Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel aankoop lens canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: twijfel aankoop lens canon

Ik heb ook de oude 24-70L en twijfel nooit enig moment om deze op f2.8 te gebruiken, noch op 24mm noch op 70mm...

Hier een voorbeeld die ik heb geschoten met mijn 24-70mm objectief op 70mm f2.8 (camera 5D II). En hier een 100% crop.... 't Is natuurlijk niet zo scherp als een prime op f2.8 maar 't is meer dan scherp genoeg voor een grote afdruk Als deze mate van scherpte nog niet voldoende is vraag ik mij wel een beetje af of de lat niet iets te hoog ligt...
    www.indetailfotografie.nl

Comment

deze vind ik wel goed (24-70mm objectief op 70mm f2.8 (camera 5D II))
      en bij deze lijkt de scherptediepte ook kort (een 100% crop....)
      maar bij mij lukt dat niet zo goed. .

maar nietemin wil ik ook fotos maken waarbij ik ook de mogelijkheid heb of de scherptediepte zo kort te maken van 2 tot 3 cm +- voor het aangezicht.
      vooral 1 kant van het gezicht belicht en de andere kant veel schaduw en in de schaduw als onscherpte maken.

nogmaals iedereen alvast bedankt voor de replys.
      kga proberen om eens in een winkel een paar lenzen te testen en te vergelijken. hopelijk laten ze dat toe. voor ik 1 moet kopen.
      Canon Eos 550D| Canon-EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 | Canon-EF 75-300mm 1:4-5.6 | Canon-EF-S 15-85mm 1:3.5-5.6 IS USM | Canon-EF 50mm f/1.4 USM |
      Speedlite 430EX II | Velbon CX 440 | RC-6 Remote RC-6 |

Comment

hoi
        na nog een tijdje overwegen heb ik dan toch gekozen voor de Canon-EF 50mm f/1.4 USM en het lijkt me een goede aankoop voor wat ik wilde. juist dat het uit de hand trekken beetje tegenvalt als het donker bewolkt is of in schaduw is. maar lijken me haarscherpe fotos.
        ik wil iedereen hier bedanken voor de info en adviezen SUPER !. ik heb mss niet de lens gekocht die sommige me aangeraden hadden. maar ook die mensen echt bedankt.

ik laat nog wel een berichtje achter hier hoe het verder gaat met men lensje. groetjes
        Canon Eos 550D| Canon-EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 | Canon-EF 75-300mm 1:4-5.6 | Canon-EF-S 15-85mm 1:3.5-5.6 IS USM | Canon-EF 50mm f/1.4 USM |
        Speedlite 430EX II | Velbon CX 440 | RC-6 Remote RC-6 |

Comment

Working...
        X