Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 70-200mm 2.8 VS Canon 70-200 f4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: sigma 70-200mm 2.8 VS Canon 70-200 f4

    en waarom geen 2de hands?
    ik heb indertijd 2 body's gekocht en deze werken nog altijd allebei zonder enig probleem.
    kopen via het forum, wat gezond verstand, body meenemen om lens te testen, mogelijkheden zat lijkt me of een lens aan wat testen & controles te onderwerpen
    Als je hierop let vind je hier op het forum wat je nodig hebt een stuk minder duur.
    Je kan een Canon (of Nikon, ...) kopen voor de prijs van een Sigma (Tamron, ...).

    De merklenzen zijn - op enkele uitzonderingen na - beter, en bovendien verlies je er weinig aan als je toch wil verkopen.
    Ook verliezen de meeste 3th party lenzen sneller hun waarde.

    Stel dat een merklens 1000 EUR nieuw kost, die koop je tweedehands aan 700 EUR, en geraak je zonder gesjacher terug kwijt aan 600 (het is niet te bedoeling een handeltje te beginnen).
    Als je de 3th party equivalent 700 EUR nieuw zou betalen krijg je daar achteraf misschien maar 350 EUR voor (daar zitten soms wel koopjes tussen).

    En ondertussen heb je een betere lens.

    En als je niet altijd het laatste snufje wil vind je voor een paar honderd EUR heel goede bodies waarvan je aan de fotos absoluut niet ziet dat het niet het laatste model is.

    Comment


    • #32
      Re: sigma 70-200mm 2.8 VS Canon 70-200 f4

      Oorspronkelijk geplaatst door neorej Bekijk bericht
      Max budget 1100€ --> tweedehands canon 2.8 is usm versie 1...
      Koop je beter de sigma 70-200 OS; Even scherp en nieuw. heb een tijdje met de sigma gewerkt en was er wel tevreden van totdat ik de canon 70-200 2.8 IS II kocht. Deze laatste is top.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #33
        Re: sigma 70-200mm 2.8 VS Canon 70-200 f4

        gewoon de canon f4 is usm kopen en voor die paar keer eventueel een canon 2.8 is usm huren
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment

        Working...
        X