Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste Nikon portret objectief voor FF ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

    Interessante link om even door te nemen ivm portretlenzen : http://stepheneastwood.com/tutorials...erspective.htm
    Wel even doorclicken om de aangezichten mooi op een rij of naast mekaar te bekijken.

    Vanaf een 100 mm en nog beter 135mm en hoger lijkt mij dat toch heel interessant te worden. Hopelijk komt Nikon snel met een vernieuwde 135-versie. Een 200mm past als amateur toch niet direct in mijn budget.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #32
      Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

      My 2 cents fwiw:
      Ik heb heel lang gezocht naar "het juiste portretobejectief" en heb de 135DC getest, de 85mm 1.4, 85mm 1.8 enz... Uiteindelijk gebruik ik voor portretten 2 lenzen: De 105 Micro en de 70-200 VRII.
      De 105 voor als ik niet te gek veel plaats heb of heel dichtbij wil kunnen komen en de 70-200 voor de rest. Dedicated portretlenzen zijn leuk, maar die 70-200 kan je nog voor andere dingen gebruiken ook én het is een heel goeie portretlens. Ik gebruik hem meestal rond de 135mm hoewel naar de 150 opaan geen uitzondering is. Als er nog een portretlens bijkomt zal het de 85mm TS van nikon zijn. Die is ook zeker het overwegen waard.

      Ik vond de scherpte van de DC lenzen op de d800 niet goed. Niet onscherp perse. Gewoon niet naar mijn zin. Tzal iets persoonlijks zijn zeker.

      Wat betreft lichtsterkte: Ik neem portretten meestal rond de f4. Als je op 135mm zit heb je al een relatief kleine scherptediepte en je wil toch beide ogen scherp houden he. Allez ik toch :-)

      Maar uiteindelijk is de lens die je nodig hebt, degene waar je de foto mee kan maken die jij in je hoofd hebt. Mooie artikels en testen ten spijt kom je dan ooit bij niet zo voor de hand liggende keuzes uit :-)
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #33
        Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Of deze: http://www.cameraegg.org/sigma-135mm...oming-in-2013/

        Comment


        • #34
          Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

          Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
          Als Sigma zijn traditie houdt zal die wat wel beter in prijs liggen. Ziet er in elke geval een perfect afgewerkte lens uit. Maar wat mij betreft zal het moeten meer dan perfect zijn om mij over de brug te krijgen van de third parties.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Als Sigma zijn traditie houdt zal die wat wel beter in prijs liggen. Ziet er in elke geval een perfect afgewerkte lens uit. Maar wat mij betreft zal het moeten meer dan perfect zijn om mij over de brug te krijgen van de third parties.
            Bwa als die van dezelfde kwaliteit zou zijn als hun 35mm 1.4 dan zullen ze mij snel over de brug krijgen

            Comment


            • #36
              Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

              Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
              Bwa als die van dezelfde kwaliteit zou zijn als hun 35mm 1.4 dan zullen ze mij snel over de brug krijgen
              Heb je die Sigma 35mm 1.4 op de D800?
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Heb je die Sigma 35mm 1.4 op de D800?
                Nee, heb die maar een paar uurtjes geprobeerd en dat was op een D700.

                Comment


                • #38
                  Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                  Als je mij vraagt welke het beste Nikon portret objectief voor FF is, dan zeg ik nog altijd,
                  de 85mm AF-S f1.4, en zeker gebruikt op mijn D800.
                  Een wat langer brandpunt zoals een lichtsterke 135mm zou welkom zijn, maar om het niveau te halen
                  van de 85mm zal niet gemakkelijk zijn, tenzij je je de 200mm f2.0 kan permiteren, en het er voor over hebt
                  dat ding te tillen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Als je mij vraagt welke het beste Nikon portret objectief voor FF is, dan zeg ik nog altijd,
                    de 85mm AF-S f1.4, en zeker gebruikt op mijn D800.
                    Een wat langer brandpunt zoals een lichtsterke 135mm zou welkom zijn, maar om het niveau te halen
                    van de 85mm zal niet gemakkelijk zijn, tenzij je je de 200mm f2.0 kan permiteren, en het er voor over hebt
                    dat ding te tillen.
                    Je bedoelt de G-versie van de 85mm zeker hé Geert.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Je bedoelt de G-versie van de 85mm zeker hé Geert.
                      Ja Pol de AF-S is automatisch een G versie.
                      G staat voor zonder diafragmaring Pol, hoewel voor sommige toepassingen, die diafragmaring toch ook zijn voordelen had,
                      bv. een objectief omgekeerd gebruiken.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                        Zal deze namiddag eens mijn 85mm D onderhanden nemen en zien wat die geeft op de D800E. Ik ben hier een opkuis aan het doen en wil nog enkel top presterende lenzen voor deze camera.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Zal deze namiddag eens mijn 85mm D onderhanden nemen en zien wat die geeft op de D800E. Ik ben hier een opkuis aan het doen en wil nog enkel top presterende lenzen voor deze camera.
                          Primes misschien?
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                          Comment


                          • #43
                            Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                            Primes misschien?
                            Niet enkel primes, 14-24; 24-70, 70-200, 85mmD, 35mmG, 50mmG en nog op zoek naar iets tss 85 en 200.
                            Zoals mijn test heeft uitgewezen zijn de primes niet meer de best presterende op D800E.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Niet enkel primes, 14-24; 24-70, 70-200, 85mmD, 35mmG, 50mmG en nog op zoek naar iets tss 85 en 200.
                              Zoals mijn test heeft uitgewezen zijn de primes niet meer de best presterende op D800E.
                              Ik zou toch oppassen met zelf testen uit te voeren. Labo omstandigheden?
                              Wat DXO zegt ivm objectieven op de D800:
                              In addition to this, the often repeated line that prime lenses are better than zoom lenses is once again borne out here,
                              with prime lenses outperforming zoom lenses by between 20 and 30% - a quite significant difference that you may feel
                              more than justifies the lack of versatility provided by prime lens models.

                              LINK
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                              Comment


                              • #45
                                Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                                Zal absoluut het nut van labo's niet in twijfel trekken. Maar er zijn toch bepaalde zaken waar je niet kan naast kijken als je verschillende lenzen uittest in zelfde omstandigheden. Ik ga binnenkort mijn lenzen nog eens controleren en fine tunen op de camera en de test nog eens hernemen. Wat ik zelf zie is voor mij ook belangrijk en ik denk voor de meesten onder ons.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X