeten wij nu jammer genoeg ervan uitgaan, dat we met diezelfde objectieven op de reuze magapixel camera's, niet altijd even kieskeurig moeten zijn.
                          Ik zie hier al jaren commentaren en recensies over objectieven waar men telkens uitkijkt naar de prestaties op wijd open. Dat zijn (waren) blijkbaar referenties om lenzen naar kwaliteit te schatten...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                            Misschien wordt dit iets :http://nikonrumors.com/2012/03/09/ni...s-patent.aspx/
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              ...de reuze magapixel camera's, niet altijd even kieskeurig moeten zijn. Ik zie hier al jaren commentaren en recensies over objectieven waar men telkens uitkijkt naar de prestaties op wijd open. Dat zijn (waren) blijkbaar referenties om lenzen naar kwaliteit te schatten...
                              Hoe wil je de DC's gaan afrekenen op een D800? Zet er een 200mm op...

                              Cheers,
                              F.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                                Hoe wil je de DC's gaan afrekenen op een D800? Zet er een 200mm op...

                                Cheers,
                                F.
                                Bijzonder goed idee : http://www.artencraft.be/nl/nikon-20...rveer-nu-48504
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X